Alla inlägg den 15 januari 2008

Av sissi-mor - 15 januari 2008 17:23

Nå har det nok vært skrevet så mye om Arn her på mine sider at jeg ikke bryr meg om å skrive noe om lydboken min her. Den kom i posten i dag, bestilt på www.brukbarbok.com

Rask og grei levering, og det sier jeg ikke bare fordi det er datteren og svigersønnen min som hadde den strålende ideen om å starte dette her.Jeg synes de har vært kjempeflinke, og de har noen flotte nettsider - vel verdt et besøk, enten man er svensk eller norsk.

Spesielt varmer det et  morshjerte å se at de gjør det veldig bra - at det er et stort marked for den nisjen de har valgt.

Gledelig at lille barn er like glad i å lese som snille mor:)

Nå skal jeg strikke litt mer på de lilla og hvite sokkene til M mens jeg lytter til historien om Arn. Den leses av jan Grønli, og han har en fabelaktig fortellerstemme. Behagelig å høre på, som om ikke historien i seg selv er fengende nok.

Av sissi-mor - 15 januari 2008 17:14

For en ukes tid siden så jeg en nyfødt baby i et alldeles nydelig strikket sett. Det var fletter rundt livet på buksen og nederst rundt føttene i stedet for de vanlige rett og vrang. Jakken var likedan. Jeg tok mot til meg og spurte om jakken og buksen var strikket etter et norsk mønster - og det var de. Til alt hell hadde de kjøpt mønsteret på en liten lokal hobbybutikk, bare et kvarters kjøring fra meg. Det MÅ være skjebnen at det skulle være så lett tilgjengelig-

Nei, jeg er IKKE i ferd med å bli bestemor, men med 4 barn bør jeg vel kunne ha visse forhåpninger om en gang å bli det... Jeg var og kjøpte babyheftet i dag, for å være sikker på at jeg skulle ha det for hånden i tilfelle jeg skal strikke noe slikt en dag. Om 10 år er det ikke sikkert at dette mønsteret er å få tak i.


Det er forsåvidt ikke dette som er HANDELEN jeg gjorde da, uten GARNKJØPET! De hadde et garn som heter VIKING, og en sort der heter Sportsragg, det er flerfarget garn. Det kostet bare 10 kroner for ett nøste, og hun regnet med at man trenger litt over to for ett par sokker. Så da kjøpte jeg det i to forskjellige farger.

Det tynnere, Eddagarnet kostet litt mer, ca 25 pr nøste. Det fantes flere fargevarianter av det også, samt ensfarget.

Jeg er overlykkelig over å ha gjort et slikt varp som dette her.

Av sissi-mor - 15 januari 2008 11:57

Nå har jeg gått i flere dager og tenkt at jeg skulle kjøpe hårfarge, men det har blitt glemt hver gang jeg har vært på butikken. Men i går, DA husket jeg det. Skulle ta det rett etter middag, men da fikk jeg sms fra datteren som hadde kjøretime at jeg måtte komme og hente henne i nabokommunen kl 16. Oj, sann, det var jo bare å sette seg inn i bilen med det samme. 25 km er nå 25 km, og det tar tid når det er en del 60 soner. Da vi kom hjem var alt som het hårfarge borte fra tankene mine, for da var jeg så opptatt med den ponchoen jeg har bestemt meg for å strikke når jeg får garnet. Tok sin tid å lese mønsteret, og se litt i resten av heftet.

Så ble det litt tv, litt strikking...og så var dagen over. I dag husket jeg heller ikke noe før jeg var inne på Babbelmoster sine sider og hun hadde spørsmål om hårfarge og slikt.

Så nå skal mine hvite hårstrå oppi det svarte bli kamuflert for en stund. Valgte rødbrun, for da blir det så fint skinn av rødt i de hvite hårstråene.

Dette skal bli koselig, for jeg liker ikke å se at jeg er i ferd med å bli gråhåret. Har ikke noe imot å bli eldre(tenk på alternativet!!), men jeg vil se ut slik som jeg føler meg. Og jeg føler meg litt fargerik for tiden.  Litt såder rødbrun:)

Av sissi-mor - 15 januari 2008 10:19

Jeg er blitt utfordret av Charlotte til å skrive 7 sannheter om meg selv. Hva i all verden for slags sannheter skal det være?  Det er ikke engang sikkert at jeg kommer på så mye. Uff, her må det tenkes....og det tenkes hardt også.


7 sannheter om sissi-mor:

@ Hun er svært glad for at hun har barn(selv om det ikke virker slik som

    oftest)

@ Hun elsker å skrive - enten hun har noe å skrive om eller ikke

@ Hun elsker Bruce Springsteen, Miss Marple og Poirot

@ Hun er veldig glad i strikking

@ Hun kan ikke leve uten te

@ Hun liker ikke trening og trimming

@ Hun synes at hun har et veldig godt liv


Ja, jeg kom til 7....

Av sissi-mor - 15 januari 2008 09:00

Jeg har en liten runde der jeg er innom forskjellige blogger, og hos 

  Anita kunne jeg lese at i dag feires TULIPANENS DAG.

Jeg visste ikke det fantes en slik dag, men siden tulipaner er favoritten min(med unntak av GULE tulipaner!) så skal jeg se om jeg finner en bukett som kan pynte opp på bordet mitt i dag.

Er ikke det er flott idé? Det er nesten ingen blomster som er så full av vår og lysere dager enn fargerike tulipaner.

Bildet jeg har er fra Mestergrønn-fant det på nettet et sted-


Av sissi-mor - 15 januari 2008 08:38

Som den kjærlige og hjelpsomme mor jeg TROSS ALT er, så tenkte jeg at jeg får vel bare strikke sokkene til M.  Med lilla. Med striper. Selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å fortsette med dem jeg holdt på med. Har begynt på sokk nr 2 av de stripete jeg strikker av det garnet jeg fikk av en kollega på fredag.

Men da det nærmet seg midnatt og huset var stille tenkte jeg at jeg kunne legge opp til sokker, og strikke et par omganger, så jeg i det minste kom i gang. Så kunne jeg strikke til jeg fikk prøve det lilla garnet også, tenkte jeg. Tv var slått av og der satt jeg og strikket, og lot tankene vandre sine egne veier. Det er så koselig, og helt sikkert beste tiden på hele døgnet, synes jeg.

Striper er så kjedelig, for skal de være to omganger av hver farge...ulike bredder på stripene...?Jeg bestemte meg for heller strikke litt forskjellig, og mens jeg satt der med dette oppdaget jeg at klokken plutselig hadde blitt 2... Menjeg er kommet i gang,og det er da alltids noe!

Nå skal jeg nyte en deilig frokost med te, tenker jeg.

Av sissi-mor - 15 januari 2008 08:20

Jeg ble så glad og full av forventning i går. Min snart 18 år gamle datter hadde kjøpt seg garn - til sokker! SISU heter garnet, og det er fint og mykt, selv om jeg ikke er så begeistret for fargene hun valgte. Hvitt med litt gullglitter i, og lys lilla. Eneste stedet jeg liker denne lys lilla fargen er på syriner i mai:)

Tenkte at nå er hun såpass voksen og fornuftig at hun vil ha sin egen hobby, og jeg ble litt glad for at hun ville velge strikking.

MEN....hva sa hun da hun avbrøt min flom av gledes-utbrudd?

"Når tror du at du klarer å få sokkene mine ferdigstrikket?  Jeg vil ha dem med striper, og helst så snart som mulig!"

 Åja, det er JEG som har fått enda mer strikking ja!  Det verste jeg vet er å strikke med farger jeg ikke liker. Jeg led virkelig for et par år siden da hun fikk velge farge, og valgte gule sokker. GULE strømper som rakk nesten helt opp til knærne....

Av sissi-mor - 15 januari 2008 08:16



Alder beskytter ikke mot kjærlighet,

men kjærlighet beskytter til en viss grad mot alder.

                                               - Coco Chanel -

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards