Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Er jeg alt for skeptisk???

Av sissi-mor - 27 februari 2008 10:27

I går mottok jeg reklame inni et medlemsblad jeg får via organisasjonen min. Den var angående noen Lanoline-produkter, som jeg kunne få bestille til redusert pris, siden det kom via dette medlemsbladet mitt.

En av hovedingrediensene er lanolin, naturlig og biologisk nedbrytbart naturprodukt. Jeg har gode erfaringer fra slikt i salve fra da min sønn var baby.

Det som fikk meg til å stusse var at den ene kremen heter LANOLIN PLACENTA CREME. Står at den er beriket med lanolin, vitamin E og aloe vera.

Jeg sendte mail til dem i går, da jeg bestilte en annen krem (samt lip balm gratis) og lurte på hvorfor denne ene kremen inneholder ordet placenta i navnet. 

I min medisinske ordbok står ordet placenta for morkake, og det er slik man stort sett forstår det ordet. Jeg lurte på om innholdet i  kremen hadde noe med dette å gjøre, og hvorfor det ordet i så fall står i navnet, men ikke i innholdsfortegnelsen.

Fikk ikke noe svar i går, eller hittil i dag. Men det er vel kanskje tidlig enda.

Da jeg var inne på nettsidene deres så jeg at man kan sende spørsmål derfra også, og jeg gjentok det der inne.

Så det er å håpe på at jeg får svar....Kanskje er det bare jeg som tenker slik i forbindelse med denne kremen også?

Er det jeg som er litt for vanskelig eller nysgjerrig kunde, eller...

Dersom det ER saker fra morkaker i kremen....placenta fra hva eller hvem....utvunnet ETTER fødselen, eller før...i såfall i hvilken forbindelse...dødfødsler, aborter, laboratorieforsøk? lanolin utvinnes fra saueull, det er helt greit. Men eventuell placenta....fra sauer det også----eller...?

 Det er slikt jeg gjerne vil vite...

Er det for mye forlangt å få vite hva man kliner utover ansiktet sitt da???

 
 
Charlotte

Charlotte

27 februari 2008 11:15

Jag tror de vill förstärka betydelsen av krämen att det är lika fantastiskt som att en modekaka kan ge liv till en baby. Många krämer, schampoo etc har konstiga namn för att man ska tro att det är fantastiska och vetenskapligt betryggade, det är vad jag tror det. Hoppas du får svar, för det svaret vill jag gärna höra.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 februari 2008 12:04

Charlotte: Du skal få vite hva jeg får til svar. Dersom jeg får svar.. Ellers kan du jo klikke deg inn på siden deres og sende spørsmål, du også:)

 
Tindra

Tindra

27 februari 2008 12:10

Jag tycker det är bra att du kollar upp.
Det har ju framkommit att de använt aborterade foster till div osmakliga framställningar av produkter också..
Usch det är så man mår illa.
Ha en fin dag, det ska jag
Tindra

http://mindag.bloggagratis.se

 
eva

eva

27 februari 2008 16:04

Hej!
Jag har precis samma tankar som du. Vad menar de med placenta?! Fast ibland tror jag att vi inte vill ha reda på vad vi smörjer in oss med. Det finns nog både det ena och det andra i våra krämer. Man kanske ska börja vara naturell :-) för säkerhets skull. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
christel

christel

27 februari 2008 19:58

Usch ja, hoppas du får svar därifrån om krämen, man vet aldrig vad dom stoppar i den, skulle vara hemskt om det var från moderkakan. Kul att du länkar till min sida o jag tänkte lägga in din oxå i kväll när jag ska blogga..Ja det e ett bra sätt och skriva av sig på...alla känslor som måste ut och jag förstår dig att du skrev av dig när mannen lämnade er. Jag skrev mycket i mitt förra förhållande då jag mådde jättedåligt och det var bra...Hoppas nu du får en go kväll och att vädret är bättre i Norge än i Skåne. Regn o blåst hela tiden. Får man fråga var du bor i Norge? Min sambo har arbetat rätt mycket på olika ställen där, innan min sjukdom så jobbade han i ett projekt som heter Ormen Lange i Molde kanske du känner till det..Han slutade när vi fick beskedet om min cancer och letar nu jobb på hemmaplan.. Ha det gott i kväll Kram från Christel (skönt o höra att du pratat med din dotter)

http://www.kristallens.blogg.se

 
Leva

Leva

27 februari 2008 22:27

*hihi* Helt riktigt att kolla upp vad man slänger på sig ;) Håller med föregående talare *s* Vill också veta svaret. Hoppas att allt är bra med dig,Sissi :) Hoppas att du får nåt kul med posten snart ;) Kraaaaaaaam

http://leva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 februari 2008 23:01

Jeg er virkelig spent på om jeg kommer til å få noe svar fra dem angående den lanolin placenta kremen.... Ikke kommet noe enda i dag, og nå er klokken 23, og jeg skal snart ta kveld. Tok på meg en tidligvakt i morgen, og så skal jeg gå natt til lørdag, til søndag og til mandag...Men da har jeg fri til mandag i uken etter også....dersom det ikke blir noen vakter ledige.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards