Alla inlägg den 2 april 2008

Av sissi-mor - 2 april 2008 21:30

Ja, det var en tanke som slo meg da jeg som snarest så over nyhetene (http://www.abcnyheter.no )før jeg slo av PC'n. Dermed måtte jeg logge meg inn hit igjen for å dele denne med andre, som kanskje setter pris på en liten spøk i anledning 1. april.


Bill Gates rasende på norsk aprilspøk

Bill Gates ble ikke veldig glad da det norske selskapet Crestock sendte ut en melding om at de hadde kjøpt opp hans billedbyrå Corbis.


I går dro det norske selskapet Crestock en aprilspøk ikke alle synes var særlig festlig.

Det norske billedbyrået Crestock sendte nemlig i går ut en melding om at de hadde kjøpt opp det amerikanske billedbyrået Corbis, et selskap Bill Gates startet opp privat i 1989.

Det skriver teknofil.no på sine sider i dag.

Selskapene hadde sågar blitt enige om prisen også. 625 millioner dollar skulle Crestock betale for Bill Gates` firma. Innovasjon Norge skulle også være med på laget. Det ble meldt at de skulle betale deler av summen.

Crestock synes dette var en original vri, men Corbis på sin side så ikke humoren i det hele tatt. Nå truer de Crestock med søksmål på grunn av spøken.

Crestock tar signalene fra Corbis med stoisk ro.

- Å få en slik mail er et fint krydder i hverdagen. Vi fjernet selvfølgelig ikke en pressemelding, som så åpenbart bare var en spøk. Men i tilfelle verdens nest rikeste mann kommer etter oss, i følge med en hærskare advokater, får vi begynne å sette av et fast, lite månedelig beløp, sier daglig leder i crestock.com, Geir Are Jensen, til teknofil.

 ***   ***   ***

Men NÅ har nok Bill lært seg datoen til neste år, slik at han slipper å drite seg ut i all offentlighet på en dag da "aller" leser avisene med falkeblikk for å avsløre HVA som er spøken:)

Good try, Billy boy, good try!

Av sissi-mor - 2 april 2008 21:21

Da vil jeg bare ønske alle mine lesere en riktig god natt.


Dette er tidlig på kveld enda, men jeg er så trøtt at jeg føler meg helt skutt, og da har jeg egentlig ikke noe å sitte oppe etter heller. Jeg tenker det har sammenheng med at jeg har sovet generelt lite i forbindelse med disse siste to nattevaktene jeg har hatt.


I morgen blir det forhåpentligvis en stille og rolig dag, for jeg har kort seinvakt på jobb. Kommer sist, går først til pause og går hjem først, alt dette fra 15.30 til 21.


Nå har vi forrseten NESTEN ingen snø igjen på eiendommen:)


Jeg kommer ikke over at det er så mange besøkende her inne, selv om det ikke er kommentarer fra "fremmede". Jeg skulle fremdeles likt å vite litt hvorfor noen ender opp AKKURAT her....Hittil i dag har 92 stykker vært her....det er mye.

Merkelig at så mange titter inn på mine sokker, garn, og relativt begivenhetsløse liv.....

Av sissi-mor - 2 april 2008 17:58

Tidligere i år kjøpte jeg tre nøster av et garn som heter FABEL, og jeg strikket et flott par av dem ganske raskt. Mens jeg holdt på å vente på det røde treskogarnet begynte jeg på enda et par sokker med resten av Fabelgarnet.

Det var et drøyt garn, for jeg fikk 2 par sokker av tre nøster. 75 kroner for 3 nøster, så det blir ikke så dyre sokker. Jeg strikket med pinne  str 2,5.

Også denne gangen tok jeg Jaywalker, for stripene kommer bedre frem enn om jeg bare strikker glattstrikk, jeg tror jeg kanskje gjorde det på de forrige.

De har forresten datter M tatt i bruk.

Av sissi-mor - 2 april 2008 16:59

Ja, nå har min svigersønn funnet ut at han har bommet litt på den svenske geografien i sitt umiddelbare nærområde.

Det er ikke MORA som ligger et par timers kjøring fra Rendalen, men derimot et sted/en by som heter IDRE.

Jeg har ikke klart å finne noe kart, så jeg vet ikke noe mer enn dette enda.


Men nå håper jeg at mine kjære blogg-venner kan fortelle meg om det er butikker der som selger strikkegarn, og mine barn lurer på om det er noen STOR godis affär der....


ER DET NOEN SOM VET DET?

Av sissi-mor - 2 april 2008 16:46

Datteren M som ble 18 i februar forteller at i år skal hun til Liseberg på ferie. Og hun gleder seg allerede, sammen med de venninnene som HELLER IKKE skal til Syden.

De er noen jenter som alle har førerkort når skolen slutter til sommeren, i midten av juni. Tror faktisk de tenker å reise ganske fort etter ferien er over. De skal kjøre nedover, og bytte på å kjøre da. Nei, jeg stiller IKKE med bil, men de kan godt ta mitt telt.


Jeg synes det høres flott ut at de tar sjansen på en slik ferie. Jeg tror de har tjent mye på å gå denne internasjonale linjen på skolen, der de reiser på en litt spesiell utenlandstur hvert år. De lærer å ta vare på seg selv.


Men egentlig DET burde man jo for så vidt ha lært FØR man blir myndig og nærmer seg tiden for å flytte hjemmefra. Om ett år er hun på flyttefot, og da MÅ hun være selvstendig. >Det er ikke mange utdannelsesmuligheter her, så hun må bort. Jeg tror de har bare godt av å prøve nye steder, og ikke bare bo hjemme.

Jeg fikk min eldste datter da jeg var 18, og bodde hjemme, riktignok i leilighet i kjelleren til mine foreldre, men allikevel...Ble ikke mye rom for selvstendighet og erfaring i å være voksen, nei. Selvtillit er fremdeles ikke god, hva meg angår...


I alle fall så ser det ut som om disse jentene skal til Liseberg:) De har også lenge snakket om Bulgaria, men det virker som om karusseller og attraksjoner er MER i deres ånd denne sommeren.


Så da gjenstår nok bare å ønske god tur, da...


Når pleier dere der ute å "slippe" ungene..

...når kan de være alene hjemme en helg, to tre søsken, for eksempel

...når kan et barn være alene hjemme en natt

...når kan de være hjemme fra familieferien

...når kan de reise på ferie sammen med venner


Jeg tror at jo mer man som mor vil holde dem igjen, jo viktigere er det å slippe dem...og håpe at det man har lært dem fra de var små, virkelig har sunket inn.

Du har faktisk en del voksenPLIKTER og voksenRETTIGHETER når man er blitt 18.

Av sissi-mor - 2 april 2008 07:51



Det er lett å elske dem som er langt unna.

Det er ikke alltid like lett å elske

den som er rett ved siden av oss.

Det er lettere å fi en bolle ris til en som er fattig,

enn å bote på ensomheten og lidelsen til en

i vår egen familie

som lengter etter kjærlighet.

                                                  
 -
Mor Teresa -                          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards