Alla inlägg under januari 2008

Av sissi-mor - 14 januari 2008 08:25

Jeg er så sint at jeg må bare skrive det av meg! med tre mer eller mindre voksne og halvvoksne barn er jeg klar over at det blir en del skittentøy. Fredag hadde jeg ENDELIG kommet til bunns i den store haugen med skittentøy som lå i vaskekjelleren. Da jeg bar ned en dunk med klær nå i dag trodde jeg at jeg var satt fem dager tilbake i tid da jeg åpnet døren til vaskerommet!

Jeg kunne så vidt ane toppen av noe hvitt innerst ved veggen i kroken, ene og alene fordi jeg VISSTE at der står vaskemaskinen. Foran lå en haug som antagelig er det meste som jentene eier og har av klær!

Vi har avtalt at jeg legger deres rene klær nede på sofaen i kjellergangen og så tar de hvert sitt og legger på plass.  Sist uke brettet jeg til og med SAMMEN klærne deres, for å gjøre det lett for dem:)

MEN I DAG....Kjenner jeg får pustebesvær bare av å tenke på dette! Midt inni haugen med skitne klær ser jeg DET MESTE av det jeg sirlig brettet sammen forrige uke! F--n ta, tenkte den kjærlige mor og bar det tilbake til den tidligere nevnte sofa. Det er greit de vil rydde raskt og greit å få saker unna, spesielt foran et kjærestebesøk vil man jo gi et godt inntrykk...

Ga den yngste av døtrene beskjed om at jeg heretter slutter å vaske deres jeans. Og gensere/toppper. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til det. hun var naturligvis HELT uskyldig - det er de alle alltid når det er noe.

Jeg orker ikke slave mer for dem når de ikke engang kan legge på plass klærne sine. Nok er nok! Jeg gidder ikke engang streike - jeg slutter bare! Når deres dunk med skitne klær er full vil jeg ha den inn på vaskerommet for å vaske etter hvert - det har de sagt seg enige i, for å slippe vaske selv. Men hva skjer? Når dunken er full legger de skitne klær ved siden av - og når det skal ryddes raskes alt sammen og dumpes på vaskerommet.

Undertøy, sokker og håndklær tar jeg, men resten driter jeg i. Vel har jeg fridager, men jeg har lyst og behov til å ha fri, mine store barn har også det behovet. Jeg synes heller ikke det er ustyrtelig morsomt å vaske klær.

Dersom noen heretter får øye på tenåringsjenter som kun har underbukser på seg i kulden, så er det nok mine jenter....

Av sissi-mor - 14 januari 2008 00:31

Det finnes så mange merkelige tester, og dette er nå en av dem. Vel er de langt fra vitenskapelige, men de er morsomme som et lite tidsfordriv.

Her kan du finne ut hvilket stjernetegn du har.

http://quiz.start.no/?p=play&quizID=9424


Jeg tok denne testen på facebook i fjor(det var før jeg oppdaget bloggingens utrolige verden), og resultatet var overraskende:


Jeg ble: tigerens år- du ble tigeren. Du er en spennende og modig person med stor personlig utstråling og sjarm. Videre har du også en del meget bestemte meninger om ting og besitter en sterk vilje. ...
Av sissi-mor - 14 januari 2008 00:23

 
Ta dere tid til å lese dette.

Bare på SiV (Sentralsykehuset i Vestfold) kommer det inn gjennomsnittlig 5
personer i døgnet som resultat av hjerneslag.
Hjerneslag er forøvrig tredje største dødsårsak i Norge, og rammer i alle
aldre, selv om eldre er overrepresentert.

Tar ett minutt!

Under en fest snublet en jente og falt. Hun forsikret alle at hun hadde det
bra (de tilbød seg å ringe lege) og bare hadde snublet i en stein for hun
hadde nye sko.
De hjalp henne å ordne seg og ga henne en ny tallerken mat - og selv om hun
virket litt rystet, fortsatte hun å more seg resten av kvelden.

Hennes mann ringte senere og fortalte at hans kone hadde blitt kjørt til
sykehuset.
Kl 6:00 var hun død.

Hun hadde fått et slag på festen - dersom man hadde visst hvordan man
kjenner igjen tegnene på slag, hadde hun kanskje fortsatt vært i live i
dag.

En nevrolog sier at hvis han får i hendene en slagpasient innen 3 timer kan
han totalt heve effekten av slaget... totalt! Han sier at det vriene og
vanskelige er å kjenne igjen et slag, få det diagnostiserert og få
pasienten til lege innen 3 timer.

Å KJENNE IGJEN ET SLAG
Nå sier legene at alle kan lære seg å kjenne igjen et slag gjennom å stille
tre enkle spørsmål:

1. * Be personen om å LE.
2. * Be personen om å LØFTE BEGGE ARMENE.
3. * Be personen om å SI EN ENKEL SETNING (sammenhengende) (f.eks ...Solen
skinner idag).

Om personen har problemer med noen av disse oppgavene ring snarest 113 og
beskriv symptomene.


En hjertespesialist sier, at hvis alle som får denne e-mailen sender den
til 10 personer, kan du regne med at minst ett liv kommer til å kunne
reddes.

VÆR EN VENN OG DEL DETTE MED SÅ MANGE VENNER SOM MULIG, du kan redde liv.

Av sissi-mor - 14 januari 2008 00:01


Å elske jobben sin

og føle at den er viktig-

hva kan være morsommere enn det?

                                -Katharine Graham-

Av sissi-mor - 13 januari 2008 19:39

Dette sto å lese på www.abcnyheter.no nå:


Flere av lommemannens ofre og deres pårørende har gått ut offentlig for å uttrykke avsky mot Staffs kommentarer. Flere forteller at de er svært såret og opprørt.

- Jeg vil klargjøre at det aldri har vært mitt siktemål. For meg har det vært avgjørende i forsvaret av min klient at selve siktelsen ikke er av det alvor som politiet kjører på, sier Staff til TV 2.

Han presiserer at han beklager uttalelsene overfor de barna som eventuelt kan ha blitt utsatt for noe galt fra klienten.

- Men jeg beklager kun overfor disse barna, ikke overfor foreldre, onkler, tanter, støtteapparat eller andre voksne. Det er de, sammen med min generasjon, som har vært med på å lage dette systemet, sier han til bt.no.

Tor Erling Staff sa fredag, da det ble kjent at han skulle bli forsvarer for Lommemannen, at det ikke var så ille de forhold Lommemannen er siktet for. (sitat slutt)

Jeg vet ikke hvor mye av en beklagelse dette er. Jeg ser at de rette ordene overfor EVENTUELLE ofre er tatt med, men det virker nå som tomme ord for meg allikevel.

Alle har vi jo rett til å mene det vi vil, og ytringsfrihet har vi også. Allikevel er det nok de som mener at det kanskje ikke er alt som BØR ytres i offentlighet.

Blåser media ting unødig mye opp - eller hva skal man tro? Jeg vet i alle fall at JEG ikke ville vært spesielt nådig og mild mot den som utsatte MINE barn for slikt. (Der brukte jeg MIN ytringsfrihet til å si MIN mening også...)

Av sissi-mor - 13 januari 2008 19:24

Jeg kan ikke med min ringe forstand begripe hva som får voksne, utdannede og kunnskapsrike mennesker til å forsvare/bagatellisere handlinger der voksne krenker barn. Media her i landet er fulle av nyheter om pågripelsen av "Lommemannen",og typsik nok så er det mange som mener mye om slikt.

Forsvarsadvokaten hans uttalte i går:

- Politiet fremstiller det som det er en drapsbombe som har gått rundt, men om åtte-elleve unge gutter tukler litt i en voksens lomme er da ikke det skadelig.

www.vg.no står dette i dag:

Ifølge politiadvokat Jorid Kile Berg er mannen politiet har stemplet som «Lommemannen» foreløpig siktet for 11 forhold som omhandler seksuell omgang med barn etter straffelovens paragraf 195. Samtlige av barna er mellom seks og tolv år.

Et av forholdene dreier seg, ifølge politiet, om en handling som i loven er likestilt med samleie. Strafferammen for forholdene er opptil 15 års fengsel

(sitat slutt)

Det må da vel være noe annet enn om en unge plutselig kommer og "tukler litt i en voksens lomme.."

Det er skremmende å lese, fordet må ALDRI bli aksept for at det er ok for voksne å gjøre visse ting med/mot barn. Dette dreier seg ikke om noe som er til barnas beste. De voksne som gjør slikt har kun seg selv i tankene, og har ikke noe med å være snille med barn å gjøre-

Lommemannen har gjort noe ulovlig, og jeg håper han ikke slipper lett unna.

Samtidig tenker jeg på hans familie. Media forteller at han er en gift to-barnsfar. Enten barna er små eller voksne må det være en grusom opplevelse å vite at pappa'en din er pågrepet, mistenkt for slike avskyelige handlinger. Stakkars familie, de må ha det utrolig vanskelig disse dagene, og man må bare håpe på at også DE får hjelp om de trenger det.

De er også blant hans ofre - om enn på en annen måte... Men betale for hans gjerninger må de, like fullt.

Av sissi-mor - 13 januari 2008 12:09

Ja, her ser man hvorfor de rike og vellykkede i samfunnet bare blir rikere og rikere! I et samfunn der alt er travelt, og man hele tiden føler man er litt på etterskudd med alt man skal gjøre er det viktig å prioritere rett.

De rike blir stadig rikere, og jeg tror det er fordi de i utgangspunktet har penger til å tilrettelegge arbeidsdagen sin for å unngå å sløse bort tiden sin. Vi som ikke har de samme midlene til rådighet må bare finne oss i å rive oss løs fra viktige arbeidsoppgaver for nødvendige toalettbesøk. Selv om man er så rask man kan, så tar det nå noen minutter.

Men de som har penger til å innrette seg annerledes slipper å  forlate arbeidsplassen sin når kroppslige behov presser på. De kan kjøpe og selge aksjer og hva vet jeg uten avbrudd, det er bare å slappe av der man sitter og slippe ut det som skal ut...

Internett er en fabelaktig sak!  Dette er en innredning som i alle fall ikke jeg ville tenkt på. I min jobb som sykepleier på en til tider underbemannet sykehjemsavdeling er ikke dette noe for meg. Ved nærmere ettertanke er det nok kanskje mer et sjefstoalett....

Men er man kreativ kan man kanskje anpasse til mer hjemlige forhold også, hva vet jeg. Kan liksom ikke se for meg en mikrobølgeovn eller vaskemaskin i umiddelbar nærhet der, men kanskje et strykebrett...? Ellers kan man vel kanskje stryke klær og legge sammen mens man sitter på et vanlig HJEMMETOALETT også.....dersom man har det travelt, mener jeg!

Av sissi-mor - 13 januari 2008 10:55

Man kan lett bli avhengig av det meste, og jeg for min del merker et stadig sterkere forhold til pc'en. Vi har hatt pc i mange år, men da den forrigen kollapset før påske var vi uten helt frem til oktober. Åh, det var tøffe tider!

Det er kanskje abstinensen fra alle de lange månedene da jeg var pålagt avhold som gjør seg gjeldende nå.

Når ungene spør om DE kan få overta dataen nå, så hører jeg at jeg har de samme argumentene som småbarn har når de på død og liv vil hale ut tiden litt.  "Jeg skal bare...." 

Og NÅ skjønner jeg dette med at noen BARE skal.... For det er AKKURAT slik det er! Når sønnen vil inn og printe ut juksekoder for sine Grand Theft Auto spill, så skal mammaen hans bare...sjekke ut enda en blogg eller to før hun er ferdig....og da må man følge en del lenker underveis. Slik er det bare. Og når datteren har veldig lyst å fortsette med familien sin på SIMS...ja, da er det vel mer NYTTIGE ting hun har å gjøre?  Har hun ikke lekser, for eksempel? Ja, de kan jo ha lekser en søndag formiddag, en fredag kveld....For mamman hadde så veldig behov for å lete etter noe på internett akkurat nå.....Nei, et leksikon som ble trykket i 1988 er jo forlengst utdatert.....må ha nettet nå!

Så mens Bryan Ferrry og Roxy Music synger så glatt om SLAVE TO LOVE...ser jeg for meg mitt slaveri mer som bildet her....

(Det er forresten funnet på humorbua.no - synes jeg å huske.)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards