Alla inlägg den 3 februari 2008

Av sissi-mor - 3 februari 2008 19:38

Dersom det er ETT menneske i verden jeg føler sterkt for å elske nå så er det Charlotte!

Jeg etterlyste Gullans bullar her tidligere i dag, og nå plinger det inn en sms på mobilen min:


Du har mycket vikitg mail från mig angående bullar:)



Jeg ble så glad, så glad! Jeg har nattevakt på jobb i morgen, så jeg har fri frem til kl 22, så jeg skal så visst bake BULLAR i morgen.

Åhh....som jeg gleder meg!!


Jeg må være født under en veldig heldig stjerne som skulle få en venn som Charlotte. Jeg synes det er best å kalle henne Lotta, for min eldste datter heter Charlotte som mellomnavn.....

Av sissi-mor - 3 februari 2008 19:12

Det ble til slutt kake på dagens bursdagsbarn, men det så mørkt ut en stund, det må jeg si.

Men den kom - og slik ble den seende ut. Oppå den berømmelige bunnen, er det et tykt lag med vanlijekrem og marsipan kokt sammen og avkjølt. Det med marsipan er ikke så ille som det høres ut, for den får bare kremen til å virke bedre - ikke marsipansmak i det hele tatt.

Så er det hermetiske fersken øverst, pyntet med krem. Var to av mine barn som pyntet i dag.

Denne kaken ser det ikke ut som om den oppvoksende slekt i familien blir lei av....

Jeg for min del har vært lei av den de siste 20 år, men...dette var ikke min fødselsdag, og dermed ikke MITT valg av kake.

Av sissi-mor - 3 februari 2008 14:53

Jeg er på jakt etter en oppskrift på noe som heter

GULLANS BULLAR.

Den oppskriften sto i sin tid bakpå de eskene med muffins former av papir. De skulle kjevles ut, smøres på smør og vaniljesukker (om jeg ikke husker feil), så skulle denne deigen rulles sammen slik som man lager kanelboller/kanelsnurrer. Så heve litt videre, dette var en deig med gjær i(jäst..der det DET det heter i Sverige?) og så stekes i disse muffinsformene. Mulig det skulle være perlesukker oppå dem.

Jeg hadde denne oppskriften da min eldste datter var liten, så det er nok 25 år siden jeg kom over den.

Er det noen som vet noe om Gullans bullar - så gi meg et lite hint.

 Jeg ville blitt så lykkelig!!!

Av sissi-mor - 3 februari 2008 13:05

Det er ikke alltid at det er så smart å ta munnen for full - og snakke med FOR store ord... (men du verden så LETT det er !!! )

Min datter M, som mange har fått med seg er 18 år og myndig i dag, inngikk et veddemål med sin venninne:

Dersom det er snø på M sin fødselsdag skulle hun løpe barbeint rundt huset.

Man kan si hva man vil om M, men hun holder ord, (når det passer seg slik.)

I dag passet det faktisk!! 

Hun kom opp i shorts, genser og lue - her skulle det løpes!!

Lady var med; en god støtte i prøvelsene underveis.


Her er beviset på at hun holdt ord, denne gangen. Heldig er de som ikke hørte hennes hyl og jamring da hun kom inn og frøs på føttene. Skulle tro hun hadde vært ute i timer - og ikke sekunder. De løp FORT - hun og Lady!

Av sissi-mor - 3 februari 2008 10:58

Ja, nå er Sissi-mor mildest talt ARG!!!

Her står hun opp relativt tidlig en søndag morgen på frihelgen sin.

For å bake til sin datters 18årsdag.

Hva skjer?

Kjører safe, bursdagsbarnets favorittkake har hun bakt i 25 år, og den er så enkel og grei å lage; aldri noe tull med den.

Ikke før nå.

Sissi-mor har ikke lyst til å lage en ny kakebunn, men det er ikke noe valg.

Vil ikke! Vil ikke! Vil ikke!!!!

Enn å være så uheldig som dette - Hun som ikke engang LIKER å bake!

Stakkars, stakkars Sissi-mor!

Stakkars henne!

Av sissi-mor - 3 februari 2008 10:01

Ja, her er de; tøflene som jeg trodde var så vanskelige å strikke at jeg ikke kom til å klare å strikke dem!! Det er merkelig hva man i sin uvitenhet klarer å innbille seg!

Faktum er at de er enkle å strikke, og det tar ikke all verden med tid, heller. Jeg begynte med den første på fredags ettermiddag mellom kl 17 og 18. Fikk den ferdig før jeg la meg, men jeg satt oppe lenge da - som vanlig.

I går begynte jeg på tøffel nr to, og den ble også ferdig innen jeg la meg. Jeg heklet også en kant rundt åpningen på begge tøflene.Den kanten gjør at de sitter virkelig godt på foten.

De ble da ganske flotte, ble de ikke???

Av sissi-mor - 3 februari 2008 00:14

Hurra for deg som fyller ditt år -

ja, deg vil vi gratulere!

Alle i ring omkring deg vi står,

og se; nå vil vi marsjere.

Bukke, nikke, neie,

snu oss omkring;

danse så for deg med

hopp og sprett og spring.

Ønske deg av hjertet alle gode ting

og si oss så hva vil du mere:

GRATULERE!!!!


I dag for 18 år siden fødte jeg mitt andre barn, en flott datter som vi kalte Marit. Hennes stolte storesøster ble 9 år bare 8 dager senere, og hun var mektig fornøyd over å få en søster.

Familen for øvrig var like glade og fornøyde med resultatet.

Det har gått 18 år.

Fylt med glede og sorger, for dagens jubilant som for oss andre.

18 år er mange dager og mange timer, men det har gått så FORT!

Nå er min lille Mammers myndig; hun kan lovlig kjøpe tobakk, øl og vin, hun kan gifte seg uten min tillatelse, og hun kan stemme når det er valg....

men ikke søren om hun kan holde rommet sitt ryddig!


Heppi børsdei, Mammers!

Av sissi-mor - 3 februari 2008 00:12



Livet er som en mynt.

Du kan bruke det akkurat slik du vil,

men du kan bare bruke det én gang.

                                                          - Lillian Dickson-

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards