Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Vitamintiskudd for meg

Av sissi-mor - 9 februari 2008 15:40

Jeg har ikke kommet meg på noen butikk enda, men det er kanskje like bra, for mens jeg leser nyheter på nettet finner jeg en artikkel som opprinnelig er svensk!
Det er funnet ut hvilke vitaminer man trenger, avhengig av hvilken type man er.

I det siste har jeg vært.......nåja, jeg går ikke i deltaljer, men dette kan passe godt på meg for tiden,,,


Sofagrisen
Du vet at du bør røre mer på deg, men du er tross alt realist. Det er jo ikke din skyld at du har litt vondt i benet, må sitte foran dataen på jobb eller at sofaen er så deilig. For mye stillesitting kan øke risikoen for hjertesykdommer, spesielt hvis du har en sjokolade eller potetgull som sidekamerat i sofaen. Med riktig vitaminer kan til og med du ønske å bevege mer på deg.

Disse vitaminene bør du få i deg:

  • Omega 3 - da tilføres syre til cellene, noe som får i gang kroppen og reduserer følelsen av latskap.
  • Bioflavonider - blodkarenes vegger forsterkes og risikoen for blodpropp minsker.
  • Hvitløk - senker glukose og fortynner blodet. Også dette reduserer risikoen for blodpropp.
  • Folsyre - styrker hjertet og motvirker deprimerende følelser som gjerne oppstår når du sitter for mye stille.
  • Krom - det holder orden på blodsukkernivået og minsker lysten på godteri.
  • (http://www.dinside.no/php/art.php?id=349722)
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards