Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Er det noe rart at ikke pengene hoper seg opp på kontoen?

Av sissi-mor - 10 maj 2008 18:19


Ja, det er et spørsmål som de fleste kan svare på, tenker jeg.

Kom til å tenke på det da jeg vasket håret mitt nå nettopp. Jeg har to døtre med langt hår, og en sønn, og i tillegg har jeg litt langt hår...

Jeg kjøpte en flaske shampoo i dag, EL VITAL fra L'Oreal, og den inneholder 250 ml. Den kostet 30 kroner og 90 øre. Det er en bra literpris det...


Så spant  jeg videre på den tanken, hvor mye bruker vel ikke VI på shampoo og balsam i løpet av et år....

Allikevel er det SMÅBARNSforeldre de store kjedene fokuserer på for å kapre kunder. Kjøp 3 pakker bleier og få 1 gratis...som om utgiftene KUN består i bleier...


Prisen på et bleiebarn er ikke noe i forhold til tenåringer, det er helt sikkert.

NÅR kommer 3 pakker bind, få en gratis...eller tamponger, for den del-

Eller shampoo....DET er dyrt det...

Dusjsåpe, vaskepulver til alle håndklær de bruker for å vaske dette håret hver dag...strøm til vaskemaskinen..og toalettpapir...tannkrem...

Bruk 3kWh, få den fjerde gratis....


Jeg gleder meg til SLIKE tilbud kommer, og jeg blir deres trofaste kunde!

 
 
Charlotte

Charlotte

10 maj 2008 18:51

Här är det ibland schampoo på extrapris, man får två några kronor billigare. Köper tvål när det är stora flaskor eller billigt. Men jag har väl fler affärer att välja mellan på nära håll så jag är nöjd med det. Ja, som sagt var vi i stan och tittade på KTH:s karneval, ska lägga ut foton sedan. Det var kul. Hade tänkt mig att köpa en ny anteckningsbok på pocketshop men de hade inga längre, typiskt.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sissi

10 maj 2008 19:19

Lotta: Jeg synes jeg kjøper de gangene det er på tilbud også, men det er ikke så ofte jeg finner rett sort på tilbud. Gleder meg til bilder inne hos deg.

 
Ingen bild

Ellen

10 maj 2008 20:30

Tøybleier. Det er billig det! Samme 20 bleier på 4 unger.

Og det der med bind har du helt rett i. Det kommer nok til å bli atskillig dyrere å ha tre tenåringsdøtre enn barn i bleiealder.

 
Ingen bild

Sissi

10 maj 2008 21:07

Ellen: men skal ikke undervurdere utgifter til bind og slike intimsaker, for det er dyrt når man er flere i familien... Det er jo nesten 30 kr for en Libresse pakke..og det er nå den sorten som brukes her da--
TØybleier til eldstedatter, en avlang av gas innerst, så en kvadratisk i bomull, brettet til trekant utenpå- Jeg strøk alle bleiene, for de skulle IKKE være ustrøket, flg min kjære bestemor. Så dermed ble de strøket, etter å ha hengt fint ute til tørk.

 
Ingen bild

Sindre Din Fine Og Hellige Sønn

11 maj 2008 17:29

nei,egentli ikke. dehar jo systemer og maskiner og veksling kansje og mye teknologi.
sinde.

KOS OG KLEMZ

 
Ingen bild

Sissi

11 maj 2008 19:35

Sindre, min merkelige sønn: De har jo masse utstyr på disse butikkene...
Fin er du, men ikke spesielt hellig, tror jeg:)Men absolutt flott!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards