Alla inlägg den 2 februari 2008

Av sissi-mor - 2 februari 2008 19:52

Jeg har lenge hatt et mønster på strikkede tøfler. Har hørt mange som har strikket dem, og sier at de er enkle og raske og strikke, og at de er gode på foten. Atelie Margaretha selger forresten mønster , eller man kan velge en pakke med både mønster og garn.

Mitt mønster har i alle fall ligget en stund ubrukt, men tanken har vært der..men så har det vært det at jeg ikke har syntes de var SÅ  fristende å begynne på..og det skulle strikkes mønster, rett nok et ENKELT mønster, både fra retten og fra vrangen. Det sto for meg som et uoverkommelig hinder - selv om Berit gjorde sitt beste for å sette mot i meg.

Ja, jeg begynte sent i går ettermiddag, og jeg gjorde ferdig den første tøffelen i går før jeg la meg. Jeg er ikke helt ferdig med den første, egentlig, for det skal hekles en kant rundt åpningen på den, men det venter jeg med til jeg er ferdig med neste tøffel også.

Garnet?  Ja, jeg har jo masse garn, det er ikke mangel på garn i min lille samling. Men jeg valgte.....å kjøpe nytt. Kjøpte to nøster grått og ett hvitt nøste av et nytt garn fra Sandnes garn, og det heter TOPPULL. 16,50 for et nøste. Kan brukes til toving også, sto det. Det er 100% ull, så det er nok ikke så slitesterkt, men... Det er godt å strikke med. Siden de strikkes med to farger blir disse tøflene tykke og varme.

Jeg ser for meg JULETØFLER når de blir strikket med rødt i stedet for grått - bare for at det skal være sagt.


Av sissi-mor - 2 februari 2008 19:45

For noen uker siden ble jeg sittende på et venterom hos legen. Der satt også en ung mor med en baby på et par uker. Da de skulle til å gå tok jeg mot til meg og spurte om den strikkedrakten babyen hennes hadde på seg. Hun kunne fortelle at den var strikket av et nytt garn som het Viking garn, og det var tatt fra et hefte som var utgitt til garnet. Det ble til alt hell solgt VELDIG nær mitt hjemsted.

Jeg syntes at denne drakten var så fin, i og med at det var flettemønster nede på beina på buksen, og oppe på bærestykket. Jakken var også veldig fin, så jeg bestemte meg for at DETTE heftet skulle jeg ha.

Jeg ser det sånn, at siden jeg har 4 barn er det stor sannsynlighet for at jeg en eller annen gang blir bestemor. Men NÅR det skjer, er det ikke sikkert at jeg finner dette mønsteret. Så derfor har jeg sikret meg dette heftet, så jeg i alle fall har RETT drakt å strikke når den tid kommer.

Dette sier jeg som ALLTID er ute i siste liten!

Av sissi-mor - 2 februari 2008 16:01

Ja, så har jeg endelig en frihelg, og den går jammen raskere enn de travle arbeidsdagene midt i uken.

Ute snør det voldsomt, vi har vel fått 10 cm de siste par timene.

Da jeg våknet i dag så jeg faktisk noe så sjeldent som SOLEN! Skyntet meg å vaske litt og rydde til helgen, og tenkte å gå ut og nyte været sammen med Lady.

Men da jeg kom så langt at vi skulle ut snødde det tett.... Men både ungene og jeg var godt kledt, så vi var ute i halvannen time allikevel.

Nå har jeg vært og handlet, og jammen flyr hundrelappene fort!!! Skal ha familien til kaffe og kaker i morgen, og jeg må jo bake noe. Åh, det er så kjedelig å bake og lage til for å ha selskap! Jeg er nok mye mer en person til å gå i selskap enn å lage til. Helt klart er jeg det.

Så når mars kommer skal jeg til niese Hanne i 19 årsdag, og til lillesøster i 37 årsdag.  Tror jeg. Ja, hun blir vel 37... Gud, hun er i ferd med å bli GAMMEL...lillesøsteren også. Når andre blir eldre synes jeg alltid de er mye eldre i antall år enn jeg synes de ser ut... For et velsignet syn jeg har..som forynger oss alle. Jeg sparer en formue i Botox i det minste, selv om ingen ser meg som er i ferd med å snø inn.

Lever nok til våren, etter alt jeg har handlet å dømme!!

Av sissi-mor - 2 februari 2008 15:59



Dette er testen på om troen din er en realitet:

Hvem er livet ditt avhengig av?

                                                  
    - Elisabeth Elliot -

Ovido - Quiz & Flashcards