Alla inlägg den 2 mars 2008

Av sissi-mor - 2 mars 2008 19:11

Disse ble jeg ferdige med forrige helg, og de er mer som et prøveprosjekt. Det er tykt og godt ullgarn, som egner seg til strikking og toving.

Jeg valgte bare å strikke sokkene, og ikke tove dem. Ser i ettertid at jeg godt kunne hatt færre masker i skaftet, men man lærer etter hvert...

Skal bli spennende å se holdbarheten, siden det bare er ull, og de ikke er tovet.

 Det var veldig godt garn å strikke med.

Bildet er litt misvisende, for dette er faktisk sokker som passer str 38, men skaftet ble som sagt mer enn vidt nok...


Av sissi-mor - 2 mars 2008 19:06

Disse sokkene ble ferdige siste uke. Det er det første paret jeg strikket i Fabel, og det skal ikke bli det siste! Jeg hadde kjøpt tre nøster, men jeg har ett og et halvt igjen, så det var drøyt å strikke med.

Jeg valgte å strikke mesteparten av skaftet i glattstrikk, noe jeg ikke hadde prøvd før jeg strikket et par i Regia. Selve mønsteret kommer mye bedre frem når det er glattstrikk slik.

Så legger jeg ENDA et par sokker i til oppbevaring...

Av sissi-mor - 2 mars 2008 18:55

Nei, i dag kan jeg ikke si at jeg har fått så mye ut av dagen... La meg til kl 8 i dag tidlig, og mer vet jeg ikke før ungen vekker meg og sier kl er halv fire! Vi var buden i 19 årsdag til min niese 15.30, men ungene mente jeg hadde sagt 16, slik at de vekket meg en halv time før de trodde det begynte da...

Men min søster bor rett her nede, så det gikk fort og greit å komme dit, og det var jo ikke noe formelt party da, så...


Natten var travel, og jeg var sliten og trøtt, og fra fire og frem til i 6 tiden var det tungt.. Men vi kom oss nå gjennom denne natten også. Nå har jeg bare en igjen før jeg har en uke fri.

Skal bli godt med noen fridager, men en hel uke er nesten litt for mye, så jeg håper på noen vakter, også for pengenes del.

Men i morgen har jeg fri og skal slappe av og kose meg:)

Av sissi-mor - 2 mars 2008 18:54



Å glede deg over livet

er en kvinnes beste kosmetikk.

                                              - Rosalind Russell-

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards