Alla inlägg under maj 2008

Av sissi-mor - 12 maj 2008 12:43


Ja, det har jeg sagt før, og da har innleggene strømmet på....


I dag er det 2. pinsedag, og det er en veldig slapp dag, for alle kjenner at langhelgen snart er over, og at det er skole og hverdag igjen i morgen.

Jeg skal jobbe i natt og i morgen natt, og så har jeg faktisk fri til fredag i neste uke. Det er den beste uken i natte turnusen min. Blir nok ikke slik fra juni, når jeg i tillegg skal ha dagvakter fast ut året.


Nå kjenner vi også på at det er ikke lenge til vi skal reise til Rendalen. Det er så det kribler i magen av forventning, og jeg kan nesten ikke minnes sist jeg gledet meg så mye til noe som til denne turen.


Sol i dag, men masse vind, og lave temperaturer igjen. Lady er litt rastløs, så jeg skal se om jeg orker å gå ut en tur med henne, eller om A skal ta henne ut. Jeg kjenner jeg er sløv og trøtt. Det har jeg vært siden influensaen, men må vel komme over det snart.


Ønsker dere alle en god dag.

Av sissi-mor - 12 maj 2008 12:22



Ingen forhold påvirker oss mer

enn forholdet til moren vår.

Hvis forhodet til mor er positivt,

lærer vi å være gode kvinner og

gode venner på samme tid.

Eller er de to samme sak?

                                    - Carmen Renee Berry

                                          & Tamara Traeder

Av sissi-mor - 11 maj 2008 23:10


Nå har jeg delt noen minner her jeg sitter og mimrer, ser videoer, bilder...

Tankene spinner og går, og det er noe jeg liker.

Den ene tanken tar den andre med seg, og slik går tiden, fra lenke til lenke, og fra sang til sang.


Noen av disse sangene har vært favoritter i over 30 år..det er mange år, mange dager...alle viktige hendelser i livet mitt har skjedd i løpet av disse årene.

Allikevel er det som det var i går; når jeg hører disse sangene jeg har lenket til i innleggene før dette kan jeg huske da jeg hørte dem første gangen. Lukter og smaker likeså...alt dette kommer tilbake til meg når jeg hører sangene som var så viktige for meg.

Jeg har alltid knyttet bestemte sanger til bestemte hendelser....derfor er det spesielt koselig å høre dem igjen.


Ha en god natt, og takk for i dag.

Av sissi-mor - 11 maj 2008 23:01


Dette er også en sang som det ikke er lett å bli lei av. For ikke å snakke om så flott Bruce Springsteen var her da..

ikke rart hun så helt lamslått ut, hun som ble buden opp til dans.


Jeg?  Nei,jeg ville ikke blitt lamslått, jeg ville vel bare besvimt stille og rolig..


Kos deg med denne: http://www.youtube.com/watch?v=Pk8VZgJkpeg

Av sissi-mor - 11 maj 2008 22:43


I am sailing, I am sailing.

home again, 'cross the sea.

 I am sailing stormy waters

To be near you, to be free


I am flying, I am flying

Like a bird 'cross the sky

I am flying, passing high clouds

To be with you, to be free


Can you hear me, can you hear me

through the dark night far away

I am dying, forever crying

To be with you, who can say (x2)


We are sailing, we are sailing

Home again 'cross the sea

We are sailing stormy waters

To be near you, to be free


( http://artists.letssingit.com/rod-stewart-lyrics-sailing-56w8xwz )


Selve videoen finner du her:

http://www.youtube.com/watch?v=0myxWNjLcyU&feature=related

Av sissi-mor - 11 maj 2008 22:29


Jeg var vel 14-15 år da jeg oppdaget Rod Stewart også, tenker jeg. Åh,var ikke han dyktig? "Sailing" var jo et kapittel for seg, men jeg husker en annen hit han hadde....og det var ikke bare-bare....


Jeg tror jeg hadde kommet på gymnaset da "Do you think I'm sexy" slo an. Dette begynner å bli noen år siden, og kanskje var verden litt mer uskyldig da? Ikke var det musikkvideoer på tv eller you tube heller,,,,

Bildet er fra http://www.gusstewart.com/custom/Rod%20C1%20A.JPG


Nå tror jeg også at jeg har funnet en lenke til en liten videosnutt fra "dengang da" http://www.youtube.com/watch?v=M2O3Peo2Ozo


Spilte også denne vanvittig mye....stakkars foreldrene mine som sovnet utslitt til denne sangen dundrende gjennom huset:

http://www.youtube.com/watch?v=Edz4Fd969Yg&feature=related


Det er virkelig morsomt å høre dem igjen- massevis av år siden sist...ja, jeg synes de godt kan tåle å bli hørt igjen:)

Minner, minner....

Av sissi-mor - 11 maj 2008 22:16


Den sommeren før jeg ble 13 hørte jeg for første gang Bellamy Brothers med LET YOUR LOVE FLOW.

Jeg simpelthen elsket den sangen fra dag en, og jeg kan like gjerne høre den i dag også:)

Husker så godt så flott jeg syntes han var, "han unge" av de to brødrene var. Setter inn bilde av dem, så kan de av dere som er gamle nok mimre og huske litt.


HÅPER at lenken til et gammelt filmopptak fungerer, så kan du se selv....de var nå flinke da:)

Let your love flow - Bellamy Brothers

http://www.youtube.com/watch?v=WKSNHcsqqKM&feature=related

Av sissi-mor - 11 maj 2008 22:02


Sitter og hører på nedlastede sanger, og deriblant "A little bit more" med gode, gamle Dr.Hook Sjekk den nydelige begynnelsen på en vakker sang:


http://www.youtube.com/watch?v=0AoN0uJvw_8


Det som er litt morsomt er hvor godt slike gamle favoritter holder seg. Disse sangene jeg hørte på og elsket for over 30 år siden er faktisk like bra i dag:)

Dersom jeg laster ned sanger så blir det disse gamle sangene fra min ungdom, det er nå de som er best, da.


Bildet er forresten hentet fra http://www.bbc.co.uk/totp2/features/wallpaper/images/800/dr_hook.jpg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards