Alla inlägg under augusti 2008

Av sissi-mor - 8 augusti 2008 13:53



Lev livet mens du har det.

Livet er en fantastisk gave -

det er ikke noe smått med det.

                                - Florence Nightingale -

Av sissi-mor - 7 augusti 2008 17:46

....når ens egne begynner å henge.

 Det kan fort skape ubehag når tyngdekraften og kroppslig forfall slår seg sammen mot deg----


Bildet er funnet et sted på internett på en vitseside, men jeg husker ikke hvor det var hen, for det ble lastet ned for lenge siden.

Av sissi-mor - 7 augusti 2008 17:41



Jeg fikk bildet fra en venninne på mail tidligere i sommer, men det er ikke oppgitt noen fotograf for dette blinkskuddet...

Av sissi-mor - 7 augusti 2008 16:53


I går svirret jeg rundt og fikk ikke utrettet stort.

I dag, derimot, er jeg fornøyd med meg selv:)  Det er ikke slik å forstå at jeg har gjort så veldig mye, men jeg har fått :


- kjørt bort et lass med hageavfall

- kjørt bort et lass skrot for en venninne som ikke har bil-tilhenger

- har laget middag med BÅDE poteter og grønnsaker

-gått tur med hunden

-laget - og spist- dessert bestående av nyplukkede rips fra hagen, pisket krem og vanljekrem(blandet sammen) og marengs.


Neida, det er ikke MYE...men jeg har tross alt ferie, og er i feriemodus - og da går man for UNDER halv fart.

Men jeg er fornøyd med tingenes tilstand allikevel.

Av sissi-mor - 7 augusti 2008 15:03


Denne sangen surrer og går på stereoen for tiden, den er på den nye CD'en jeg kjøpte i går. NY er ikke platen, for den kom ut for mange år siden, men siden jeg ikke finner den igjen har jeg fått tak i en ny.


Blue Boy heter den, og er flott å ha på til både husarbeid og julebrodering:)

Av sissi-mor - 7 augusti 2008 14:54



Ta ikke selv ære for din suksess,

men bring den til Gud i dyp takknemlighet.

På den annen side skal du ikke miste motet

når du ikke lykkes

så lenge du har gjort ditt beste.

                                - Mor Teresa -

Av sissi-mor - 6 augusti 2008 16:02


I dag blir jeg ikke ferdig  med noe som helst.

Jeg holder på å vaske og rydde litt, men det blir liksom aldri ferdig...er helt ustrukturert og sløv.


Ting som tar et kvarter har jeg holdt på med i flere timer nå, avbrutt av alt mulig.

Begynner på en sak til før jeg er ferdig med den første, og så kommer jeg på at jeg skal sjekke noe...og på vei mot lillerommet og pc ser jeg at soverommet mitt trenger å vaskes - så vasker jeg det...


Men hva med de klærne jeg BEGYNTE å legge sammen i formiddag....?

Jeg kom nesten halvveis, ja....så jeg skynder meg tilbake dit for å ta det siste(tar et par minutter å bli ferdig bare....)

...men når jeg går gjennom kjøkkenet ser jeg at jeg kan jo bare sette på oppvaskmaskina samtidig....


Føler meg absolutt som Albert Åberg når han skal legge seg..."Jammen jeg skal bare....."


Jeg skulle I ALLE FALL ikke blogge, men da jeg kom inn til pc'en husket jeg ikke hva jeg EGENTLIG skulle sjekke ut....så her er jeg...og nå SKAL jeg legge sammen klærne jeg begynte med i formiddag.

Jeg skal gå rett bort til klesstativet med det samme.


.......kanskje TØMMER jeg oppvaskmaskinen på vei til mot stuen...

Av sissi-mor - 6 augusti 2008 13:50


For noen uker siden hadde jeg et innlegg på blogg om steining. I dag ser jeg på www.abcnyheter.no :


Iranske justismyndigheter har besluttet å stanse praksisen med steining av dem som er dømt til døden.

Talsmann for justismyndighetene, Ali Reza Jamshidi, uttaler at steiningsdommer mot flere fanger har blitt stanset og omgjort enten til piskeslag eller fengselsstraff.
Under Irans islamske lovgivning har det fremdeles vært teoretisk mulig å straffe utroskap med steining. Dette innebærer at publikum kaster steiner på den dømte, som er begravd til livet. Kvinner begraves til skuldrene.

 ***   ***   ***


Det er godt at NOE blir bedre her i verden.....pisking kunne også blitt omgjort til fengsel, synes jeg.

Bildet er en demonstrasjon i Belgia for noen år siden, og er ikke en virkelig steining, kun for å vise hvordan det foregår.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards