Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

Jeg ønsker ingen ridder i rustning på hvit hest!

Av sissi-mor - 8 februari 2008 11:49

Jeg har tenkt litt på disse eventyrfantasiene, der den skjønne jomfru blir reddet av sin ridder(kunne jo vært prins også) i skinnende rustning der han kommer ridende på sin stolte, hvite ganger, feier sin jomfru opp i armene....Så rir de inn i solnedgangen...( Selvsagt lever de lykkelig til sine dagers ende.)


Jeg er glad det ikke er meg!

Det ville nok fort blitt den FORHENVÆRENDE jomfru sin jobb å pusse og stelle rustningen skinnende blank når hverdagen har innhentet paret, tenker jeg. Tenk for en jobb det vil bli,( når det er mer enn nok å pusse lysestaker til jul....)

Så kom da ridderen min...på hesten... Det er liksom DA jeg ikke klarer få frem det romantiske....

Jeg liker ikke hester, synes de er for store, har for store tenner, og jeg liker ikke lukten av dem. Så jeg går IKKE nær...


MIN ridder ville vært nødt til å stige ned av hesten, og slepe meg med bort til hesten. (Jeg betviler sterkt at han vil klare å BÆRE meg - han har jo den rustningen på seg) Jeg ville kjempet imot og motsatt meg dette på det sterkeste - både fysisk og muntlig...høyt og tydelig er jeg redd!

Nær dyret vil jeg ikke - langt mindre OPPÅ det! Vi tro min helt av en ridder vil ha problemer inni metall-fenglset sitt...hvordan få meg og seg selv opp på hesten på en romantisk måte? (Ja, egentlig ville det nok blitt et skue da han skulle stige av også.. )

Jeg klarer ikke forestille meg at en slik rustning får frem smidigheten i en manns bevegelser, men jeg kan jo ta feil der... Har jo ikke noen erfaring i så måte.


Omsider har ridderen min fått slept og baksert oss opp på hesten og jeg kan ikke tro at jeg er lydløs under hele denne seansen....


Lykkelig er jeg  med ham når vi først har kommet frem! Det tror jeg nok.


 Men hva etter noen år....vil han se det som MIN oppgave å gå ut i stallen og stelle den stolte, hvite ganger....tidlig om morgenen i snø og kulde....mens han ligger godt og varmt under bjørneskinnet?

(ja, det pleier å være skinn av ulv eller bjørn, dette var før det fantes miljøforkjempere, må vi huske; ikke noen bannere med LA ULVEN LEVE på den tiden) Disse store steinslottene var nok litt kalde...


Så uansett hvor glad jeg er i romantiske bøker og filmer(åh, tenk på "Tre nøtter til Askepott" på julaften.....) så er jeg glad det ikke er slik i mitt liv.

Nei, takke meg til dagens liv og samfunn for meg....

Kanskje ville det vært annerledes om jeg ikke var redd hester?

 
 
Ingen bild

Charlotte

8 februari 2008 14:05

Hästar som luktar så gott, jag menar det verkligen men så red jag i 5 år av mina tonår också. Men en riddare i rustning, jag skulle nog få problem att hålla mig för skratt om en sådan dök upp bakom husknuten. Släppte din kommentar angående mobil. Men som du läset i mitt sms så kan jag använda T ibland, eftermiddagar då han är hemma, kväll och helg!

 
Ingen bild

Sissi

8 februari 2008 14:19

Jeg er nok mer parfymetypen, jeg da. Synes ærlig og oppriktig at hester lukter vondt.

 
Therese

Therese

8 februari 2008 18:09

Tack för kommenaterna, ja nu börjar det hända saker.Över bara 1 natt hade han bestämt sig för att sluta med cpap. Och nu har han varit fri den i 2½ dygn. :)

http://liam08thea04.blogg.se

 
Ingen bild

Sissi

8 februari 2008 22:24

Therese: Det er godt å høre! Han er nok en liten fighter, den godeste Liam.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards