Alla inlägg den 7 februari 2008

Av sissi-mor - 7 februari 2008 22:33

Da vil jeg ønske alle kjente og ukjente en riktig god natt. Samtidig vil jeg takke alle som har vært inne på bloggen min, som har lagt igjen kommentarer - og som har stemt i min omröstning.

Bare fortsett med det...


Jeg kan knapt tro at jeg, selveste natt-uglen, skal legge meg så tidlig som dette her! Minnes ikke sist jeg la meg på DENNE siden av midnatt - men i kveld er jeg trøtt.

Så går jeg mot jobbehelg, og akkurat det kjennes tøft ut nå. Er lite motivert, men tre dager er jo ikke all verden da. Det bare virker slik før man starter på dem.


Av sissi-mor - 7 februari 2008 22:09

Jeg må nesten bruke et helt innlegg her for å fortelle om min store glede.

I dag fikk jeg sms fra min datter M - for hun fikk tilbake en matematikkprøve de hadde her om dagen.

Matematikk har aldri vært hennes fag, men regnet med hun var fornøyd med innsatsen siden hun spurte hva JEG trodde.

Jeg tok  hardt i og lurte på om hun kunne ha fått en 4'er kanskje?

På hennes skole er 6 den høyeste karakteren, og 1 den laveste.


Min geni-datter hadde fått 6 på matematikkprøve:)


Det har hun nok etter meg - ingen tvil om det.


Syntes bare jeg måtte si det nå mens jeg enda er fornøyd, for jeg er ikke i tvil om at det vil endre seg.

Det vil vise seg når jeg skal vaske håret i morgen, og jeg skal bruke min NYE; FULLE shampoflaske. Det står skrevet SISSI på den på begge sider på flasken, begge sider på toppen, så min geni-datter BURDE være i stand til å lese og skjønne at det ikke er hennes shampo.


Eneste skavanken hun har er at hun har så dårlig syn; hun ser ikke forskjell på mitt og hennes.

Men matematikk kan hun - får være glad for at hun ser TALLENE- det er jo de som skal på vitnemålet etter endt skolegang , ikke shampoen min.


Hurra for Mammers!!!!

Av sissi-mor - 7 februari 2008 15:03

En ting er at jeg må dele pc med mine barn, for vi har bare denne ene. Datter M har sin egen som hun leaser via skolen. Ellers må vi andre dele på denne stasjonære som vi kjøpte i høst.

Jeg er blitt veldig avhengig av blogging, og kan sitte med det når ungene er borte, eller det er min tur.

Men nå tetner konkurransen om pc'en... Her kommer den frekke og pågående KATTEN og skal liksom ha SIN runde ved datamaskinen.....!

Makan til frekkhet! Vel tror hun at hun er dronning i hjemmet her, selv om jeg vet at det er jeg som er sjefen.....men pc'en???

Nei, Pus, her går grensen!

Jeg være fast og bestemt nå, så hun lærer en gang for alle hvem som skal sitte hvor, hvem som skal gjøre hva....

Det skulle da bare mangle...

Nå må jeg gå, for lille pus murrer slik her hun spaserer over tastaturet... mulig jeg får snike meg til noen stunder når dronning Pus skal ut og tisse eller et eller annet.....

da går jeg da..... bare kos deg du Pus....neida, det er ingen stor sak å forlate her for meg....jeg skulle bare---- ha det godt Pus, beklager at du fikk vente litt.....

Av sissi-mor - 7 februari 2008 13:59

Nå har jeg kjørt mitt skadde barn tilbake til skolen, full av smertestillende. Hun skal på trafikkalt grunnkurs, for ellers kan hun ikke begynne å øvelseskjøre når hun blir 16. Hun er ikke ferdig der før i 19 tiden i kveld, for de skal ha mørkekjørings-indervisning også.

Datter M skal gå rett av skolebussen for å gå på jobb, så da er vel hun hjemme mellom kl 20 og 22.15

Det er bare meg og sønn S da, og jeg tror jammen jeg skal lage pizza. Han har vært på akedag med klassen. Får nok bra fart med snowracer nå når det er skare pga regn og frost.

Etter pizzaen tror jeg at jeg skal tore å HÅPE på fred og ro... Det hadde vært så godt å slippe å gjøre noe særlig nå...

Av sissi-mor - 7 februari 2008 12:21

Nå tror jeg virkelig at noen har satt det onde øye i meg!

Her har jeg gledet meg til en fridag - det er nå en ting. Det verste er at jeg TRENGTE denne fridagen også etter all jobbingen.

Hva skjer???

Skolen ringer meg for å si at min datter A har sklidd på isen og slått den ene hånden, så de skal få henne til legen. Så ringer A og vil ha meg med. Så hva gjør jeg?

Kan ikke godt ta frem strikkepinner og en kanne god, varm te da, nei!! Så nå har jeg sittet på det kjedelige legekontoret en ganskel lang stund, der ett sekund oppleves som en evighet. Hadde de nå enda kunnet legge frem NYE ukeblad og tidsskrifter....men nei, da!

Det var venstrehånden som hadde blitt forslått, og det ganske kraftig. Virket ikke som om det var noen brudd eller seneskader. Om hun ikke blir noe bedre om en uke skal vi tilbake dit. Stor dose Ibux nå i dag, og muligens i morgen, 400mg x 3.

Egentlig trenger ikke jeg noe eget hus, for jeg tilbringer mest tid i bilen i alle fall - med å hente og bringe unger til og fra. Resten av tiden er jeg enten på jobb, skole i forbindelse med ungene eller jeg er hos lege med dem.

Vil noen kjøpe et lite brukt hus????

Av sissi-mor - 7 februari 2008 10:27

Ser det er innlegg om skjønnhet i dag, og funderinger om hvordan man blir som eldre....

Jeg fant et bilde tidligere som jeg har brukt i bloggen før, men det er meget mulig at det kan brukes om igjen. En god ting kan ikke sies for ofte, og det er sikkert slik med bilder også - de kan ikke vises for ofte-


Jeg håper at det ikke er noen som føler seg støtt av et tegnet bilde av en avkledd, eldre dame....


Selv om prisen på slike skjønnhetsoperasjoner er blitt billigere de siste årene, så må det vel være godt å vite at silikon holder seg bedre enn den naturlige skjønnheten....

Man får kanskje mer igjen for pengene, så og si...


Lurer på om det kan bli billigere for oss med brystoperasjoner om vi holder "fyllet" selv...? Man har jo fettsuging...dersom man da fjerner litt fra rumpe og lår - fordeler det lenger opp, kan man si...blir det da et  billigere inngrep....og dersom man lar sykehuset beholde alle kilo med fett og flesk de tar av oss...får vi betalt for det?  Det kan jo bli litt av en ekstra-inntekt for mange av oss.

Vet at prematur-avdelinger kjøper morsmelk. Kanskje plastikk-kirurgiske avdelinger kjøper fett og flesk også?  Og LØST SKINN...fra mageområdet med strekkmerker - for å få en viss effekt....


Gud, jeg ser for meg at jeg har en formue i sikte!!!!!!

En relativt stor formue..

Av sissi-mor - 7 februari 2008 09:39

 Dette er en sang som har festet seg i hjernen min, og som jeg til stadighet tar meg i å gå og nynne på- Jeg som liker Lasse Stefanz....Jeg har ikke sansen for....ungenes musikksmak.

Her et år tidligere var det AMERICAN IDIOT....Green Day. Det nesten smerter å innrømme det; men det synes jeg fremdeles er en flott og fengende sang....


Men Beggin' er en sang som.....er flott å nynne på...bare prøv..... Beggin'...beggin' youuuuuuuuu....eller litt  "beggin' tra-la la la laaa.." Nikk litt med hodet mens du nynner, det passer også.... Hoftene kan du gjøre som du vil med...jeg sitter på en stol, så jeg bare nynner....


Dette står hos www.vg.no:


I Sverige er det også en såkalt ringetoneliste, og Madcon debuterte denne uken på en sterk andreplass på listen, bare slått av den svenske artisten Basshunter. Det er et svært godt tegn på at gutta er blitt en hit i nabolandet.

Radiokanalen NRJ i Sverige har gitt «Beggin'» status som «smash hit», noe som betyr at den har høyeste rotasjon. Den samme radiokanalen har også satt opp Madcon som et av hovednavnene på en stor konsert på Sturecompagniet i Stockholm i april, samt på sine «NRJ in the park»-konserter i Malmø, Gøteborg og Stockholm i august. Dette er konserter som samler mellom 20.000 og 40.000 tilskuere.



Av sissi-mor - 7 februari 2008 09:21

 Da jeg leste denne overskriften i dag tidlig trodde jeg virkelig at det var en spøk! Men det var det ikke - så det er vel mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder, allikevel da.

Haukeland universitetssjukehus behandler pasienter med alvorlig diaré med avføring fra nær familie.


Behandlingsmetoden kalles «bakteriell installasjon», og er siste utvei for pasienter med diagnosen pseudo membranøs kolitt. Dette er en diarésykdom som kan oppstå etter bruk av antibiotika. I slike tilfeller er det derfor en løsning for legene å hente hjelp fra pasientenes nære slektninger, skriver Bergens Tidende.

Det som skjer er at de pårørende blir oppringt av sykehuset, med spørsmål om de kan levere fersk avføring til Gastroseksjonen.

– De kommer og leverer, alle sammen. Effekten er veldig god, nesten bedre enn all annen behandling, sier overlege og professor Trygve Hausken.

Avføringen blir først oppløst i melk. Deretter blir 50 milliliter ført ned i tynntarmen gjennom en sonde. Behandlingen varer i to-tre dager. På denne måten får pasientene tilført frisk, oppegående tarmflora som kan utkonkurrere syke bakterier.

komiteen. (©NTB) (http://www.abcnyheter.no/node/60421 )


Jeg vil i alle fall satse på tradisjonell behandling dersom jeg skulle bli rammet av pseudo mambranøs kolitt. Så kan heller behandlingen vare noen dager lenger...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards