Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

NÅ ER DET NOK! Jeg slutter!!

Av sissi-mor - 14 januari 2008 08:25

Jeg er så sint at jeg må bare skrive det av meg! med tre mer eller mindre voksne og halvvoksne barn er jeg klar over at det blir en del skittentøy. Fredag hadde jeg ENDELIG kommet til bunns i den store haugen med skittentøy som lå i vaskekjelleren. Da jeg bar ned en dunk med klær nå i dag trodde jeg at jeg var satt fem dager tilbake i tid da jeg åpnet døren til vaskerommet!

Jeg kunne så vidt ane toppen av noe hvitt innerst ved veggen i kroken, ene og alene fordi jeg VISSTE at der står vaskemaskinen. Foran lå en haug som antagelig er det meste som jentene eier og har av klær!

Vi har avtalt at jeg legger deres rene klær nede på sofaen i kjellergangen og så tar de hvert sitt og legger på plass.  Sist uke brettet jeg til og med SAMMEN klærne deres, for å gjøre det lett for dem:)

MEN I DAG....Kjenner jeg får pustebesvær bare av å tenke på dette! Midt inni haugen med skitne klær ser jeg DET MESTE av det jeg sirlig brettet sammen forrige uke! F--n ta, tenkte den kjærlige mor og bar det tilbake til den tidligere nevnte sofa. Det er greit de vil rydde raskt og greit å få saker unna, spesielt foran et kjærestebesøk vil man jo gi et godt inntrykk...

Ga den yngste av døtrene beskjed om at jeg heretter slutter å vaske deres jeans. Og gensere/toppper. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til det. hun var naturligvis HELT uskyldig - det er de alle alltid når det er noe.

Jeg orker ikke slave mer for dem når de ikke engang kan legge på plass klærne sine. Nok er nok! Jeg gidder ikke engang streike - jeg slutter bare! Når deres dunk med skitne klær er full vil jeg ha den inn på vaskerommet for å vaske etter hvert - det har de sagt seg enige i, for å slippe vaske selv. Men hva skjer? Når dunken er full legger de skitne klær ved siden av - og når det skal ryddes raskes alt sammen og dumpes på vaskerommet.

Undertøy, sokker og håndklær tar jeg, men resten driter jeg i. Vel har jeg fridager, men jeg har lyst og behov til å ha fri, mine store barn har også det behovet. Jeg synes heller ikke det er ustyrtelig morsomt å vaske klær.

Dersom noen heretter får øye på tenåringsjenter som kun har underbukser på seg i kulden, så er det nok mine jenter....

 
 
Charlotte

Charlotte

14 januari 2008 09:02

Bravo!! Säg upp dig. Haha, du kanske rätt och slätt ska lägga kläderna deras i trädgården er...nu var jag elak men du känner ju mig. Jag skulle nog bli helt galen om tvätthögen växte med en sådan fart hos oss... fast när stora M dumpade ALLA sina sockar, vantar, kepsar etc i tvättkorgen och förväntade att jag skulle sortera åt honom då blev jag närpå galen. Han visste inte ens att han ägde 8 PAR raggsockar!! Han använder dem sällan.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

14 januari 2008 09:20

Lotta: Jeg vet ingen annen måte enn dette for å få dem til å forstå at de må ta hensyn til MIN tid også. Den er dyrebar for meg. Om halvannet år flytter den ene, og hun må bare lære seg å ordne opp i dette selv. Noe av det i alle fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards