Alla inlägg den 27 april 2008

Av sissi-mor - 27 april 2008 20:17


Nå har jeg hatt en liten makeover på bloggen min.

Jeg har fjernet den regnbuefargen på sidene, og jeg har en litt annen farge på bakgrunnen. Og helt uten noe hjelp av Botox!!

Har sett at mange har kreative blogger der de har egendefinert pynt, men jeg er ikke så kreativ eller avansert, så jeg klarer meg med det som ligger ute her.

Nå skal jeg fortsette å se litt om flodhester på national geographic.

Av sissi-mor - 27 april 2008 18:04


Så spiller Molde Fotballklubb kamp igjen, og nå MÅ de vinne, ellers rykker de vel ned igjen til neste sesong.

Skal ta meg en tur inn på stuen og se litt tv, og bønnfalle sjefs-herskerinne Lady om hun vil dele MIN plass i sofaen  med meg.

Eller så skal jeg bare late som om jeg er hund i huset her og SETTE MEG HVOR JEG VIL.



Så er kampen over og den endte uavgjort 0-0. Og så Molde som har hatt psykologhjelp foran kampen og alt...

Dette er for dårlig.

Av sissi-mor - 27 april 2008 17:49


Inne på hennes hjemmesider står det lister over hennes bøker, og jeg velger å vise MINE favoritter av dem. Jeg tar meg ikke bryet med å skrive den norske tittelen, for den kan være noe helt annet i Sverige.

Trilogies, Series, and Connected Stories

CIRCLE TRILOGY

Morrigan's Cross (September 2006)

Dance of the Gods (October 2006)

Valley of Silence (November 2006)


IN THE GARDEN TRILOGY

Blue Dahlia (2004),

Black Rose (2005),

Red Lily (2005)


THREE SISTERS TRILOGY

Dance Upon the Air (2001),

Heaven and Earth (2001),

Face the Fire (2002)


THE IRISH TRILOGY

Jewels of the Sun(1999),

Tears of the Moon (2000),

Heart of the Sea(2000)


CHESAPEAKE BAY

Sea Swept (1998),

Rising Tides (1998),

Inner Harbor, (1999),

Chesapeake Blue (2003)


DREAM TRILOGY

Daring to Dream (1996),

Holding the Dream (1997),

Finding the Dream (1997)


CONCANNON SISTERS

Born in Fire (1994),

Born in Ice (1995),

Born in Shame (1996)


THE MACKADE BROTHERS

The Return of Rafe MacKade (1995),

The Pride of Jared MacKade (1995),

The Heart of Devin MacKade (1996),

The Fall of Shane MacKade (1996)


THE MACGREGORS

Playing the Odds (1985),

Tempting Fate (1985),

All the Possibilities (1985),

One Man's Art (1985),

For Now, Forever (1987),

Rebellion (1988),

In From the Cold (1990)

The MacGregor Brides (1997),

The Winning Hand (1998), T

he MacGregor Grooms (1998),

The Perfect Neighbor (1999)


THE STANISLASKIS

Taming Natasha (1990),

Luring a Lady (1991),

Falling for Rachel (1993),

Convincing Alex (1994),

Waiting for Nick (1997),

Considering Kate (2001)


THE CALHOUN WOMEN

Courting Catherine (1991),

A Man for Amanda (1991), '

For the Love of Lilah (1991),

Suzanna's Surrender, (1991),

Megan's Mate (1996)


CORDINA'S ROYAL FAMILY

Affaire Royale (1986),

Command Performance (1987), 

The Playboy Prince (1987),

Cordina's Crown Jewel (2002)

***   ***   ***


Så nå Charlotte vet du hvilke du skal se etter, alle disse er kjempespennende:) Jeg liker serier der jeg får fulgt med personene...

Min  første Nora Roberts var forresten HEART OF THE SEA.

Av sissi-mor - 27 april 2008 17:36


Det er et ordtak som sier det her i Norge, og for alt jeg vet så finnes det i Sverige også.

Da jeg var ferdig med oppvasken etter middag skulle jeg en tur inn på stuen og slappe av med tekst-tv. Stille og fredelig i huset, for jeg trodde ungene hadde tatt med Lady.


Men hunden var ikke ute nei...

...hun er nok hellig overbevist om at den som sover VIRKELIG ikke synder... Og for all del; synden HENNES skjedde FØR hun sovnet!!

 Og den synden besto ikke bare i at hun la seg oppi sofaen(hun vet så inderlig vel at det er forbudt område for henne!), men hun la seg på MIN plass også.

Det var så greit da vi fikk henne, for da klarte hun ikke engang komme seg oppi sofaen...

Av sissi-mor - 27 april 2008 16:19

En av mine favorittforfattere er uten tvil Nora Roberts. Jeg "fant" henne helt tilfeldig for noen år siden, da jeg i mangel av lesestoff helt på impuls valgte en av hennes bøker. Siden har jeg kjøpt alle jeg har kommet over.

For dem som ikke kjenner henne har jeg tatt dette fra hjemmesiden hennes ( http://www.noraroberts.com/)


Author Nora Roberts

Nora Roberts was born in Silver Spring Maryland, the youngest of five children. After a school career that included some time in Catholic school and the disciplines of nuns, she married young and settled in Keedysville, Maryland.

She worked briefly as a legal secretary.  "I could type fast but couldn't spell, I was the worst legal secretary ever," she says now.  After her sons were born she stayed home and tried every craft that came along.  A blizzard in February 1979 forced her hand to try another creative outlet.  She was snowed in with a three and six year old with no kindergarten respite in sight and a dwindling supply of chocolate.

Born into a family of readers, Nora had never known a time that she wasn't reading or making up stories.  During the now famous blizzard, she pulled out a pencil and notebook and began to write down one of those stories. It was there that a career was born.  Several manuscripts and rejections later, her first book, Irish Thoroughbred, was published by Silhouette in 1981.

Nora met her second husband, Bruce Wilder, when she hired him to build bookshelves.  They were married in July 1985.  Since that time, they've expanded their home, traveled the world and opened a bookstore together.

Through the years, Nora has always been surrounded by men. Not only was she the youngest in her family, but she was also the only girl.  She has raised two sons.  Having spent her life surrounded by men has given Ms. Roberts a fairly good view of the workings of the male mind, which is a constant delight to her readers.  It was, she's been quoted as saying, a choice between figuring men out or running away screaming.

Nora is a member of several writers groups and has won countless awards from her colleagues and the publishing industry.













Av sissi-mor - 27 april 2008 15:30


Sønnen min blir 13 år nå i begynnelsen av juni, og han er minstemann i familien.

Da han fremdeles gikk i barnehagen spurte han meg en dag vi satt i fred og ro i sofaen, han og jeg, hvordan det var å leve i STEINALDEREN da jeg var liten! Hva lekte vi med når det ikke var noen Action Man, ikke tv.....?

Og syntes jeg ikke at det var morsomt OG koselig å få flytte inn i et skikkelig hus, i stedet for å bo i huler? Spesielt når det var vinter og kaldt...og fikk vi lov til å bruke fyrstikker selv om vi var barn??


Jeg husker at jeg spurte min mormor i sin tid om hun syntes det var morsomt da livet hennes begynte i farger, og de slapp å gå like fort som Chaplin på tv..... Jeg trodde faktisk livet var som en stumfilm før jeg begynte på tv..

Av sissi-mor - 27 april 2008 15:11


I dag har vi atter en gang vært i dalen på tur. Vi gikk litt lenger innover i dag, og det var så nydelig og fint vær.

Jammen så klarte Lady å finne en liten flekk med snø, akkurat passe stor til at hun klarte å rulle seg litt rundt i den.

 Lady simpelthen ELSKER snø...

Av sissi-mor - 27 april 2008 12:09


Jeg har vel snakket i det vide og brede om Butikken i Blossom Street, eller hva sier Charlotte og eva?


men jeg visste ikke stort om forfatteren, Debbie Macomber...og nysgjerrig som jeg er, har jeg sjekket ut litt. Hun har masser av bøker som jeg håper kommer til Norge SNART...

Dette sto inne på http://www.debbiemacomber.com/index.cfm?fuseaction=page&pageID=1


Debbie Macomber, the author of BACK ON BLOSSOM STREET, SUSANNAH’S GARDEN, A GOOD YARN, THE SHOP ON BLOSSOM STREET, BETWEEN FRIENDS and the Cedar Cove series, is one of today’s leading voices in women’s fiction. A regular on every major bestseller list with more than 100 million copies of her books in print, the award-winning author celebrated a new career milestone in September 2007, when the latest in her Cedar Cove series, 74 SEASIDE AVENUE, scored #1 on the NEW YORK TIMES, USA TODAY, Publishers Weekly and Bookscan bestseller lists. Her popularity is worldwide with her books translated into twenty-three languages.


Det står MYE mer inne på disse sidene, men det kan jo spesielt interesserte sjekke ut selv, forstår det regner enkelte steder i nabolandet mitt i dag.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards