Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Min kjendis-datter

Av sissi-mor - 13 mars 2008 21:43

I dag sto det intervju med min datter i en lokalavis....bildet av avisen er litt dårlig, men...slik er det nå...


Gründerbedrift: Bruktbokhandel på nettet

L. C. Pettersen har skapt sin egen arbeidsplass. Hun selger brukte bøker på nettet.

- Det begynte med at jeg selv var på jakt etter bøker som ikke var i salg lenger, og det har utviklet seg til at jeg i dag har dette som levebrød-

Fokus på serier

Hun er fremdeles i startgropa med sin nye bedrift "Brukbarbok", der hun selger brukte bøker på nettet. I ett og et halvt år har hun og samboeren S. Edstrøm kjøpt og solgt brukte bøker. Det som begynte i det små har utviklet seg til at de begge nå satser for fuullt op bruktbokbutikken, og fra april er begge hundre prosent sysselsatte med gründerbedriften sin.

- Jeg har alltid likt bøker og lest det jeg har kommet over. Mens jeg studerte i Trondheim leste jeg romanserien ISFOLKET av Margit Sandemo, men fikk ikke tak i alle delene  av serien i butikkene, fordi de ikke var i salg lenger. Jeg lette på nettet og i bruktbutikker for å få tak i de bøkene jeg manglet, men det var tilfeldig hvilke bøker jeg fant. Da fikk jeg ideen om å samle bokserier som ikke lenger er i salg, og begynte å selge dem på internett, forteller L.C Hun fikk med seg samboeren, og sammen satte de i gang.

Trålet loppemarkedene

-Vi gikk på loppemarked og kjøpte de bøkene som var aktuelle og solgte dem på nettauksjon. De pengene vi tjente brukte vi til å kjøpe nye bruktbøker, og slik fortsatte vi, forteller de to. Til slutt tok de skrittet fullt ut og opprettet sin egen nettside.

(så er det noe jeg hopper over i artikkelen)

Etter studietiden i Trondheim har de bodd en periode i Asker, men er nå på flyttefot til Rendalen, der S.Edstrøm er fra.

- En av fordelene ved å drive virksomhet via nettet er at vi kan bo hvor som helst. Og i Rendalen får vi leie billige lokaler til bøkene og kontor. På lageret har de nå ca 10.000 bøker.

(så følger deres betraktning om deres bedrift kontra vanlige bokhandlere)

Romaner i pocketutgaver

For det meste selger Brukbarbok det som mange kaller for typisk kiosklitteratur. Serieromaner i posketutgave av forfatgtere som margit Sandemo, Frid Ingulstad og Ellinor Frantzen er populære-

Pettersen forteller at hun trodde de skulle få mest kvinnelige kunder, men er blitt overrasket over hvor mange menn som også leser bøkene de har for salg.

Journalist: Anne Vik Pettersen.


***   ***   ***


Ja, dette er lesning som varmer et morshjerte:) Jeg er så glad på deres vegne, og gleder meg til de kommer i orden der nede i Rendalen så jeg kan komme på besøk og se hva de har utrettet..

Gudd løkk, lille barn - du er flink!!!

(Jeg vil tro at hun har det etter meg....)


 
 
Ingen bild

Leva

13 mars 2008 23:32

Förstår att Sissi-mor är stolt ;) Driftig tjej :)
Hoppas att du har det bra. Skickar varma kramar till dig, fina Sissi

 
yvonne

yvonne

13 mars 2008 23:33

Vad skoj att det går så bra för din dotter,det är tur det finns kreativa ungdomar.jag har åxå läst Isfolket,en toppenserie.Har även läst mycket böcker av norska författare b.l.a Anne Karin Elstad och seien HusetHarent.

http://ygradin.blogg.se

 
Ingen bild

yvonne

13 mars 2008 23:33

PS: din dotter är likt dig DS

 
Ingen bild

Sissi

14 mars 2008 06:50

Leva: Alt vel:) Snakkes under helgen, da har jeg fri.
yvonne: Vi har hørt om den likheten før, og under hele oppveksten tok hun det som en fornærmelse....Nå vet jeg ikke om hun bryr seg stort... Anne Karin Elstad er veldig dyktig. Isfolket...ja, det blir aldri noe som den...helt spesiell!

 
Ingen bild

Charlotte

14 mars 2008 07:46

Jag säger bara vilken tjej! Lycka till!!!

 
Ingen bild

Sissi

14 mars 2008 16:12

Charlotte: Ja, jeg gleder meg VELDIG på hennes vegne! Håper at de får dette til å gå kjempebra, for det er utrolig masse tid og arbeid de legger ned i dette. Kan ikke tro at TIMEBETALINGEN blir så veldig stor....men trivsel og lykke er viktig, det også---

 
Dockmamman

Dockmamman

16 mars 2008 07:54

Vad jag blir glad för dig och din dotter, du får hälsa till henne från mig och jag önskar er en trevlig söndag

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Tindra

Tindra" title="http://bloggagratis.se]Tindra[/url]" target="_blank">bloggagratis.se]Tindra[/url]

17 mars 2008 09:27

Jag har inte varit online på ett par dagar
så nu är det dags igen.
Stort grattis till en duktig dotter och hennes sambo. All lycka önskar jag dem i sitt nya bokliv.

http://mindag bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

17 mars 2008 09:35

Tindra: Jeg er online, men ikke like aktiv alle dager.. Det er godt med lykkeønskninger til min datter:) Jeg håper og tror de skal få til dette. I alle fall slipper de senere å sitte og angre på at de aldri prøvde...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards