Alla inlägg under mars 2008

Av sissi-mor - 16 mars 2008 08:42



...Sed og skikk forandres meget,

alt som tidene lider,

og menneskets tro forandres

og de tenker annnerledes om mange ting.

Men menneskenes hjerter forandres aldeles intet i alle dager.

- Sigrid Undset -


Av sissi-mor - 15 mars 2008 16:43

Nå har jeg vært på bytur med to døtre, en sønn og kjæresten til min datter- Det var en koselig tur, og jeg kommer hjem som jeg pleier fra slike ekspedisjoner. sliten og pengeløs...

Men vi har fått handlet litt,og sønnen fikk et par flotte Puma sko, nedsatt til 200. Kunne ikke la være å kjøpde dem siden prisen var så bra. Ellers fikk han et par jeans til 249. Det er nå ikke så ille for et par jeans, da.

Jentene kjøpte seg undertøy, det er nå slikt som de lever og ånder for.


Jeg kjøpte meg et par flasker vin, og det skal bli deilig. 191 kroner for 2 flasker..er vel gjennomsnittelig pris det også.


* Le Cardinal  - den er fransk

* Casillero del Diablo - den er chilensk.


Jeg er ingen vinkjenner, og drikker det jeg liker. Disse to er deilige- Ellers har jeg notert meg at de vinene jeg synes smaker godt gjerne får lite poeng når de skal bedømmes av fagfolk...

Men hva andre mener har ingen betydning for MIN smak:)


Av sissi-mor - 15 mars 2008 09:14

I dag skal vi til en vakker by på Nordvestlandet. Den heter Kristiansund, og det som er så spesielt med den er at den ligger på flere øyer der ute i havet. Den har rett nok fått fastlandsforbindelse i de senere år, med en undersjøisk tunnell, men byen har beholdt sitt særpreg.

Det var ikke lett å finne bilder av byen sett fra luften, for de som har ligget på nettet har feil format.

Men her kommer et lite bilde, og jeg skal se om jeg finner ut senere i dag hvor jeg har hentet det-

Av sissi-mor - 15 mars 2008 09:08


Gleden er varm og strålende og

skriker etter å bli uttrykt og delt.

                                         - Dorothy Segovia -

Av sissi-mor - 14 mars 2008 16:20

Ja, i dag ble det ikke så mye husarbeid og påskepynting på meg som jeg hadde tenkt i går.

Hadde bestemt meg for å vaske og pynte i dag, men jeg kjenner at jeg har ikke noe ork til det-

Sønnen S har tatt av sengetøy på sengene, og tatt ut golvteppene på stuen. Datter A har vasket halve stuegolvet. Datter M har handlet det jeg glemte, og så har vi laget taco. Jeg får vaske opp, jeg da, slik at ikke alt faller på ungene... En liten symbols innsats, så og si-


I morgen tenker jeg å ta en tur til Kristiansund, det er en så trivelig by. Ikke vært der siden før jul, og det er for dårlig. Tenker gå på graven til mine besteforeldre og onkel, så blir det en liten hilsen fra meg til dem til påske. Det er så fredelig og godt å gå dit, synes jeg.


Ellers så holder datteren min på litt i sitt kommende hjem, og jeg har fått mms med bilder fra bad, kjøkken, stue og av selve huset tatt ute... Jeg gleder meg veldig til å besøke dem, og se hvordan de har det- Spesielt til å se selve stedet hun bor, for det er nå engang der hun planlegger fremtiden sin. Får håpe det blir før sommeren i alle fall.... Ikke lett å få til at jeg og begge jentene har fri samme helg---


Av sissi-mor - 14 mars 2008 06:51



Valg kan forandre våre liv dramatisk.

Å velge å gjenopprette et brutt forhold,

å si ja til en vanskelig oppgave,

å legge til side viktig arbeid for å leke med et barn,

å besøke en som er ensom -

disse små valgene kan få evighetsbetydning for livene våre.

                                                                  
                 - Gloria Gaither -

Av sissi-mor - 13 mars 2008 21:43

I dag sto det intervju med min datter i en lokalavis....bildet av avisen er litt dårlig, men...slik er det nå...


Gründerbedrift: Bruktbokhandel på nettet

L. C. Pettersen har skapt sin egen arbeidsplass. Hun selger brukte bøker på nettet.

- Det begynte med at jeg selv var på jakt etter bøker som ikke var i salg lenger, og det har utviklet seg til at jeg i dag har dette som levebrød-

Fokus på serier

Hun er fremdeles i startgropa med sin nye bedrift "Brukbarbok", der hun selger brukte bøker på nettet. I ett og et halvt år har hun og samboeren S. Edstrøm kjøpt og solgt brukte bøker. Det som begynte i det små har utviklet seg til at de begge nå satser for fuullt op bruktbokbutikken, og fra april er begge hundre prosent sysselsatte med gründerbedriften sin.

- Jeg har alltid likt bøker og lest det jeg har kommet over. Mens jeg studerte i Trondheim leste jeg romanserien ISFOLKET av Margit Sandemo, men fikk ikke tak i alle delene  av serien i butikkene, fordi de ikke var i salg lenger. Jeg lette på nettet og i bruktbutikker for å få tak i de bøkene jeg manglet, men det var tilfeldig hvilke bøker jeg fant. Da fikk jeg ideen om å samle bokserier som ikke lenger er i salg, og begynte å selge dem på internett, forteller L.C Hun fikk med seg samboeren, og sammen satte de i gang.

Trålet loppemarkedene

-Vi gikk på loppemarked og kjøpte de bøkene som var aktuelle og solgte dem på nettauksjon. De pengene vi tjente brukte vi til å kjøpe nye bruktbøker, og slik fortsatte vi, forteller de to. Til slutt tok de skrittet fullt ut og opprettet sin egen nettside.

(så er det noe jeg hopper over i artikkelen)

Etter studietiden i Trondheim har de bodd en periode i Asker, men er nå på flyttefot til Rendalen, der S.Edstrøm er fra.

- En av fordelene ved å drive virksomhet via nettet er at vi kan bo hvor som helst. Og i Rendalen får vi leie billige lokaler til bøkene og kontor. På lageret har de nå ca 10.000 bøker.

(så følger deres betraktning om deres bedrift kontra vanlige bokhandlere)

Romaner i pocketutgaver

For det meste selger Brukbarbok det som mange kaller for typisk kiosklitteratur. Serieromaner i posketutgave av forfatgtere som margit Sandemo, Frid Ingulstad og Ellinor Frantzen er populære-

Pettersen forteller at hun trodde de skulle få mest kvinnelige kunder, men er blitt overrasket over hvor mange menn som også leser bøkene de har for salg.

Journalist: Anne Vik Pettersen.


***   ***   ***


Ja, dette er lesning som varmer et morshjerte:) Jeg er så glad på deres vegne, og gleder meg til de kommer i orden der nede i Rendalen så jeg kan komme på besøk og se hva de har utrettet..

Gudd løkk, lille barn - du er flink!!!

(Jeg vil tro at hun har det etter meg....)


Av sissi-mor - 13 mars 2008 21:33

Jeg tenkte at jeg skulle bruke fredagen til å vaske og pynte til påske. Men det blir ikke akkurat slik som jeg hadde tenkt, for jeg takket ja til en tidligvakt i morgen. Den er ferdig kl 14, så jeg tenker at jeg bare tar av sengetøy og henger ut tepper med det samme jeg kommer hjem. Så handler jeg inn det vi trenger til middag i morgen, og vasker etter at vi har spist.

Får se om jeg går i kjelleren og ser etter pynten i morgen ettermiddag eller om jeg venter til lørdag...

Det er en lettelse å få vakter, slik at jeg får en bra lønn i april også. Med bra lønn mener jeg at jeg har jobbet nok til at jeg får tilsvarende en månedslønn. Hittil har det gått bra, det er bare en gang jeg ikke hadde noen ekstra vakter, og det var fordi jeg var sykemeldt.

Nei, det går seg til; alt dette jordiske:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards