Direktlänk till inlägg 17 februari 2008

Vi har en usynlig beboer i huset

Av sissi-mor - 17 februari 2008 16:18

Jeg trodde at det bare var jeg, to døtre, en sønn, en hund, to katter og et marsvin som bodde i dette huset. Det er det som står i alle papirer, og det er det jeg ser og sanser.

Men det er helt klart at det bor EN til her. Vet ikke hvordan han ser ut, men det passer best å benevne vesenet som HANKJØNN. Meget mulig det har med min dialekt å gjøre også, siden vi ikke sier "man", "en" i slike upersonlige vendinger; vi sier HAN.

I alle fall så vet vi hva han heter, og han heter INGEN.


Med tenåringsjenter og en sønn som nærmer seg dette krevende stadiet i livet, og meg selv som til tider stresser slik at jeg ikke vet om jeg kommer eller om jeg går...kan det bli noe kaotisk. JO, det må innrømmes, vi er ikke alltid like strukturert, selv om det ofte er et mål for suksess og organiseringsevne.

Det er ofte MINE saker som forsvinner helt, ladder til mobiltelefon, headsett til mobiltelefon, shampoo, penner....stort sett MINE saker...

Jeg spør mine yndige små; har du sett hva det nå enn jeg leter etter?  Nei!  Sakene er borte - og det  INGEN har tatt dem!


Nei, jeg vil ikke påstå at han er en tyv, kanskje like mye en spilloppmaker, en som driver med "hyss" og påfunn.

INGEN er så flink til å flytte mine saker fra badet her oppe til badet nede hos jentene. INGEN tar mine saker og gir til ungene...spesielt ikke dersom jeg har noe godt på lur, og som jeg skal kose meg med etter jobb en kveld. INGEN har vanligvis spist opp min sjokolade...

En sjelden gang spanderer jeg på meg mascara, men jeg vet aldri hvordan det er å bruke den, for INGEN er så lynrask med å gjemme den nedi jentenes sminke.

Jeg tror det kanskje er fordi han synes synd på min enslige mascara som kun har selskap av tannkrem, deodorant og en anti-wrinkle krem i skapet. Det er nok derfor han skynter seg å legge den blant 5-6 forskjellige eksemplarer nede hos jentene, for min mascara ikke skal tro han er alene i verden.

Samme omtanke viser INGEN overfor mine dusjsåper og min shampo også.


Jeg har alltid syntes at INGEN er en så slitsom og tidkrevende figur i mitt liv, men etter som jeg setter ord på dette jeg har tatt som et problem...endres mitt syn på ham. Men...

Kanskje INGEN er omtenksom i mitt hus.

INGEN vil la mine saker ligge alene, kanskje INGEN synes at jeg trenger slike saker, og at det er best for meg å leve et mer asketisk liv enn mine barn....

Kanskje INGEN egentlig er snill??


INGEN er kjempeglad i fjernkontrollen til dvd spilleren i særdeleshet.

INGEN gjemmer den aller best av alt som forsvinner, spesielt når JEG skal ha den.

 
 
Charlotte

Charlotte

17 februari 2008 17:49

det var det jag visste, trollet mitt har klonat sig!! De är helt livsfarliga de trollen...och de klonar sig väldigt snabbt. Men ibland kan man inte vara säker på att de trots kloning ser lika ut som han som bor hos oss... "skrattar".

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

17 februari 2008 17:52

Charlotte: Nei, hvordan de ser ut rent fysisk er ikke godt å vite, men det verste er at de er så j_kla AKTIVE.. De tar jo aldri pause...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards