Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av sissi-mor - 6 augusti 2008 16:02


I dag blir jeg ikke ferdig  med noe som helst.

Jeg holder på å vaske og rydde litt, men det blir liksom aldri ferdig...er helt ustrukturert og sløv.


Ting som tar et kvarter har jeg holdt på med i flere timer nå, avbrutt av alt mulig.

Begynner på en sak til før jeg er ferdig med den første, og så kommer jeg på at jeg skal sjekke noe...og på vei mot lillerommet og pc ser jeg at soverommet mitt trenger å vaskes - så vasker jeg det...


Men hva med de klærne jeg BEGYNTE å legge sammen i formiddag....?

Jeg kom nesten halvveis, ja....så jeg skynder meg tilbake dit for å ta det siste(tar et par minutter å bli ferdig bare....)

...men når jeg går gjennom kjøkkenet ser jeg at jeg kan jo bare sette på oppvaskmaskina samtidig....


Føler meg absolutt som Albert Åberg når han skal legge seg..."Jammen jeg skal bare....."


Jeg skulle I ALLE FALL ikke blogge, men da jeg kom inn til pc'en husket jeg ikke hva jeg EGENTLIG skulle sjekke ut....så her er jeg...og nå SKAL jeg legge sammen klærne jeg begynte med i formiddag.

Jeg skal gå rett bort til klesstativet med det samme.


.......kanskje TØMMER jeg oppvaskmaskinen på vei til mot stuen...

Av sissi-mor - 6 augusti 2008 13:50


For noen uker siden hadde jeg et innlegg på blogg om steining. I dag ser jeg på www.abcnyheter.no :


Iranske justismyndigheter har besluttet å stanse praksisen med steining av dem som er dømt til døden.

Talsmann for justismyndighetene, Ali Reza Jamshidi, uttaler at steiningsdommer mot flere fanger har blitt stanset og omgjort enten til piskeslag eller fengselsstraff.
Under Irans islamske lovgivning har det fremdeles vært teoretisk mulig å straffe utroskap med steining. Dette innebærer at publikum kaster steiner på den dømte, som er begravd til livet. Kvinner begraves til skuldrene.

 ***   ***   ***


Det er godt at NOE blir bedre her i verden.....pisking kunne også blitt omgjort til fengsel, synes jeg.

Bildet er en demonstrasjon i Belgia for noen år siden, og er ikke en virkelig steining, kun for å vise hvordan det foregår.


Av sissi-mor - 6 augusti 2008 13:40


Nå har jeg lagt ut en ny omröstning, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt å lage noen ny på en stund.


Men her er den!

Håper riktig mange kan spandere et par sekunder på denne her.

Av sissi-mor - 6 augusti 2008 13:22


Denne cd'en kjøpte jeg for flere år siden, da den kom ut. Jeg kan ikke begripe hvor den er blitt av, og jeg hadde helt glemt av den helt til min datter i Rendalen minte meg på den.


Jeg fikk ikke fred før jeg hadde den i min besittelse igjen, så jeg gikk inn på www.cdon.com og bestilte den. Kjempefin musikk! Og bare 79 kroner for den da.....


Her er sangene, for den som kan være interessert i det. (Kjempefin til husarbeid, slik som CCR hitsene fra "dengang da....") 

 01: Southern Streamline 02: Hot Rod Heart 03: Blueboy 04: Hundred And Ten In The Shade 05: Rattlesnake Highway 06: Bring It Down To Jelly Roll 07: Walking In A Hurricane 08: Swamp River Days 09: Rambunctious Boy 10: Joy Of My Life 11: Blue Moon Nights 12: Bad Bad Boy

Av sissi-mor - 6 augusti 2008 13:16

Denne kom i posten i dag, og jeg gleder meg til å se den.

Info om episodene er på svensk, og slik er innholdet i denne 3 episoders boksen:


Midsomer Rhapsody
Arthur Leggot, en pensionerad musiklärare blir slagen till döds med en ficklampa. Ingen förstår denna till synes oproviserade attack. Under utredningen hittar Barnaby och Scott originalmanus av det prisvärda musikstycket ”Midsomer Rapshody” hos Arthur. kompositören är Joan Alder, en känd musiker som inte längre är i livet. Arthur var hennes musiklärare en gång i tiden. Kan hon ha en koppling till mordet?


Huset i skogen
Barnaby och Jones får utreda ett mord på ett par som hittas utanför ett öde hus. Detta hus är känt som ett spökhus och fallet får mycket lokal uppmärksamhet. Barnaby behöver gå tillbaka i husets historia för att kunna gå vidare med fallet.


Hämnd
Barnaby och Jones utreder ett självmord. Kvinnans kropp hittas i floden och ingen av lokalbefolkningen verkar förvånade över detta självmord. Det är endast Barnaby som känner tvivel och misstänker mord.


***   ***   ***

Bildet er fra en tidligere boks jeg kjøpte, men det setter jeg på mest for pynt:)

Barnaby/Nettles er nå ikke spesielt vond å se på, så vi kan unne oss et lite bilde...



Av sissi-mor - 6 augusti 2008 13:15



Mange mennesker har feil oppfatning

av hva som gir ekte glede.

Den oppnås ikke ved å tilfredsstille seg selv,

men ved å være trofast mot en verdig sak.

                                                 - Helen Keller -

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards