Direktlänk till inlägg 13 februari 2008

I går ble det.......NYTT GARN ! ! !

Av sissi-mor - 13 februari 2008 09:37

Jeg hadde bestemt meg for ikke å kjøpe noe mer strikkegarn, til tross for at jeg ikke har så mye liggende fra før.

Det skulle liksom være et slags nyttårsløfte, det da. Selv om jeg ikke er noen tilhenger av slike løfter gitt på en mørk og tung tid på året, gitt under mer eller mindre press og forventninger fra ANDRE.


Men så hadde jeg en slags..åpenbaring i januar, der jeg fikk for meg at DETTE skulle være GARNETS ÅR:

Dette skev jeg den 18. januar:

Jeg har også begynt et nytt år; jeg har gått inn i GARNETS ÅR. Det forventes bli et flott år på alle måter, fargerikg, givende - og dyrt. Man har tulipanens dag, som var her forleden, og den dagen feirer vi ikke i Norge. Men vi feirer 17.mai da, og det er nå en flott dag. Så er det morsdag, farsdag, Valentine Day, (synes ALLE HJERTERS DAG er bedre, jeg da) Det er verdens aids dag... Og helt sikkert mange andre dager...

Det er ikke så mange av disse merkedagene jeg føler passer helt for meg, så derfor har jeg nå gått inn i Garnets år.  "Garnets dag" ville blitt bare enda en anonym dag blant mange andre viktige og mindre viktige dager.

Så la kineserne feire rottas år nå snart, så fortsetter jeg med teen min nå for å ha en liten høytidelig markering for meg selv at JEG går inn i det praktfulle GARNETS ÅR- fylt av glede og forventning:)


Ja, det var for en måned siden....I går fant jeg altså dette på en HOBBYBUTIKK jeg ikke visste solgte garn! Skulle kjøpe en knapp til poncoen min og da jeg kom inn i butkikken var den innerste veggen(som ikke kan ses fra vinduet  mot gaten) var den full av garn. I alle farger og alle tykkelser.

Jeg fant meg 3 nøster Fabel superwash fra DROPS til kr 25 pr nøste. Datter A mente mest rosa, og jeg angrer at jeg ikke tok mest skarp vår-grønn. Overgang å strikke med pinner str 2,5 etter å ha strikket på str 5 eller 6..

Begynte på dette garnet i går kveld, for å se effekten. Er jo alltid spent, da..

 
 
Charlotte

Charlotte

13 februari 2008 14:14

Hur många sockar får du ut av 3 nystan? Jag har Fabel i min garnlåda men bara två nystan. Köpte det i någon butik när vi var på utflykt förra året. Gillar färgen på ditt.

http://charlottas,bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

13 februari 2008 14:24

Charlotte: Jeg vet ikke hvor mye som går med til en sokk. Vanligvis med slike 50 gram nøster får jeg litt for lite for en sokk i voksenstr.
M prøver å få penger hos R til turen sin, men tror du HAN er enkel å be? Han er som før: har KUN råd til øl og tobakk. Det er så godt at han ikke er her lenger...

 
Dockmamman

Dockmamman

14 februari 2008 00:01

Vad så fina färger tycker om ditt färgval/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards