Direktlänk till inlägg 13 februari 2008

Jeg blir påvirket av reklamen - det er bevist.

Av sissi-mor - 13 februari 2008 16:07

Her har jeg gått i alle de år og trodd og ment at JEG ikke blir påvirket av reklame. Ja, jeg har skrytt av det også....


Men hva skjer? Hva serverte jeg mine stakkars barn, og M sin kjæreste, til middag i dag?  Hadde jeg tenkt ut noe på forhånd, fra min egen fantasi?

Nei da! 


Jeg så REKLAME på tv i går da jeg ventet på CSI !

Det var ei UTROLIG blid dame,(skulle nok forestille en mor, siden det var et barn og en mann der også. Men hun VAR jo ikke det da, for HVEM går smilende og blid til komfyren for å lage mat?  Det har jeg aldri hørt om er mulig!) I alle fall smilte hun og snakket (hvordan snakker man mens man smiler fra øre til øre med munnen full av MANGE MANGE tenner...?) om den lettvinte og gode middagen.

Hun tok kjøttdeig av svinekjøtt, (understreket svinekjøtt flere ganger, så det var nok det reklamen handlet om), blandet i taco-mix, en slik pose med pulver, og stekte det på stekepanne, uten noe mer enn dette.  Hun laget en pose potetmos sammen med frosne grønnsaker som tilbehør.


Det prøvde jeg i dag,( men ikke HELT slavisk da,siden jeg brukte vanlig kjøttdeig. Lar meg ikke påvirke av reklamen da....) Jeg spedde kjøttdeigen med litt potetmel og melk, for da blir disse kjøttbollene litt mykere.

Grønnsakene lot jeg varme opp sammen med vannet til potetmosen, og der tilsatte jeg samme mengde salt som det står i bruksanvisningen.


Det ble kjempegodt, og dette skal vi ha oftere! Kan like godt lage karbonader eller kjøttkaker av deigen, for det er raskere å steke. Mine grønnsaker var gulrot, erter og mais. Neste gang skal jeg ha i litt mer salt, og litt pepper i stappen.


Det smakte mye bedre enn det ser ut på bildet også.  Ikke SÅ dumt, kanskje, å bli påvirket av tv-reklame??

(måtte det bare aldri bli noen vane!)

 
 
Heklejenta

Heklejenta

13 februari 2008 19:45

Den reklamen glemmer ikke jeg heller, og kommer helt sikkert til å ende som et middagsmåltid her også en dag :) Men dette er da ikke det verste vi kan bli påvirket av, kan det vel? *rister på hodet*

http://blogg.hobbyboden.com/Heklejenta

 
Ingen bild

Leva

13 februari 2008 19:51

Underbart att höra från dig igen!!! Tack snälla du, skriv gärna din adress så att ajg kan sända nåt tillbaka som tack. Gulle Sissi!!!! Tycker om

 
Ingen bild

Sissi

13 februari 2008 21:07

Heklejenta: Det var faktisk veldig godt! Sikkert deilig med wok grønnsaker til. Neste gang sper jeg som til kjøttkaker med potetmel og melk, men ikke noen annet krydder enn taco pulveret, muligens vil en pose bli litt lite smak.. Jeg hadde 1 3/4 pose til en slik 750 grams snabb.

 
Dockmamman

Dockmamman

14 februari 2008 00:00

Kram på "Alla Hjärtans dag"

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

14 februari 2008 09:41

Vi påverkas nog lite till mans, fast vi inte tror det!!
Hoppas du får en skön Alla Hjärtans Dag min vän.
Kram i långa banor, Elzie

http://essemia.webblogg.se

 
Ingen bild

Gerd

14 februari 2008 10:20

Hei Sissi ! Får forsøke på en liten hilsen til deg her. måtte no flire litt av den matlaginga di, ja trur du ikke at man bli påvirket av reklame ja ?? Man blir nok det ja, selvom man selv ikke ser d !! Men all reklame er jo ikke dårlig reklame da ! Det florerer jo, så man kan ikke unngå det. Ha en flott dag. Klem fra din brevvenn i nord

 
Tindra

Tindra

14 februari 2008 10:32

Hej vännen..
Det låter ju faktiskt gott.
Men jag tror nog jag tar grönskarna bredvid ist.
Fläsk kött fungerar att göra goda biffar med också. Då brukar jag panera dem med ägg och ströbröd.
Ha nu en fin Alla hjärtansdag

Kram
Tindra

http://mindag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

14 februari 2008 11:09

Takker for gode ønsker på Alle hjerters dag:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards