Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Hva gjorde jeg feil????

Av sissi-mor - 7 februari 2008 07:50

Den tanken slo meg da jeg avsluttet mitt forrige innlegg.

Hvorfor i all verden ble ungene mine slik som de ble? Hva gjorde jeg feil - og hva kunne/burde jeg gjort annerledes?

De er så ofte uenige, og det er å slitsomt at den uenigheten er så full av lyd!

Jentene er nok enige om kun en ting her i livet: De skal være uenige. Om alt: klær, sminke, hår, stylingprodukter, filmer, venner, fester, musikk...

Jeg tror jeg kanskje ikke ville tålt sjokket dersom de skulle være enige når det ble diskutert eller snakket om noe.

Eneste gangene de faktisk ER enige er når de rotter seg sammen mot meg. Ja, se som de elsker hverandre....


Mulig det er et ungdomsfenomen, men jeg husker virkelig ikke at jeg og min søster U var likedan! Enten er jentene mine mutanter, eller så er de feilbyttet ved fødselen!

De har ikke mye til felles med meg som  ung, når jeg tenker tilbake...selv om det ikke er så veldig mange år å gå tilbake. Felles...har de i det hele tatt noe felles???? Det kan jeg ikke tro!


Ja, kom på en ting:

- musikk på hele tiden, jeg spilte høyt, husker jeg, veldig høyt, spesielt

                                     når jeg skulle sove. Rod Stewart, Smokie,Bob Marley

                                      var veldig avslappende, det samme var

                                     Radio Luxembourg...når jeg klarte å stille den inn.

- foreldrene var mer uvitende enn andre...det husker jeg helt klart at jeg

                                      mente( de VAR virkelig det)

-poenger i avsluttende "uenigheter" ble understreket ved at jeg gikk hardt

                                      og tydelig borover gangen til mitt rom.

-dører lukkes hardt og bestemt etter "samtaler" der man ikke var enige

-telefon var innlagt i huset for kontakt med MINE venner...de bodde tross

                                      alt på andre steder i kommunen


Det ble mer enn en ting, men.... Kranglet JEG virkelig med mamma?  Var vi ikke bare uenige...og kom  stemmen min  litt ut av volumkontroll en gang i blant? Høres ikke ut som meg dette at det var  ROP og SKRIK...som kom ut av MIN munn...Nei, det er helt klart oppspinn - det husker ikke jeg! (og jeg har god hukommelse!!)

Jeg er absolutt ikke enig med mamma når hun sier jeg ikke skal beklage meg over ungene mine. Hun ser og hører  meg i dem, bare at mine er ikke så høylytt, de slamrer ikke dørene, og de tramper ikke så hard når de går når de er sinte, som det jeg da angivelig gjorde--(akkurat dette kunne både mamma og pappa enes om, var vel det eneste de var enige om også, tenker jeg..)

Hva husker  vel HUN så lenge etterpå ???? Søstrene mine har  fått belønning fra henne for å være enig i det hun sier.

Ja, slik er det.

Søstrene mine og mamma rotter seg også sammen mot meg. Stakkars Sissi-mor!

Hva skal vel jeg med fiender som har familie som min?

 
 
Charlotte

Charlotte

7 februari 2008 08:36

Jag tror inte du gjort fel, du har tre barn med tre viljor och de tycker alla tre att de har rätt. Jag vet inte om jag törs säga detta men T och M bråkar sällan över saker, de tycker oftast lika, de bråkar egentligen inte alls med varandra. Kanske mycket för att T är en så lugn person, han orkar inte med bråk säger han. Och jag vet inte hur vi gjort för att få det så här? Det har bara blivit så. Jag var själv som tonåring väldigt tyst och lugn, vågade aldrig säga ifrån eller göra något som var fel, kanske det går i arv, vad vet jag. Men jag tror inte du gjort fel alls, du har i alla fall barn med egna åsikter och viljor! Att de sammangaddar sig mot dig är helt normalt... du vet pinsamma mammor. Ha en fin dag vännen och kram

http://charlotas,bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

7 februari 2008 08:42

Lotta: Nei, jeg vet ikke det du sa om mammaer nei...... MÅ det krangles om hvem sin mascara det er som ligger på MITT bad, når begge jentene bruker badet nede, og jeg ikke bruker mascara???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards