Alla inlägg den 13 mars 2008

Av sissi-mor - 13 mars 2008 21:43

I dag sto det intervju med min datter i en lokalavis....bildet av avisen er litt dårlig, men...slik er det nå...


Gründerbedrift: Bruktbokhandel på nettet

L. C. Pettersen har skapt sin egen arbeidsplass. Hun selger brukte bøker på nettet.

- Det begynte med at jeg selv var på jakt etter bøker som ikke var i salg lenger, og det har utviklet seg til at jeg i dag har dette som levebrød-

Fokus på serier

Hun er fremdeles i startgropa med sin nye bedrift "Brukbarbok", der hun selger brukte bøker på nettet. I ett og et halvt år har hun og samboeren S. Edstrøm kjøpt og solgt brukte bøker. Det som begynte i det små har utviklet seg til at de begge nå satser for fuullt op bruktbokbutikken, og fra april er begge hundre prosent sysselsatte med gründerbedriften sin.

- Jeg har alltid likt bøker og lest det jeg har kommet over. Mens jeg studerte i Trondheim leste jeg romanserien ISFOLKET av Margit Sandemo, men fikk ikke tak i alle delene  av serien i butikkene, fordi de ikke var i salg lenger. Jeg lette på nettet og i bruktbutikker for å få tak i de bøkene jeg manglet, men det var tilfeldig hvilke bøker jeg fant. Da fikk jeg ideen om å samle bokserier som ikke lenger er i salg, og begynte å selge dem på internett, forteller L.C Hun fikk med seg samboeren, og sammen satte de i gang.

Trålet loppemarkedene

-Vi gikk på loppemarked og kjøpte de bøkene som var aktuelle og solgte dem på nettauksjon. De pengene vi tjente brukte vi til å kjøpe nye bruktbøker, og slik fortsatte vi, forteller de to. Til slutt tok de skrittet fullt ut og opprettet sin egen nettside.

(så er det noe jeg hopper over i artikkelen)

Etter studietiden i Trondheim har de bodd en periode i Asker, men er nå på flyttefot til Rendalen, der S.Edstrøm er fra.

- En av fordelene ved å drive virksomhet via nettet er at vi kan bo hvor som helst. Og i Rendalen får vi leie billige lokaler til bøkene og kontor. På lageret har de nå ca 10.000 bøker.

(så følger deres betraktning om deres bedrift kontra vanlige bokhandlere)

Romaner i pocketutgaver

For det meste selger Brukbarbok det som mange kaller for typisk kiosklitteratur. Serieromaner i posketutgave av forfatgtere som margit Sandemo, Frid Ingulstad og Ellinor Frantzen er populære-

Pettersen forteller at hun trodde de skulle få mest kvinnelige kunder, men er blitt overrasket over hvor mange menn som også leser bøkene de har for salg.

Journalist: Anne Vik Pettersen.


***   ***   ***


Ja, dette er lesning som varmer et morshjerte:) Jeg er så glad på deres vegne, og gleder meg til de kommer i orden der nede i Rendalen så jeg kan komme på besøk og se hva de har utrettet..

Gudd løkk, lille barn - du er flink!!!

(Jeg vil tro at hun har det etter meg....)


Av sissi-mor - 13 mars 2008 21:33

Jeg tenkte at jeg skulle bruke fredagen til å vaske og pynte til påske. Men det blir ikke akkurat slik som jeg hadde tenkt, for jeg takket ja til en tidligvakt i morgen. Den er ferdig kl 14, så jeg tenker at jeg bare tar av sengetøy og henger ut tepper med det samme jeg kommer hjem. Så handler jeg inn det vi trenger til middag i morgen, og vasker etter at vi har spist.

Får se om jeg går i kjelleren og ser etter pynten i morgen ettermiddag eller om jeg venter til lørdag...

Det er en lettelse å få vakter, slik at jeg får en bra lønn i april også. Med bra lønn mener jeg at jeg har jobbet nok til at jeg får tilsvarende en månedslønn. Hittil har det gått bra, det er bare en gang jeg ikke hadde noen ekstra vakter, og det var fordi jeg var sykemeldt.

Nei, det går seg til; alt dette jordiske:)

Av sissi-mor - 13 mars 2008 14:07

Siden jeg har lagt ut to bilder fra turen jeg gikk i dag, kan jeg legge ut det siste også. Alle er tatt samtidig, fra samme sted.

Dette skal være lengst til høyre dersom de legges etter hverandre, og så kommer det av hunden helt til venstre, og bildet fra forrige innlegg er i midten av dette "panoramaet"....


Se og nyt:)

Av sissi-mor - 13 mars 2008 14:02

Visst er det vel vakkert her ved fjorden, med fjellene som heldigvis ikke har SÅ mye snø igjen.

Jeg er ikke noe glad i å være i båt, og vann er kanskje ikke MITT element(med mindre det er i badekar med deilig, velduftende skumbad i...) Men jeg må nesten få vise hvor flott det er her når solen skinner.


Det er vel her hos meg som det er hos alle, solen gjør det vakkert:)

Av sissi-mor - 13 mars 2008 13:59

I dag har Lady og jeg vært ute og nydt solen og det vakre været. Godt at jeg tok med mobilen, for det ble da noen fine bilder av det.

Tenkte bare å bevise at hunden ikke bare ligger og slapper av i sofaen heller...

Av sissi-mor - 13 mars 2008 13:42

«Deres Majesteter Kongen og Dronningen har den glede å kunne meddele at Prinsesse Märtha Louise og Ari Behn venter sitt tredje barn», lyder det i kunngjøringen fra Slottet.

Høstbarn

Prinsessen har termin i oktober.

«Den vordende mor er i fin form og det forventes et normalt svangerskap», melder hoffet på sine nettsider.


***   ***   ***

Dette synes jeg var en kjempekoselig nyhet! Marhta Louise (får ikke til rett 2.bokstav i navnet hennes her) er min favoritt i kongefamilien - nest etter KONGEN.

Av sissi-mor - 13 mars 2008 09:40

Det tøft å være hund. Det skal soves og slappes av når man er hjemme. Men hvilken stilling skal man velge når man har en hel sofa for seg selv? Her inne på lillerommet har vi en gammel skinnsofa, og den har Lady lov til å ligge i - og det gjør hun.


Hun er helt klart ingen anspent hund, finner seg en avslappende positur og nyter livet...

Ja, hvorfor ikke?

Et hundeliv skal vel nytes, det også?


Av sissi-mor - 13 mars 2008 07:58

Dette bildet er fra det området hvor min sønn S skal på skitur med klassen nå i dag. Jeg vet ikke om det er akkurat hit klassen skal, men dette bildet er typisk for hele området. Idyllisk og vakkert, nydelige turområder, hele året.

Bildet er tatt fra http://www.turtips.frena.net/

Følger dere denne lenken får dere mange nydelige turopplevelser.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards