Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Sissi-mor blir gal - og blir nok sperret inne

Av sissi-mor - 5 februari 2008 14:55

Jeg tror jeg skal bli sprø - og dette er en av de dagene jeg skulle ønske jeg var enslig.

Hadde ENDELIG klart å sove etter nattevakten, og hva skjer?

 - Siden M ikke fikk tak i meg via avstengte telefoner ringer hun min mor! Hun stresser nedover hit, halvannen kilometer på vei med blank-is på. Jeg vekkes så omsider av rop utenfor vinduet."Ring M! Det haster!"

 - RInger M som MÅ ha penger fra sparekonto inn på den andre kontoen NÅ..for kjørelærer ringte om teori/oppsummering av kjøring til nå.

 - Er DET fort gjort? Nei, for hun har sparekonto i en bank, og nå som hun er 18 og myndig har ikke JEG fullmakt til å ta ut pengene, slik jeg ville hatt fredag. Men det gikk i orden.

 - Så kjøre til neste bank og sette inn på brukskontoen. Hun var dum og valgte den banken da hun ble konfirmert,fordi DENNE banken ba konfirmantene på pizza kveld der de presenterte sine tilbud...

- Så et annet ærend på offentlig kontor for henne, siden hun som student skal søke om fortsatt bidrag. Jeg mister det når hun blir 18, men hun kan søke om at faren fremdeles deler på underhold av henne som skoleelev.

-Så kommer sms om at hun KANSKJE ikke rekker bussen hjem fra skolen 15:30 slik at jeg må 25 km for å hente henne.

Til M sitt forsvar må jeg understreke at begge bankene stenger før hun rekker å komme hjem fra skolen. Og denne teorien er også noe hun MÅ ha i forbindelse med førerkort.    Men jeg er like sliten av stresset allikevel!

- DA kommer sønnen hjem--uhell i gymtimen, så brillene har fått seg en trøkk - slik at de må til optiker for å bendes/bøyes på plass. De er VONDE å gå med nå. Det er samme sted som M går på skolen, så jeg vil vite om når hun er ferdig s¨å jeg slipper to turer - dersom hun rekker bussen kan jeg egentlig bare kjøre med brillene nå og bli ferdig med det.

- A måtte i banken etter penger til trafikkalt grunnkurs i dag. Alle som blir 16 år kan begynne å øvelseskjøre, men de må ha dette kurset til kr 2150 først. Hun blir ikke 16 før til jul, men dette er eneste kurset dette året, så hun må bli med nå.

- Hun tar med mitt bankkort for jeg må sende meg fullmakt til en sparekonto. Men når jeg er i sentrum ser jeg at jeg MÅ ha kortet selv, og får tak i henne på skolen for kortet.. SMS og kjøring og kjøring...


Ja, slik er det å være mor. Enslig mor. Dette er en av de gangene jeg misunner faren deres den fred og ro han har, siden han valgte å ikke ha noen kontakt med ungene da han forlot dem.Han har BARE fred og ro bestandig.... Jeg har ikke engang en formiddag.-..(stakkars meg, synes jeg nå...når hodet banker og kjennes ut som om det vil falle av)

Når jeg er mindre sliten er jeg glad for at jeg har ungene og at HAN nok vil gråte blod av anger og sorg den dagen det går opp for ham at han valgte bort sine egne barn for sin kusines skyld... Han har valgt å forsake mye, når han egentlig kunne hatt BÅDE unger og giftet seg med kusinen sin.

(Den norske loven er merkelig; den sier at unger har RETT på samvær med begge sine foreldre, men foreldre har ikke PLIKT til å være sammen med sine barn. Ikke engang når barna ber om å få treffe dem. Det er litt rart akkurat det.)


Egentlig er ikke ungene så ille at man ikke skulle ønske ha noe med dem å gjøre i det hele tatt - men i dag har jeg ikke lett for å se det, for jeg er så sliten.


Min sønn har nå varmet macaroni and cheese og SVENSKE KJØTTBOLLER til middag. Og te! GLeder meg for jeg har ikke spist siden tidlig i natt. Barn ER gode å ha også da:)


Kanskje jeg bare blir LITT gal, og slipper innesperring siden jeg alt føler meg litt mer...vanlig nå? Kanskje er jeg ikke gal, kanskje er det bare lavt blodsukker når det kommer til stykket???



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards