Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

I det filosofiske hjørnet

Av sissi-mor - 5 mars 2008 08:50

Jeg er inne på veldig mange blogger for tiden. Det er så mange som har valgt bloggingen i en vanskelig tid i livet, og som skriver om alvorlig sykdom og vanskelige livssituasjoner. Det er mye vondt og trist å lese, og veldig mye gjør sterkt inntrykk på meg.


Det som skinner igjennom hos dem alle er en livsvilje og et pågangsmot som er beundringsverdig. Gjennom all elendighet og faenskap man har opplevd så er disse enestående menneskene så full av optimisme som de klarer å formidle til den som leser.

Tro og håp for fremtiden.

Det er så viktig med troen og håpet. Disse to ordene er så fast sammenlenket i hverandre at det er som ett uttrykk.


Har man håpet så kan man tro.

Har man troen så kan man også håpe.


Det er to sterke og trygge ord.

Jeg tror at alle trenger noe eller noen å tro på. Noen velger å kalle denne troen kristendom, islam, Moder Jord...Gud, Buddha.. Noen har nok med å tro på seg selv, og det er like viktig og like rett. Jeg tror at denne troen er nedlagt i mennesket, og den er viktig for oss alle, troen på at det er "noen" eller "noe" som hjelper, styrker, frelser, trøster, leder...Hva du enn føler du har behov for.

I vanskelige stunder kjenner man at man klarer ikke alt alene, og i blant er ikke venner og familie nok. I blant er venner og familie nettopp de som ødelegger for deg. De som skulle elsket og beskyttet og tatt vare på deg, er nettopp de som svikter og tar fra deg gleden, uskylden, livsmotet og håpet.

Og da kommer den indre styrken frem, den som jeg også tror ligger der og venter til den dagen det er bruk for den. Akkurat i det man tenker at "nå klarer jeg ikke mer" så tar man ett lite steg til.....og ett til, selv om det andre ikke følger så tett på det første.


Det står skrevet et sted at SOM DINE DAGER ER SKAL DIN STYRKE VÆRE.

Jeg tror at det er sant.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards