Alla inlägg den 30 januari 2008

Av sissi-mor - 30 januari 2008 20:39

Jeg anser meg virkelig for å være relativt ung... Jeg er I ALLE FALL ikke gammel. Den saken er helt klar. Jeg er på "rett" side av 50 enda, med god margin, synes jeg, selv om jeg nok må innrømme at jeg er NÆRMERE 50 enn 40. Dersom akkurat DET skulle ha noen betydning, da.

Uansett, jeg er såpass ung at jeg synes jeg burde hatt bedre hukommelse! Jeg husker mye, men ikke slikt som hadde vært ok å huske, og jeg...ja, altså...jeg har det med ..ja, kort sagt...JEG GLEMMER.

Neida, jeg glemmer ikke fødselsdager, adresser, arbeidet mitt, familie...men jeg glemmer saker. Det er ubehagelig. Jeg blir kvalm og uvel av å glemme.


Tidligere i kveld kom jeg på at jeg skulle lage meg GRØT.,..det er jo både sunt og godt. Da jeg vokste opp var bestemoren min stadig og ga meg grøt...det vokste jeg opp med, sunt og godt. Men NÅ...derimot, så blir jeg kvalm av å spise noen få skjeer med grøt. DET  glemmer jeg når jeg får sånn avsindig lyst på grøt!  Lager meg en porsjon, og glder meg til å spise...åh, som jeg nyter den - men plutselig HUSKER jeg at jeg av en eller annen grunn ikke tåler grøt.  Forargelig! Virkelig fortærende!

Og om sommeren når alle går og koser seg med soft-is...store is-spiraler i kjeks...Jeg som aldri fikk nok soft-is under oppveksten blir kvalm av den også. Ja, faktisk så holder det å betale for ungenes sin is for meg. Noe nærmere soft-is har jeg ikke mage til å komme.

I fjor sommer tenkte jeg å prøve, for man kan vokse av seg forskjellige plager. Jeg hadde dessverre ikke vokst fra meg at jeg ikke tåler soft-is. 

Lady, derimot, elsket isen min, og hun ble ikke kvalm i det hele tatt, heldiggrisen!

Eneste lyspunktet mitt er at nå vil jeg være i stand til å huske til ETTER påske, minst, at jeg ikke tåler grøt. Soft-is sesong er det jo ikke nå, så det er ikke aktuelt, verken å huske eller glemme. 

Av sissi-mor - 30 januari 2008 15:47

Åh...hvilket vakkert og forlokkende syn dette er!

Et helt nytt påskeegg, klart til å nytes. Nå er teen min klar, og min gavmilde datter har fått sin takk.

Nå skal jeg kose meg litt - ferdig jobb, og ute snør det....joda, dette ER velfortjent:)

Av sissi-mor - 30 januari 2008 15:11

Dette er et av de vakreste syn man kan ha når man skal handle!

Freia sine påskeegg!

Denne lille, lilla eggekartongen inneholder 4 egg av melkesjokolade(Freia sin melkesjokolade er helt sikkert verdens beste!!!), og 2 plast engangs skjeer. Hvert egg er innpakket i fin folie, og hvert egg inneholder hvit, myk krem. Bakpå esken står det at eggene er fylt med melkekrem.

Kjenner jeg får vann i munnen bare ved tanken på slike egg!


Jeg vet ikke hvordan man føler seg av å spise to - for selv om jeg elsker sjokolade så er ett egg nok. Akkurat passe er det, faktisk. En eske med 4 egg koster 32 kroner sier A som kom hjem med årets første påskeegg eske. TENK om hun har lyst til å spandere et på mammaen sin?!

Snille A... Må avslutte skriving nå, og fortelle min flotte, snille datter at jeg er utrolig heldig som fikk henne, gavmild og snill og generøs som hun er ...

Av sissi-mor - 30 januari 2008 15:01

Jeg vet ikke om andre ser likedan på sin familie som jeg gjør på min.... Håper ikke!

Jeg er stort sett glad for at jeg har familie, og min er egentlig VELDIG bra. Bare så DET er sagt.

Men - og det er til gjengjelde et relativt STORT men- det er noe eget når det kommer til min familie. Vi skal alltid feire fødselsdager!

Nå på søndag blir min datter M 18 år, og min lillesøster har spurt i flere uker når vi skal feire. Jeg kjenner på ingen måte at jeg har lyst til å bake og lage til noe siden jeg har fri...men må man så må man. Dagens jubilant er egentlig ikke spesielt interessert heller..


Jeg bestemmer meg både titt og ofte for at DENNE gangen skal jeg ikke feire min egen fødselsdag...men så ringer lillesøster i god tid for å høre NÅR det skal bli. Her må det i sanningens navn fortelles at HUN er veldig flink til å ordne til og be i selskap, og jeg mistenker til og med at hun LIKER det!

Jeg prøver hvert år med at jeg orker ikke, føler ikke for det, er ikke nødvendig...mye jobb... "Jeg har sjekket med ungene, så jeg vet at du har frihelg" svarer lillesøster.  Ja, hun holder seg inne med de forræderne som kalles mine barn, hun er sleip slik.

Så manner jeg meg opp og trekker pusten dypt inn for liksom en gang for alle gjøre det helt klart at jeg ikke akter å feire når jeg har fødselsdag.-

Men akkurat mens jeg trekker pusten skyter lillesøster inn at HUN har funnet noen fine oppskrifter på kaker, så det tar hun seg av. "Mamma kan ta med kaffe på en termos, og så vet vi alle hvor kopper og fat er. Så kommer vi i selskap på søndag da....ungene gleder seg sånn" sier hun og legger på telefonen. Samatale slutt. (Samtale og samtale.... Fri flyt av informasjon er det - verken mer eller mindre---)


Denne gangen får jeg vel bare komme familien min i forkjøpet og be dem i selskap til M sin 18 årsdag, allikevel da... De kommer jo uansett, og kanskje slipper jeg å føle meg overkjørt og utmanøvrert?

Av sissi-mor - 30 januari 2008 14:44

Jeg har vært på jobb i dag, og jeg jobber på sykehjem. Til tross for hjelpemidler av forskjellige slag blir det enkelte tøffe tak allikevel. Nå har jeg i tillegg gått veldig mange vakter også, og i dag kjente jeg veldig til smerte i venstre skulder. Akkurat oppi selve leddet, der armen møter resten av kroppen - om jeg kan si det slik.

Tok to betennelsesdempende tabletter da jeg kom hjem for en  halvtime siden, og håper at smertene som kom ved all bevegelse i armen var forbigående. Kjente ikke noe etter at jeg hadde skiftet og forlatt jobb....

 Jeg håper inderlig at jeg ikke skal få noe senebetennelse eller noe slikt nå, for det passer ikke bra for meg. Det passer overhodet ikke bra.

Har bare to dager igjen på jobb nå før jeg har tre dager fri, så jeg håper-håper-HÅPER at alt er ok med armen-

Av sissi-mor - 30 januari 2008 06:28



Alderen har ikke stort å si -

med mndre du er en ost.

                         - ukjent-

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards