Direktlänk till inlägg 2 februari 2008

ENDELIG tok jeg mot til meg og begynte!!

Av sissi-mor - 2 februari 2008 19:52

Jeg har lenge hatt et mønster på strikkede tøfler. Har hørt mange som har strikket dem, og sier at de er enkle og raske og strikke, og at de er gode på foten. Atelie Margaretha selger forresten mønster , eller man kan velge en pakke med både mønster og garn.

Mitt mønster har i alle fall ligget en stund ubrukt, men tanken har vært der..men så har det vært det at jeg ikke har syntes de var SÅ  fristende å begynne på..og det skulle strikkes mønster, rett nok et ENKELT mønster, både fra retten og fra vrangen. Det sto for meg som et uoverkommelig hinder - selv om Berit gjorde sitt beste for å sette mot i meg.

Ja, jeg begynte sent i går ettermiddag, og jeg gjorde ferdig den første tøffelen i går før jeg la meg. Jeg er ikke helt ferdig med den første, egentlig, for det skal hekles en kant rundt åpningen på den, men det venter jeg med til jeg er ferdig med neste tøffel også.

Garnet?  Ja, jeg har jo masse garn, det er ikke mangel på garn i min lille samling. Men jeg valgte.....å kjøpe nytt. Kjøpte to nøster grått og ett hvitt nøste av et nytt garn fra Sandnes garn, og det heter TOPPULL. 16,50 for et nøste. Kan brukes til toving også, sto det. Det er 100% ull, så det er nok ikke så slitesterkt, men... Det er godt å strikke med. Siden de strikkes med to farger blir disse tøflene tykke og varme.

Jeg ser for meg JULETØFLER når de blir strikket med rødt i stedet for grått - bare for at det skal være sagt.


 
 
T med den Lilla!

T med den Lilla!

2 februari 2008 22:14

Hej och tack så mycket för titten! :)
Och för den fina kommentaren!
Självklart får du länka!
kram

http://liam08thea04.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

2 februari 2008 22:27

Dessa tofflor har jag provat att sticka men jag fick aldrig till dom och mönstret ligger längst ner i någon korg...

Jag måste fråga dig, är ju lite väl dålig på norska så jag tänkte bara höra om du blev irriterad och arg på mig för mitt inlägg eller om du tycker att jag har fel...

Jag hade inte någon riktig klarhet i det/Kram Dockmamman

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
ulrica

ulrica

2 februari 2008 22:33

Hejhej :). Hehe jaa det är mycket man inte tänker på som är likadant i andra länder. Fader Jakob finns i Sverige också, men här sjunger vi om "broder jakob, broder jakob sover du, sover du?............".

Så kul att läsa norska också. Många ord som ni stavar på enklare sätt, inte så komplicerat som vi svenskar :P haha.

http://ulricasahlin.blogg.se

 
Ingen bild

Sissi

3 februari 2008 00:11

Dockmamman: Nei, jeg er helt enig med deg. Eneste som skal til for at jeg blir arg på deg er dersom du oppfører deg som mine barn, og ikke vasker MITT hus når du har lovt å gjøre det:)
ulrica: Vi er enkle sjeler, vi nordmenn:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards