Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Poncho-mønster

Av sissi-mor - 14 januari 2008 17:50

Jeg har en god venninne, som jeg ble kjent med via brevskriving for ca 10 år siden; Heklejenta. Hun har nettopp strikket seg en poncho, og jeg har hørt om den via sms underveis. Jeg er ikke noen tilhenger av slike plagg, ikke etter jeg hadde en heklet på begynnelsen av 70-tallet. Så var jeg innom Heklejentas blogg, og fikk se bilde av den, og ble rett så betatt. Foskjellen på denne og en "vanlig" poncho er at denne har ermer og hals. Jeg har tenkt og tenkt i hele dag, men klarte ikke unngå å få lyst på den. Selvfølgelig hadde ikke vår garnbutikk nok av garnet til en poncho, så de må bestille. Det betyr at jeg ikke får noe garn før til helgen om to uker.

Jeg er så utålmodig! Jeg valgte en dyp rødfarge.

For liksom å ha en begynnelse så kjøpte jeg i det minste heftet og strikkepinnene. For ETT mønster må man kjøpe et helt hefte, og det kostet 45 kroner. Pinnene kostet 52....Kanskje like godt at jeg ikke fikk garnet med det samme, for det er dyrt å strikke.... Men du verden så koselig. Her er i alle fall bildet jeg tok av dagens innkjøp.

 
 
Marie

Marie

14 januari 2008 20:01

Vilket fint mönster! Den kommer att bli jättefin!

Kul att du har hittat min blogg förresten. Roligt att få lite kontakt med andra trevliga människor och dessutom från andra länder :)))) Tycker att du har en trevlig blogg!

http://stickat.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Leva

15 januari 2008 00:06

Åh vilken fin poncho!!! *vill ha, vill ha*
Tyvärr kan jag inte sticka :(
men du Sissi, jag hoppas att du lägger ut en bild på din färdigstickade poncho sen *nyfiken i en strut* /Kram Leva

 
Ingen bild

Sissi

15 januari 2008 00:11

Marie: Takk for koselig hilsen:)
Leva: Det vil ta en tid før ponchoen blir ferdig, for garnet får jeg ikke før om nesten to uker. Men bilde skal komme!

 
Heklejenta

Heklejenta

15 januari 2008 12:46

Det er godt jeg klarer å lede noen ut i fristelse. he, he...

http://blogg.hobbyboden.com/Heklejenta

 
Ingen bild

Sissi

15 januari 2008 13:30

Heklejenta: Og så LETT som jeg er å lede... Trenger nesten ikke overtalelse i det hele tatt.Men jeg gleder meg, for ponchoen din var fin. på butikken foreslo de mørk lilla-aktig farge som blir HOT til høsten. Alt unntatt lilla, sier jeg, og så GUL da.

 
Dockmamman

Dockmamman

16 januari 2008 06:41

Vilket härligt mönster, vart har du köpt det skulle vilja köpa det/Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards