Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Etter foreldremøtet

Av sissi-mor - 6 maj 2008 20:51


Jeg er så trist, sint og lei meg, og jeg har ikke lyst på jobb.


Sønnen min har hatt fremskritt faglig, men jeg fikk høre at han er mer mobbet på skolen enn jeg har fått vite av ham.

Det viser seg at han sier ikke noe, for det "hjelper ikke" og han vil ikke sladre om det, for da blir det verre, er han redd for.

Prøver å ta det opp med ham, men det er ikke lett å snakke med en gutt som er sint og trist og mener det er best for alle om han var død. Jeg får vondt for å puste når jeg tenker på det. Han er ikke dyktig i sport, og ikke i alle fag, men han er av de beste i klassen i norsk og engelsk. Og han synes gym er morsomt. I tilllegg er han hjelpsom, omtenksom, dyktig. Det teller for eksempel ikke...for enkelte.

Han er født med leppe/ganespalte, og har et arr over leppen pga det. Han bruker briller, og har helt til nå hatt problemer med å uttale lyden "R"

Og dermed er han "stygg", "handicappet" og andre lite fine uttrykk....

Jeg synes det er grusomt, og INGEN fortjener å høre slikt...


Jeg synes det er forferdelig at UNGER skal være så ondskapsfulle mot andre!!

Det verste er at man "kjenner igjen" foreldrene i mye av det enkelte unger sier og gjør.

Hvordan kan vi vente at unger skal klare å oppføre seg når ikke foreldrene lærer dem det?

Hvordan skal unger lære å respekt for andre når de lærer av foreldrenes holdninger til andre DE mener er under dem selv i både klasse og stand?


Jeg er en så enkel sjel at jeg faktisk MENER at vi skal være snille mot hverandre, og se det beste i andre.

Er vi ikke alle like viktige?

En noen med briller mindre verd enn de uten?

Er de med jeans til 2000 kroner bedre mennesker enn de med jeans til 400?


Det kan virke slik her jeg bor at det er slik, og at disse reglene er satt av "voksne" folk.

Jeg kjenner at jeg mye heller vil legge meg og trekke dynen over hodet og ligge til jeg føler for å møte verden igjen - i stedet for å gå på jobb og være hyggelig, blid, hjelpsom og sosial...

Jeg har ikke lyst til å være noe av det i natt. Og jeg vet ikke om jeg KLARER å være noe av det heller.

 
 
Ingen bild

Ellen

6 maj 2008 21:21

Huff! Stakkars dere, både deg og sønnen! Jeg skjeønner godt at du ikke har lyst til å gå på jobb. Det er få ting som gjør så vondt som når ungene ikke har det bra.

Jeg har ingen gode råd og komme med. Bare medfølelse.

 
Ingen bild

Sissi

6 maj 2008 21:25

Ellen: Tror ikke det finnes råd; man må bare prøve å se sin egen verdi, TRO at man selv er like bra som alle andre. Han blir 13 i juni, og det er jo en tid da man vil føle seg vakker...samt at usikkerheten er på topp...
medfølelse er også godt å få:) I slike stunder er det tungt å være alene med bekymring og sorg, men slik er det nå for mange.

 
Ingen bild

Charlotte

6 maj 2008 21:46

Vet du, jag blir så förbannad på dessa ungar som ger sig på dem som inte har idrott som största intresse, inte riktigt ser ut som andra etc etc... fan ta dem!! Jag hoppas och önskar att S får bättre vänner i höst! Dessa kan han vara utan som mobbar och har sig! Jag lider med er, att ni också ska behöva gå igenom allt detta. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om detta, tar upp det i brevet till dig. Har en del att berätta hur det varit för T hos oss.

 
Ingen bild

Sissi

7 maj 2008 07:42

Lotta: Det sørgelige midt oppi alt dette er at våre barn blir som vi oppdrar dem....og så er det de barna som mer eller mindre bor i hjem der de får "oppdra" seg selv...

 
eva

eva

7 maj 2008 14:39

Jättetråkigt att höra om din son. Hoppas verkligen skolan tar tag i det här. På min skola är vi jättenoga med hur barnen är mot varandra, både verbalt och socilat. Barnen vet också om att vi vuxna på skolan inte tolererar att någon behandlar någon annan illa och att vi tar tag i det. Därför är de inte rädda att berätta sådant för oss vuxna, de vet ju att vi tar tag i det. Tyvärr är många lärare lata och bekväma och tar inte tag i sådana saker och då lär ju sig barnen att det är ingen idé att berätta för någon vuxen. Vi har/ har haft barn som uppför sig jättebra så länge de är i skolan, eftersom de vet att vi vuxna inte accepterar ett dåligt beteende eller språk. Men när de är hemma är de bedrövliga, eftersom föräldrarna tillåter det. Barn gör inte som vuxna säger. Barn gör som de vuxna gör. Hoppas det ordnar upp sig för sonen din. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellen

7 maj 2008 14:53

Kanskje du kan få skolen til å påvirke klassesammensteningen på ungdomskolen i samråd med sønnen din?

 
Ingen bild

sissi

7 maj 2008 16:10

eva: skolen har tatt tak i dette, og de fire guttene som var involvrt i dette tiligere har ikke sluttet etter at ble tatt inn til møte med S og hans lærer og disse 4 guttenes lærer. De ba om unnskyldning, siden lærer krevde det. Senere kom den enen gutten og beklaget, han ble overtalt av de andre, og tenkte ikke det ville bli vondt for S... Han og S er litt sammen iblant.

eva: Ungene i klassen skriver tre navn på de som de helst vil gå i klasse sammen med på u-skolen. Så deler lærere ut fra lister og EGEN vurdering...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards