Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Vi skal dele med dem som er i nød

Av sissi-mor - 10 maj 2008 11:17


Min tidligere omtalte datter fikk med seg veldig mye da hun gikk på søndagsskolen, og lærdom ble satt ut i praksis.


En dag hørte min mor noen som snakket i matboden i kjelleren, og hun gikk for å sjekke. Leiligheten til min datter og meg var i kjelleren, med en dør ut til gangen og bodene.

Da min mor kom nedi boden sto Lille Barn og to kompiser og spiste pepperkaker. De var vel 4-5 år den gangen. Mamma lurte på hva i all verden de holdt på med der inne.

Lille Barn: "Spiser pepperkaker, og Stian og Torben FÅR med meg."

"Ja, men du kan da ikke bare gå inn og TA pepperkaker, det er ikke fint. Man spør først"


Oj, sann...er det nå noe med det også?? Dette var ikke bra..


"Men på søndagsskolen sier de at den som har mye skal dele med den som har lite. Du har mange pepperkaker og vi har ingen. Så da deler du med oss, fordi du har så mange"


Og mot logikk kan man ikke argumentere!

 
 
eva

eva

10 maj 2008 17:48

Svar på tal får man många gånger av barn. De är helt underbara i sitt resonemang. Du vet väl att en åklagare lagar bilar. Det påstår i alla fall Kalle 7 år, för det heter ju åk-lagare. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

10 maj 2008 17:56

eva: Alltid noe spesielt å høre fra barn. De tar alt så bokstavelig, og egentlig er det de sier veldig LOGISK også...ut fra deres ståsted i livet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards