Direktlänk till inlägg 6 april 2008

KRIGERENS HJERTE - innspilt på Fugløya!

Av sissi-mor - 6 april 2008 19:58

Denne filmen var faktisk innspilt på Fugløya, og min stemor er en av statistene. Det var morsomt å se den siden vi kjenner øya så godt. Vanskelig å forestille seg at drar du forbi naustene ved sjøen så kommer du til Sverige,,,,eller var det at du kom FRA Sverige når du kom ned steinuren fra dalen, tro....?

Her er handlingen i filmen

(http://home.c2i.net/baardbrinch/krigerens.htm)


Den dramatiske kjærlighetshistorien - som foregår under den brutale 2. Verdenskrig - fokusert på, vanlige menneskers instiktive, modige og ukloke handlinger under sterkt følelsesmessig press.

”Krigerens Hjerte” skildrer et -knippe personers liv under en av dette århundrets mest opprivende perioder - rett før og under 2. Verdenskrig. Anneke von der Lippe spiller filmens sentrale person, Ann Mari, som under arbeidet som frivillig sykepleier under Vinterkrigen i Finland møter soldaten Markus. Etter at Finland tvinges til å kapitulere for Sovjetunionen, blir Markus med Ann Mari tilbake til Norge og Buvær - et storslått og værhardt sted på den nordnorske kysten. De stifter familie og satser på fremtiden, men,skjebnen lar dem ikke være i fred lenge. Først okkuperer Nazi-Tyskland Norge, og i Buvær får folk krigen helt inn på livet: Tyskerne oppretter arbeidsleir og vaktfort like utenfor husveggene. Så angriper Tyskland Sovjetunionen og Finland virvles inn i krigen på tyskernes side med ønske om å ta tilbake okkupert område. For Markus blir avgjørelsen tung. Han føler seg forpliktet til å kjempe for sitt fedreland. Til tross for at det blir sammen med tyskerne - Norges og Anne Maris fiender.

Under ekstreme tilstander med en følelse av å kjempe en meningsløs krig langt inne på sovjetisk område, beslutter han seg for å desertere. Han vil hjem til Ann Mari og datteren. En strabasiøs og farlig reise begynner for Markus.

Hjemme i Norge opplever Ann Mari vanskelige situasjoner med tyskerne, inntil hun får beskjed om at Markus er meldt savnet, falt i kamp.

"Krigerens Hjerte" er en dramatisk skildring fra krigen, og særlig blir de mellommenneskelige forholdene i det lille fiske- været satt på prøve

 
 
Ingen bild

Lille Barn

6 april 2008 21:57

Faren din er vel også med i filmen da. Fine bilder forresten. Jeg kunne også ønske jeg var på fugløya og at det var sommer nå. Ser m skifter dekk, hva gjorde de andre? Psykisk støtte?

 
Ingen bild

Sissi

6 april 2008 22:40

lille barn: Nei, jeg tror faren min gjorde alt han kunne for å UNNGÅ kameraene. Men Kristine var jo med.
-De to andre på bildet fikk skittjobben med å hente dekk opp fra kjelleren, og er vel de som må ned med vinterdekkene også, tenker jeg.
vær trygg for at de får bryne seg med M som sjef!!

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

6 april 2008 22:54

Nu ska jag försöka få tag på denna film och jag hoppas att den finns med svensk text.

Du ska känna dig stolt som har kändisar i släkten/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lille barn

6 april 2008 23:05

men han bærer jo en benk tror jeg...

 
Ingen bild

Sissi

7 april 2008 08:02

Dockmamman: Kjendiser og kjendiser...måtte jo vite hvilken scene de var i da, for å klare å se dem:) Men det var nå litt morsomt allikevel.

Lille barn: Mulig han gjorde det ja...har bare sett filmen en gang og det er lenge siden. Da den ble gitt ut.

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

7 april 2008 08:34

Du får sitta och spana och se om du ser några släktdrag *Ler* Man får inte vara så noga du kan väl få skryta lite ändå eller hur.

Jag fick höra att min sambo var släkt med en kvinna som hette Marie Ade som hade typ skenäktenskap med en homosexuell kompositör sjuel sylvein kan inte stava men hon var kusin med min sambos farmor och hon hade sjungit med Povel Ramel och sådant och jag önskade en låt med henne och det lät så hemskt så man skämdes så där fick man för tron på kändisskap *Skratt*

Kramar

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

7 april 2008 08:44

Dockmamman: man får bare sole seg i glansen av andre kjendiser..."jeg kjenner noen som er i slekt med en venn av naboen til....."
Jeg for min del føler ikke noe behov for å være berømt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards