Alla inlägg under april 2008

Av sissi-mor - 9 april 2008 08:31


Jeg synes virkelig at det er en stor sannhet i dagens ord, i innelgget nedenfor her.

Spesielt når man har barn. Det er ikke bare lett å slippe dem litt etter litt når de vokser til.

Jeghar alltid ment at jo mer man har LYST til å holde dem igjen, jo rettere og viktigere er det å slippe dem.

Jeg har STOR tro på frihet under ansvar, og hittil ser det ut som om det er det som har fungert best her. Forbud har jeg liten tro på.

"Straff" er ikke dumt..... synes jeg. Mine jenter har hatt husarrest som straff, og det har hjulpet dem til å huske f.eks klokkeslett for å komme hjem i tide en annen gang:)

Dersom sønnen ikke har gjort det han skal, det være seg lekser eller plikter i huset, så blir det ikke PC/PS2 eller tv på ham den dagen, eller neste dag....

Det er merkelig hvor god effekt det å sitte hjemme en ettermiddag kan ha på hukommelse og interesse for lekser....


Når det gjelder alkohol er jeg veldig i tvil......Vet at veldig mange sender med ungene alkohol på fest når de er konfirmert, fordi at "da vet jeg i alle fall hva de drikker" Jeg har ikke gjort det, for jeg tror ikke det stemmer. De drikker det de har med seg, og fortsetter med det de kan få tak i etterpå.

Nei, jeg tror dermed IKKE at mine unger ikke har vært fulle - for det vet jeg  at de har. Men jeg har vært lite medfølende "dagen derpå" når hodet banker og kroppen verker....men det er en måte å lære seg sin toleransegrense for alkohol også.


Uff, nå sporet jeg litt av, så da går jeg og spiser frokost heller:)

Av sissi-mor - 9 april 2008 08:29



Noen tror på å klynge seg fast og holde ut,

er tegn på stor styrke.

Men av og til skal det mer styrke til å vite

når en skal slippe taket,

og gjøre det.

                      - Ann landers -

Av sissi-mor - 8 april 2008 14:51

Slik sitter Pus stort sett hele tiden når hun ikke ligger og sover et sted.

I det siste har hun begynt å legge seg under badekaret...er vel godt og varmt der.

Regner med at hun og den andre katten, Nikko, gleder seg over våren nå! De er forferdelige til å ta småfugler, så vi har forlengst sluttet å ha fuglebrett utenfor vinduet. Kornband til jul kan vi heller ikke ha.....vi prøvde, men kattene satt forventningsfulle under og ventet....


Lurer på en sak:

- hvorfor kjøpe all den dyre kattematen når de foretrekker mus og småfugler....

- hvorfor servere nytt vann inne daglig, i rene skåler, når de går rett ut og drikker fra sølepytter....


Ja, de kattene, de gjør som de vil. Våre katter klarer utmerket godt å fjerne skinken på brødskiven min( mens jeg går og ordner teen) slik at bare tomat og agurk ligger fint igjen på brødet.

Og så kommer DET uinteresserte blikket da, når jeg med streng stemme sier "PUS! Fy deg!" Så sover hun så godt med skinke i magen...oppå bordet om hun får velge selv.

Av sissi-mor - 8 april 2008 13:19

Var ute og gikk med hunden, og i det fine været skulle jeg og datter A spandere på oss hver vår is. (merkelig det er SÅ stor forskjell på språkene at det heter GLASS hos dere!)

Jeg er ikke noe is-menneske, men tenkte at NOE må jeg vel finne...


SOL IS er tilbake!

En av de yttert få isene  jeg liker, den er fra Diplom Is. For noen år siden forsvant den bare ut av sortimentet, og jeg kontaktet dem og etterlyste isen HVERT år....

Og nå er den her.

Om det er Diplom Is å få i Svergie, så anbefales denne. 13 kroner er passe, og isen er passe stor.

Dette skriver Diplom Is selv om den:

Vaniljeiskrem med solbærrippel. Overtrukket med sjokolade.

Videre står det:

Relansering

På bakgrunn av sterk etterspørsel fra det norske folk har vi valgt å relansere favorittene Sol-is og Royal Trippel. Velbekomme!

Av sissi-mor - 8 april 2008 11:36

Ja, det ser ut som om dette kan bli en slik dag nesten uten skriving, men det gjør ingenting.

Ikke for meg som ikke er interessert i å være med på toppen av statistikkene over flest innlegg eller flest besøkende f.eks

Solen kom tilbake mens jeg var nede på butikken og handlet. Så nå er det ikke noe spesielt som skjer her hjemme, så jeg tenker henge ut noe klær til tørk, før jeg går ut en tur med Lady.

Varmt og fint ute, fuglene synger og livet er bra:)

Av sissi-mor - 8 april 2008 08:42



Ingen,

ikke engang poeter,

har noen gang klart å måle hvor mye et hjerte rommer.

                                                  
                
- Zelda Fitzgerald-

Av sissi-mor - 7 april 2008 13:01

Åh, jeg er så glad, så glad!!


Jegh har nettopp åpnet brevet fra skatteetaten, og jeg FÅR TILBAKE på skatten i år!!

Det går i alle fall rett vei denne gangen, og jeg er så glad for at jeg slipper å bruke årets feriepenger på restskatt:


TENK at jeg skulle være så heldig!!! Datter M får også tilbake, så her er vi LYKKELIGE i dag.

Av sissi-mor - 7 april 2008 12:08

I håp om å "glemme" at jeg skal til tannlegen om 9 dager satte jeg meg ned med skrivepapir og penn for å skrive brev.

Fant et fint skrivepapir som min datter A hadde fra den tiden hun skrev brev.

"Her skal det bli koselig brev for A.L i Finland!" tenkte jeg. Langt ble brevet, men jeg vet sannelig ikke om det ble så koselig for henne å lese.

Men det er skrevet, og i alle fall vil hun forhåpentligvis bli GLAD når hun finner det i postkassen. Det er nå i det minste NOE da....


Kjenner jeg er ikke mye positiv og glad i dag. Det er ikke godt å gå med tunge tanker som dukker opp heller - de har ikke noe med tannlegen å gjøre, men heller hele livet mitt, tror jeg.

Jo, jeg er trist når jeg tenker på det.


det viktigste er

å la det viktigste

alltid få være viktigst


Det var dagens ord i dag, og det har jeg gjort i dag. Jeg skrev et brev, og det var det viktigste, for det har vært min hobby og livline i over 30 år. Og jeg tenker fortsette med det, selv om jeg til tider har skrivetørke når det gjelder brev.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards