Alla inlägg under mars 2008

Av sissi-mor - 13 mars 2008 14:07

Siden jeg har lagt ut to bilder fra turen jeg gikk i dag, kan jeg legge ut det siste også. Alle er tatt samtidig, fra samme sted.

Dette skal være lengst til høyre dersom de legges etter hverandre, og så kommer det av hunden helt til venstre, og bildet fra forrige innlegg er i midten av dette "panoramaet"....


Se og nyt:)

Av sissi-mor - 13 mars 2008 14:02

Visst er det vel vakkert her ved fjorden, med fjellene som heldigvis ikke har SÅ mye snø igjen.

Jeg er ikke noe glad i å være i båt, og vann er kanskje ikke MITT element(med mindre det er i badekar med deilig, velduftende skumbad i...) Men jeg må nesten få vise hvor flott det er her når solen skinner.


Det er vel her hos meg som det er hos alle, solen gjør det vakkert:)

Av sissi-mor - 13 mars 2008 13:59

I dag har Lady og jeg vært ute og nydt solen og det vakre været. Godt at jeg tok med mobilen, for det ble da noen fine bilder av det.

Tenkte bare å bevise at hunden ikke bare ligger og slapper av i sofaen heller...

Av sissi-mor - 13 mars 2008 13:42

«Deres Majesteter Kongen og Dronningen har den glede å kunne meddele at Prinsesse Märtha Louise og Ari Behn venter sitt tredje barn», lyder det i kunngjøringen fra Slottet.

Høstbarn

Prinsessen har termin i oktober.

«Den vordende mor er i fin form og det forventes et normalt svangerskap», melder hoffet på sine nettsider.


***   ***   ***

Dette synes jeg var en kjempekoselig nyhet! Marhta Louise (får ikke til rett 2.bokstav i navnet hennes her) er min favoritt i kongefamilien - nest etter KONGEN.

Av sissi-mor - 13 mars 2008 09:40

Det tøft å være hund. Det skal soves og slappes av når man er hjemme. Men hvilken stilling skal man velge når man har en hel sofa for seg selv? Her inne på lillerommet har vi en gammel skinnsofa, og den har Lady lov til å ligge i - og det gjør hun.


Hun er helt klart ingen anspent hund, finner seg en avslappende positur og nyter livet...

Ja, hvorfor ikke?

Et hundeliv skal vel nytes, det også?


Av sissi-mor - 13 mars 2008 07:58

Dette bildet er fra det området hvor min sønn S skal på skitur med klassen nå i dag. Jeg vet ikke om det er akkurat hit klassen skal, men dette bildet er typisk for hele området. Idyllisk og vakkert, nydelige turområder, hele året.

Bildet er tatt fra http://www.turtips.frena.net/

Følger dere denne lenken får dere mange nydelige turopplevelser.

Av sissi-mor - 13 mars 2008 07:38

Her jeg sitter har dagen nettopp startet. Foran meg ligger en hel dag det er opp til meg å fylle på MIN måte.

Er det ikke deilig å vite at man kan BESTEMME seg for hva man vil bruke mye av denne dagen til?


Jeg velger å KOSE meg denne dagen. Det ser ut som om det KAN bli sol, og da er saken grei; da setter jeg meg ute på verandaen. Det er ikke meldt så veldig fint vær fremover, så dersom dette blir SISTE dagen med sol...da  vil jeg ha den med meg.

Nå fra morgenen av skal jeg nyte en lang og deilig frokost; te må til, og da blir det Earl Grey, merke: First Price.

Kanksje baker jeg Gullans bullar, og til middag blir det noe enkelt, for jeg skal på jobb fra 15.30 til 21. Går ekstra i dag:) Det betyr mer lønn i april.


Datter M kjørte nettopp til skolen nå. Måtte ha bil, for hun vil gjerne spise middag før hun skal på jobb og bli der fra 16 til litt etter 22. Dersom hun må ta skolebussen rekker hun bare å gå av bussen og gå rett på jobb. Det er tøft, for torsdagene er travle på hennes jobb. Middagsservering og det er BALL-DAG. Dagens populære rett er potetball, og da er det alltid mye folk.

Datter A skal bare ha vanlig skole, mens skolen til sønn S skal ha skidag. De kjøres med busser til et populært friluftsområde.


Så slik er dagen, FØR den har startet. Jeg vasker og pynter til påske i morgen, for da har jeg også fri.

Av sissi-mor - 13 mars 2008 07:35

Ja, det  hørte jeg nettopp på radioen; at selveste Donald Duck har fødselsdag i dag. Han heter vel Kalle Anka så fort man kommer over grensen til Sverige, forresten.


Denne spretne, og tidvis gretne, lille figuren fyller faktisk 74 år i dag, og det er nå en voksen alder - for en and vil jeg tro.


Jeg lar Pus heise flagget for Donald, selv om hun ikke er blant hans største fans.

Ovido - Quiz & Flashcards