Alla inlägg under april 2008

Av sissi-mor - 7 april 2008 10:42

Jeg har hatt tannlege-skrekk så lenge jeg kan huske, og har derfor ikke vært hos tannlegen annet enn når jeg MÅ.

Nå har jeg enelig tatt mot til meg og bestilt meg time, og jeg har vondt i magen bare jeg tenker på at jeg skal dit. Timen er ikke før på tirsdag den 16. så jeg har LANG tid på å grue meg.

I julen falt det litt av en plombering ut av en jeksel, men det kunne jeg leve med....helt til det er løsnet en "flis" av en visdomstann som i sin tid ble bygget opp og reparert av tannlegen.

Jeg er sikker på at den må ut nå. Jeg har det ikke godt med tanken på hva jeg skal igjennom - og da har jeg ikke engang begynt å tenke på PRISEN...


ONSDAG KVELD i neste uke er jeg nok verdens lykkeligste, tenker jeg - om jeg overlever tannlegebesøket....

Stakkars, stakkars meg.

Av sissi-mor - 7 april 2008 08:38

da jeg var inne hos Dockmamman så jeg en så flott sak som jeg så hun har strikkegarn i.

Jeg kom til å lure på hvor ANDRE har sitt garn liggende, for jeg har inntrykk av at de fleste har en del garn liggende. Noen har store lager av garn, andre har mindre.

Jeg har ikke mer enn det som går i denne kurven her. Egentlig kunne jeg ha tenkt meg en slags hylle, der garnet med alle sine flotte farger  i tillegg ble liggende til pynt.


Kurven fikk jeg etter min bestemor, og derfor er  jeg veldig glad i den. Men det er ikke så god plass i den lenger.

Ikke for at jeg SKAL kjøpe mer garn, men DERSOM jeg skulle komme over noe....

Av sissi-mor - 7 april 2008 08:17

I dag MÅ jeg få vite hvordan det gikk med fjorårets skatteoppgjør!! Skatteetaten begynte å sende ut selvangivelsene den 3. april, etter hva jeg forsto av nettstedet deres. Hører folk har fått brevene sine allerede.


Jeg er så spent!! Jeg håper SÅ veldig at jeg skal få igjen noen kroner på skatten jeg betalte i fjor. Dersom jeg får stor restskatt er det ikke sikkert at vi kommer oss på ferie i år, selv om jeg har 3 ukers ferie.

Det beste ville naturligvis være å få tilbake noen kroner, men bare jeg slipper å betale er det flott.


Med min type flaks blir det nok å betale, tenker jeg. Posten kommer vel i 13.30 tiden tenker jeg. I alle fall mellom 13 og 14. Var bedre FØR nedleggelsen av alle postkontorene, for da fikk jeg posten før 11 hver dag-

Av sissi-mor - 7 april 2008 08:11

I går leste jeg at mandag er ukens farligste dag, jobbstress og hverdag etter helg med mat og alkohol...

Jeg tror jeg kan ta det med ro, for jeg har fri, stresser ikke, og det ølglasset jeg tok fredagen er neppe til skade for meg i dag....


Ingen planer for dagen, unntatt klesvask, men det er jo vanlige ting å sysle med omtrent hver dag.

Jeg har ikke vasket i helgen, siden det ble jobbehelg på meg allikevel, så det er nok en liten haug nedi kjelleren nå. Blåser friskt ute, så det er nok god tørk.

Sol har vi ikke. Men det har vi oftest når jeg er på jobb, og de formiddagene jeg SOVER etter nattevakter.


Håper alle får en trygg og flott mandag!!

Av sissi-mor - 7 april 2008 08:05



Det viktigste er

å la det viktigste

alltid få være viktigst.

                                           - Kelly Ann Rothaus-

Av sissi-mor - 6 april 2008 20:43

(VG Nett) Mandager er den dagen i uken da flest av oss dør, viser ferske tall fra Statistisk sentralbyrå.


Ifølge NRK er noe av årsaken overgangen fra det glade helgeliv med alkohol og fet mat, til mandags morgens jobbstress.

Tydeligvis skorter det på flere ting på nettopp mandagene, for sannsynligheten for å bli feilbehandlet på legevakt eller sykehus skal også være større på akkurat denne dagen, ifølge en svensk undersøkelse.

På den positive siden viser tallene at stadig færre av oss dør av hjerte og karsykdommer og at vi stadig spiser mer frukt og grønt.


***   ***   ***

Jeg er jammen heldig som IKKE har jobbstress i morgen, men tvert imot har fri helt til fredag kveld kl 22:)

Av sissi-mor - 6 april 2008 19:58

Denne filmen var faktisk innspilt på Fugløya, og min stemor er en av statistene. Det var morsomt å se den siden vi kjenner øya så godt. Vanskelig å forestille seg at drar du forbi naustene ved sjøen så kommer du til Sverige,,,,eller var det at du kom FRA Sverige når du kom ned steinuren fra dalen, tro....?

Her er handlingen i filmen

(http://home.c2i.net/baardbrinch/krigerens.htm)


Den dramatiske kjærlighetshistorien - som foregår under den brutale 2. Verdenskrig - fokusert på, vanlige menneskers instiktive, modige og ukloke handlinger under sterkt følelsesmessig press.

”Krigerens Hjerte” skildrer et -knippe personers liv under en av dette århundrets mest opprivende perioder - rett før og under 2. Verdenskrig. Anneke von der Lippe spiller filmens sentrale person, Ann Mari, som under arbeidet som frivillig sykepleier under Vinterkrigen i Finland møter soldaten Markus. Etter at Finland tvinges til å kapitulere for Sovjetunionen, blir Markus med Ann Mari tilbake til Norge og Buvær - et storslått og værhardt sted på den nordnorske kysten. De stifter familie og satser på fremtiden, men,skjebnen lar dem ikke være i fred lenge. Først okkuperer Nazi-Tyskland Norge, og i Buvær får folk krigen helt inn på livet: Tyskerne oppretter arbeidsleir og vaktfort like utenfor husveggene. Så angriper Tyskland Sovjetunionen og Finland virvles inn i krigen på tyskernes side med ønske om å ta tilbake okkupert område. For Markus blir avgjørelsen tung. Han føler seg forpliktet til å kjempe for sitt fedreland. Til tross for at det blir sammen med tyskerne - Norges og Anne Maris fiender.

Under ekstreme tilstander med en følelse av å kjempe en meningsløs krig langt inne på sovjetisk område, beslutter han seg for å desertere. Han vil hjem til Ann Mari og datteren. En strabasiøs og farlig reise begynner for Markus.

Hjemme i Norge opplever Ann Mari vanskelige situasjoner med tyskerne, inntil hun får beskjed om at Markus er meldt savnet, falt i kamp.

"Krigerens Hjerte" er en dramatisk skildring fra krigen, og særlig blir de mellommenneskelige forholdene i det lille fiske- været satt på prøve

Av sissi-mor - 6 april 2008 17:51

Jeg har så lett for å klage på ungene når det er noe jeg ikke liker eller synes om, så NÅ skal jeg virkelig skryte av dem!

Nå er de ute i carporten og legger om dekk, fra vinterdekk til sommerdekk!


Jeg er så glad for at jeg slipper å gjøre det selv, for det er et veldig kjedelig arbeid, synes jeg. Spesielt etter en arbeidsdag.


Men nå slipper jeg det, jeg som er velsignet med så hjelpsomme og snille barn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards