Alla inlägg under januari 2008

Av sissi-mor - 15 januari 2008 09:00

Jeg har en liten runde der jeg er innom forskjellige blogger, og hos 

  Anita kunne jeg lese at i dag feires TULIPANENS DAG.

Jeg visste ikke det fantes en slik dag, men siden tulipaner er favoritten min(med unntak av GULE tulipaner!) så skal jeg se om jeg finner en bukett som kan pynte opp på bordet mitt i dag.

Er ikke det er flott idé? Det er nesten ingen blomster som er så full av vår og lysere dager enn fargerike tulipaner.

Bildet jeg har er fra Mestergrønn-fant det på nettet et sted-


Av sissi-mor - 15 januari 2008 08:38

Som den kjærlige og hjelpsomme mor jeg TROSS ALT er, så tenkte jeg at jeg får vel bare strikke sokkene til M.  Med lilla. Med striper. Selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å fortsette med dem jeg holdt på med. Har begynt på sokk nr 2 av de stripete jeg strikker av det garnet jeg fikk av en kollega på fredag.

Men da det nærmet seg midnatt og huset var stille tenkte jeg at jeg kunne legge opp til sokker, og strikke et par omganger, så jeg i det minste kom i gang. Så kunne jeg strikke til jeg fikk prøve det lilla garnet også, tenkte jeg. Tv var slått av og der satt jeg og strikket, og lot tankene vandre sine egne veier. Det er så koselig, og helt sikkert beste tiden på hele døgnet, synes jeg.

Striper er så kjedelig, for skal de være to omganger av hver farge...ulike bredder på stripene...?Jeg bestemte meg for heller strikke litt forskjellig, og mens jeg satt der med dette oppdaget jeg at klokken plutselig hadde blitt 2... Menjeg er kommet i gang,og det er da alltids noe!

Nå skal jeg nyte en deilig frokost med te, tenker jeg.

Av sissi-mor - 15 januari 2008 08:20

Jeg ble så glad og full av forventning i går. Min snart 18 år gamle datter hadde kjøpt seg garn - til sokker! SISU heter garnet, og det er fint og mykt, selv om jeg ikke er så begeistret for fargene hun valgte. Hvitt med litt gullglitter i, og lys lilla. Eneste stedet jeg liker denne lys lilla fargen er på syriner i mai:)

Tenkte at nå er hun såpass voksen og fornuftig at hun vil ha sin egen hobby, og jeg ble litt glad for at hun ville velge strikking.

MEN....hva sa hun da hun avbrøt min flom av gledes-utbrudd?

"Når tror du at du klarer å få sokkene mine ferdigstrikket?  Jeg vil ha dem med striper, og helst så snart som mulig!"

 Åja, det er JEG som har fått enda mer strikking ja!  Det verste jeg vet er å strikke med farger jeg ikke liker. Jeg led virkelig for et par år siden da hun fikk velge farge, og valgte gule sokker. GULE strømper som rakk nesten helt opp til knærne....

Av sissi-mor - 15 januari 2008 08:16



Alder beskytter ikke mot kjærlighet,

men kjærlighet beskytter til en viss grad mot alder.

                                               - Coco Chanel -

Av sissi-mor - 14 januari 2008 23:55

i dag har det vært så mange inne på bloggen min, og jeg begynner å bli nysgjerrig på hvem i all verden det er som er her! Kan du ikke bare fortelle hvordan du kom inn hit, eller hvem du er...

Det hadde vært så gøy å vite; er det bare fremmede som av en eller annen grunn ender opp her, eller er det noen jeg faktisk kjenner personlig?  Om så enn bare for denne ene dagen.....kan du ikke spandere på meg noen tastetrykk......

Det er ikke noe koselig å sitte her og være nysgjerrig og lure på heller.....


Ønsker alle en god natt.

Av sissi-mor - 14 januari 2008 17:50

Jeg har en god venninne, som jeg ble kjent med via brevskriving for ca 10 år siden; Heklejenta. Hun har nettopp strikket seg en poncho, og jeg har hørt om den via sms underveis. Jeg er ikke noen tilhenger av slike plagg, ikke etter jeg hadde en heklet på begynnelsen av 70-tallet. Så var jeg innom Heklejentas blogg, og fikk se bilde av den, og ble rett så betatt. Foskjellen på denne og en "vanlig" poncho er at denne har ermer og hals. Jeg har tenkt og tenkt i hele dag, men klarte ikke unngå å få lyst på den. Selvfølgelig hadde ikke vår garnbutikk nok av garnet til en poncho, så de må bestille. Det betyr at jeg ikke får noe garn før til helgen om to uker.

Jeg er så utålmodig! Jeg valgte en dyp rødfarge.

For liksom å ha en begynnelse så kjøpte jeg i det minste heftet og strikkepinnene. For ETT mønster må man kjøpe et helt hefte, og det kostet 45 kroner. Pinnene kostet 52....Kanskje like godt at jeg ikke fikk garnet med det samme, for det er dyrt å strikke.... Men du verden så koselig. Her er i alle fall bildet jeg tok av dagens innkjøp.

Av sissi-mor - 14 januari 2008 12:09

Jeg viser til et tidligere innlegg om at jeg har fått nok! Jeg er fremdeles ikke i godt humør, til tross for at jeg har fått skrevet et brev som har ligget her og ventet i nesten to måneder. Det er nesten for flaut at det skal ha tatt så lang tid.

Jeg jobber meg sakte a jour med klesvask, og som bildet viser har jeg  fått hengt opp småtteriet på stativet foran varmepumpen. Helt i forgrunnen henger noen sokker, men som vanlig er det mest enslige sokker. (hvilket er et bevis på dette med parallelle verdener som jeg var inne på for noen dager siden.)

For å muntre opp meg selv har jeg laget meg kaffe, og det er det sjelden jeg gjør hjemme. Den er god og sterk, for jeg skal KOSE meg med sjokoladekake fra jul. Det er delfiakake, og inni den er det geletopper og kjeks. Den er litt overveldende å spise, og langt fra min favoritt.  I dag kjenner jeg tydelig at jeg må ha noe overveldende - og eventuelle kalorier bør jammen finne raskeste vei ut gjennom systemet for jeg vil IKKE ha en eneste kalori verken på hofter, rumpe eller lår! 

 IKKE EN ENESTE KALORI bør ta seg bryet med å feste seg noen steder!!!


Av sissi-mor - 14 januari 2008 09:21

Denne tegningen fant jeg inne på sidene til www-humorbua.no.

Vi kan vel alle trenger et lite smil nå en mandags morgen. For mange er det alt langt på dag, mens andre enda ikke har kommet så langt på sin dag.

JEG trenger i alle fall masse som kan få meg i godt humør i dag. Forslag mottas med takk!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards