Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Jeg blir så lei meg og trist for sønnen min

Av sissi-mor - 27 mars 2008 11:25

Jeg blir så oppgitt, trist og lei - og til og med sint når jeg hører hvordan sønnen min kan ha det enkelte dager på skolen.


Han blir 13 i sommer, og dette er siste året på barneskolen, og noen gutter som er et par år yngre enn han er ikke snille.

Det er vondt når han mener det er best om han var død, så slipper andre å si stygge ting om hvordan han ser ut.

Han er født med leppe/ganespalte(det som på folkemunne kalles hareskår), så han har ett arr fra leppen og til nesen. Ja, det vises litt, spesielt når det er kaldt, eller han er forkjølet, da blir arret litt rødere.

Som en følge av denne misdannelsen har han ikke før nå i høst klart å si R slik som vi andre, men nå er den på plass, NESTEN perfekt:)

Som om ikke dette er nok så har han briller, og de kler han faktisk kjempegodt. Men disse guttene synes da at det er utrolig STYGGE briller---og for å understreke poenget slenger ene lillegutten ut at "moren din er lesbisk" - hvilket får min sønn til å bli sintere...da ble han fornærmet på mine vegne over en slik stygg løgn-


Jeg ba ham tenke på at kanskje den gutten ikke har det så godt hjemme, og jeg fortalte han hvorden det var hos den gutten for noen år siden...så hvordan kan HAN vite hvordan man oppfører seg som har hatt det sånn og sånn hjemme....og at ikke alle vet hvilke ord som betyr hva ser vi jo klart. Kanskje han var så dum (ja, jeg sa DUM!) at han trodde lesbisk var et annet ord for sykepleier?  Kanskje han MENTE at han fornærmet noen, fordi at han er for liten til å forstå hva dette ordet betyr, og at han kanskje trodde at det var noe stygt eller dumt eller noe?


Jeg ringte skolen og fortalte dette, og min sønns lærer og lærer til de 4 andre hadde møte med S og de 4. Tre ba om unnskyldning og sa det var ikke VONDT ment, mens den ene hadde det morsomt fordi han slapp undervisning den timen....

Jeg håper og tror at det vil gå seg til og bli bedre, men jeg er så trist og lei meg for at barn skal oppleve slikt.

Ingen kan for om de trenger briller, høreapparat, om de har krøller, fregner...

Jeg skulle ønske vi alle kunne være snillere med hverandre, men er ikke vi voksne litt slik også...når en går hjem fra venneflokken----har vi ikke litt lett for å si ting om henne som gikk.....ting som ikke var så fine, vennlige....

Det som er trist er at da jeg for noen år siden jobbet på skolefritisd og skolen, hørte jeg små unger si ting om andre unger som de IKKE hadde funnet på av seg selv. De fortalte ting som barn ikke er i stand til å forstå eller vite noe om når de er 6 og 7, og som helt klart har vært oppfattet mellom voksne---


Unger blir vel som vi voksne hjelper og oppmuntrer dem til å bli...på godt og vondt. Men dessverre er det mange som blir såret av andre underveis...

og det er vondt.

Veldig vondt.

 
 
Charlotte

Charlotte

27 mars 2008 13:14

Jag blir ledsen när jag hör det som S har utsatts för. Att 4 yngre pojkar ger sig på honom för att han har läpp- och gomspalt och glasögon är tyvärr nog alltför vanligt. Barn hittar ALLTID något som de kan reta ett annat barn för. Vår T har alltid varit försiktig av sig, aldrig någon machotyp, han har aldrig velat delta i för stora grupper och har under åren utsatt av EN pojke. Även en pojkes mor var inblandad i mobbningen ett kort tag då hon ville förbjuda de andra pojkarna att vara med T för att deras barn kunde också bli "dumma" - och det bara för att T har dyslexi, som om det skulle smittas. Den modern var inte mor till den pojke som gjorde T liv till ett helvete. Vi fick aldrig under de år han gick i grundskolan någon hjälp, de höll den andra pojken bakom ryggen och det var klart han var hur väluppfostrad som helst när vuxna var i närheten. Varför skulle då de vuxna tro på T? Visst finns det säkert bakomliggande grunder till att ett barn börjar mobba ett annat barn, visst kan de bero på hemförhållanden det tror jag säkert. Men jag har kännt när jag börjat med dessa förklaringar för T att jag sviker honom, att jag genom detta ursäktar behandligen av T och att den som mobbar egentligen är den det är synd om. Jag tycker detta är jättesvårt, för man vill förklara och försöka få sitt barn att förstå. Men jag vet inte om man alltid lyckas med det. Vi har haft det tungt med T allt sedan han började skolan, det har gått upp och ner hela tiden. Det som hände före jul, ja du vet ju vad det gäller, var droppen idag tror jag inte ett dugg gott om någon av eleverna i den skola han går på nu. Det jag ser genom T får mig att undra, varför gör man inget åt dessa barn, varför tar man inte tag i deras problem och hjälper dem. Varför låter man dem skolka och uppföra sig allmänt illa. Jag är förundrad över vuxenvärldens aggerande. Jag hoppas S har det bra i skolan idag och att han snart slipper dessa pojkar. För de går väl inte till samma skola som S i höst?

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 mars 2008 13:40

lotta: Nei, disse ungene skal ikke til ny skole i høst, slik som S. Jeg forklarer grunner til mobbing for ham, ikke for ¨å synes synd på mobberne, men for å få han til å forstå at det ikke er HAN det er noe feil på.
Han fikk jo skylden, sammen med sine søstre, for at faren valgte skilsmisse også...fordi de pratet hjemme og ikke satt på en stol og tiet stille. Det er tøft nok å høre pappaen din ikke lenger vil bo her, og så få høre det er UNGENE sin feil!!! Sårene er der enda, selv om han forlengst har innsett at det er pappaen som har feilene...En voksen mann legger jo ikke skylden på sine barn for at han selv ikke strekker til som voksen, men det er vel grunner til at han valgte å kutte all kontakt med sine barn da...det ER ikke ungenes skyld, det heller...

 
eva

eva

27 mars 2008 21:55

Hejsan! Vad ledsen jag blir när jag hör att din son råkar illa ut i skolan. Hoppas lärarna och övrig personal tar tag i problemet med mobbarna, för även om de slutar mobba din son kan någon annan bli nästa offer.
Jag är stolt över att jag jobbar på en skola, där vi jobbar stenhårt mot mobbning. Och detta vet eleverna så om någon blir utsatt, så berättar de det för någon personal på skolan. Eleverna vet att vi personal gör allt för att få stopp på mobbning. Alla klasser på skolan har etik en lektion i veckan, denna lektion är schemalagd. Alla klasser följer samma tema på etiklektionerna, så vi lärare får anpassa materialet och temat för den ålder vi har. När eleverna har utvärderat skolan i stort, så har etiklektionerna fått höga betyg. Hoppas det ordnar sig för din son. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 mars 2008 22:22

eva: Jeg tror det vil ordne seg. De har ikke etikk fast i uken her, men de godtar ikke mobbing. Det KAN jo hende at det rett og slett IKKE dreier seg om egentlig mobbing, men det er greit å sette grenser allikevel. Når det OPPFATTES og KJENNES ut som mobbing så SKAL man ta det på alvor.

 
Dockmamman

Dockmamman

28 mars 2008 09:43

Hej är lite kantstött både här och där. Man är ledsen för vad som hänt men sedan så är jag ledsen över människor som talar om vad man ska göra och inte göra.

Jag vet att denna människa har jag tydligen besökt och skrivit i hennes blogg några ggr och nu så tyckte hon att min blogg var fruktansvärd.

Mitt självförtroende damp ner till skoskaften av det hon skrev eller det var väl inte det värsta jag vet inte vem hon är och jag besöker era bloggar och så tycker i kanske illa om mig. Om jag visste vem hon var så kan jag låta bli hennes blogg och därför går jag runt nu och skriver och frågar för jag vill veta vem som skrivit, för skriver man kommentarer med inslag av elakt och kränkande material så kan man skriva med adress på blogg, mail.


Förlåt mig men jag måste skriva detta för att jag hoppas att personen svarar och då kan jag välja att inte besöka dennes blogg/Kramar från en liten mus i ett stort hus...

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Sissi

Sissi

28 mars 2008 12:33

Dockmamman: Skit i slike mennesker som ikke er voksne nok til å oppføre seg. Dersom man ikke har noe positivt å si om en blogg man FRIVILLIG besøker kan man bare la det være!!! Liker hun ikke din blogg, ok, da kan hun jo bare gå ut- kan hun ikke? hvorfor er noen så ondskapsfulle at de med viten og vilje legger igjen slik møkk og dritt de MÅ VITE vil komme til å såre den som får det?
Ikke bry deg Dockmamman, se på alle kommentarer du får som VERKELIG viser hva mennesker synes og mener om deg og bloggen din. Bloggen er flott, og den gjenspeiler en dame i sin beste alder som gjør så godt hun kan med det livet hun har fått.
Som gjør det hun kan for sin familie, som gjør det beste ut av de dagene INGEN har lyst til å oppleve.
Stå på, blogg videre, for du er viktig for veldig mange, og det du skriver gir håp og tro og MOT til veldig, veldig mange - og det tror jeg egentlig at du VET også!
Du vet hva jeg sikter til, og du vet at du er tøff og kjempemodig!! Ikke la denne MISUNNELIGE skapningen få lov til å ødelegge for deg. Hun er ikke engang VERD at du bryr deg!!!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards