Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

Har vært ute og gått tur!

Av sissi-mor - 11 februari 2008 13:52

Nå har jeg vært ute og nytt solen, sammen med Lady. Har kastet pinne til henne som hun løper og henter, det er tydeligvis det beste man kan finne på utendørs...

Det er så godt å kunne gå ute i bare sko, uten glatte veier! Tenk å kunne gå vanlig, og ikke stiv som en stokk - av frykt for å falle!!

 Datter A har begynt på middagen, siden datter M skal jobbe. Sønn S vasker nok opp, han er flink til det. Hva mamma'n i huset gjør er nok åpenbart...

I dag skal vi ha kjøttpudding med ost inni, kokte poteter og grønnsaksblanding. Det er en ny sort, brokkoli og GULE gulrøtter.( Jeg vet at det heter noe annet på svensk, men kommer ikke på det.) Så skal vi ha viltsaus til , for A og S. Mens M og jeg nyter kantarell-og sjampingjongsaus til. Jeg lager alltid saus av pulver i poser - de av oss som er født uten husmor-gener må ty til lettvinte løsninger. Men det er gode sauser, og man kan tilsette fløte, rømme(vet dere har andre ord for det også, men de kan ikke jeg..er nok bedre i engelsk..) og litt smør, sennep....ja, man kan jo egentlig ha i hva man vil....

 
 
Charlotte

Charlotte

11 februari 2008 14:16

Broccoli och morötter (den blandningen finns här också)är inte flöte =grädde? Och romme = typ gräddfil... ibland är det inte lätt. Jag använder också "påssås" som jag döpt det till. Gör bara egen till kyckling och stek. Fast på sista tiden har jag blivit lite fundersam över alla dessa tillsatser i "färdiga produkter" jag undrar om alla är nödvändiga.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

11 februari 2008 14:32

Charlotte: Jo, det er de rette navnene, jeg vet det når du sier det.
Alle tilsetningene i sauser og gryteretter er helt nødvendige, for hvordan skal man ellers kunne få det til å vare i ÅREVIS.... MÅ være noe skummelt i det siden en formkake kan være holdbar i plast i et år....legg en hjemmebakt formkake på bordet og den er ødelagt på noen dager - UTEN disse tilsetningene.... Kan hende vi får VELDIG holdbare tarmer da....disse tilsetningene må vel ha innvirkning på kroppen også... DET tror jeg nemlig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards