Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Vi har alle valg å ta

Av sissi-mor - 10 maj 2008 11:03


Sitter og leser i Debbie Macomber sin bok Frokost klokken 8, som jeg kjøpte i går.

Denne omhandler også litt strikking, for en av hovedpersonene eier en garnbutikk.

Hvert kapittel i boken starter med et ordtak, en "sannhet" sagt av en eller annen; ikke ulikt mine ord for dagen i bloggen.


Kapittel 25 starter med noen ord av Joan Baez, og jammen har hun helt, helt rett!

Du får ikke velge hvordan du skal dø.

Eller når.

Du kan bare bestemme hvordan du vil leve.

Nå.


Slik er det! Vi har ikke noen garanti for at vi får noen morgendag, eller at den vil bli bedre enn dagen i dag.

Vi har alle fått forskjellige rammer for livene våre, og de forandres underveis. Men det er opp til oss selv å gjøre det beste av dagen vi har, med dårlig økonomi, sykdom, sure og vanskelige ektefeller, sure og vanskelige unger, for den del....


Jeg sier igjen det jeg har sagt i mange, mange år; det er JEG som har ansvar for at MITT liv skal bli bra. Det er JEG som velger om jeg vil la bitterhet, misunnelse, gjerrighet ta overhånd i mitt liv, eller om jeg vil velge å se på det som er bra.

Jeg sier som eva: Grip dagen!


 
 
eva

eva

10 maj 2008 17:42

Jag gillar att ordet NU finns med. Många gånger säger vi tex, när jag blir gammal ska jag göra det, när jag tagit körkort ska jag göra det, efter min examen på universitet ska jag göra..... osv. Men vem av oss har ett löfte om morgondagen. Vi måste leva HÄR och NU. Önskar dig en trevlig fredagskväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

SISSI

10 maj 2008 17:50

eva: Jo eldre jeg blir jo viktigere blir det å ta vare på tiden vi har NÅ. Og jeg tror virkelig at jeg er blitt dyktig på å prioritere sakene.
Å nyte solen er viktigere enn å vaske huset..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards