Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Jeg har gjort en HANDEL!

Av sissi-mor - 15 januari 2008 17:14

For en ukes tid siden så jeg en nyfødt baby i et alldeles nydelig strikket sett. Det var fletter rundt livet på buksen og nederst rundt føttene i stedet for de vanlige rett og vrang. Jakken var likedan. Jeg tok mot til meg og spurte om jakken og buksen var strikket etter et norsk mønster - og det var de. Til alt hell hadde de kjøpt mønsteret på en liten lokal hobbybutikk, bare et kvarters kjøring fra meg. Det MÅ være skjebnen at det skulle være så lett tilgjengelig-

Nei, jeg er IKKE i ferd med å bli bestemor, men med 4 barn bør jeg vel kunne ha visse forhåpninger om en gang å bli det... Jeg var og kjøpte babyheftet i dag, for å være sikker på at jeg skulle ha det for hånden i tilfelle jeg skal strikke noe slikt en dag. Om 10 år er det ikke sikkert at dette mønsteret er å få tak i.


Det er forsåvidt ikke dette som er HANDELEN jeg gjorde da, uten GARNKJØPET! De hadde et garn som heter VIKING, og en sort der heter Sportsragg, det er flerfarget garn. Det kostet bare 10 kroner for ett nøste, og hun regnet med at man trenger litt over to for ett par sokker. Så da kjøpte jeg det i to forskjellige farger.

Det tynnere, Eddagarnet kostet litt mer, ca 25 pr nøste. Det fantes flere fargevarianter av det også, samt ensfarget.

Jeg er overlykkelig over å ha gjort et slikt varp som dette her.

 
 
Ståle

Ståle

15 januari 2008 18:49

Dette var merkelig. Jeg mener å huske at noen for noen dager siden skrev at de ikke skulle kjøpe mer garn på en stund.

Det tok ikke mange dagene du fikk M til å kjøpe garn til deg, men i dag sprakk du visst skikkelig... ;-)

http://www.brukbarbok.com

 
Ingen bild

Sissi

15 januari 2008 19:48

Det garnet som M kjøpte forsto jeg slik at HUN skulle lære å strikke. Da vi kom hjem var det plutselig MIN jobb å strikke sokkene. Da jeg viste tilat jeg hadde nok å strikke tenkte hun be mamma. Men HUN har ialle fall nok å gjøre... Så det ble meg. Om knappe to uker får jeg 16-17 nøster rødt garn jeg skal strikke poncho av. Til meg selv.
Ja, jeg sprakk med garnforbudet mitt - men du verden så artig det var:)
Sitter ellers og lytter på Arn...

 
Dockmamman

Dockmamman

16 januari 2008 06:43

Vilka härliga färger, ja det kanske inte står länge till att man sitter med ett litet barnbarn i famnen/Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards