Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Tabu emne; er jeg fattig eller er jeg rik?

Av sissi-mor - 28 mars 2008 12:58

Det diskuteres en del over renteøkning, lønn, skatt, rikdom kontra fattigdom.


Jeg har lurt litt på dette med fattigdom, er JEG for eksempel fattig, eller er jeg rik?

Jeg FØLER meg rik når jeg ser at jeg enda en måned har tjent nok til å klare regninger og andre ugifter. Eller når lønna NESTEN holder til neste lønn. Det er oftest ingen katastrofe om konto er tom en dag eller to før neste lønn....er jeg da FATTIG?

Jeg tjener nok til at vi kan unne oss litt dvd, PC spill og klær i løpet av året. Da er vi vel rike?

Vi har ikke hatt penger til å reise på ferie på noen år - er vi da fattige? Men vi har kost oss hjemme, kjørt til stranden og kost oss....vi er vel ikke SÅ fattige heller da?

Nei, jeg har ikke så mye penger at jeg kan spare noen kroner i det hele tatt, men det synes jeg ikke er det viktigste her og nå-


Jeg har tak over hodet for meg, ungene og dyrene. Da vi ble alene for noen år siden så det ut som om vi ble nødt til å kvitte oss med huset, men ved felles anstrengelser bor vi her enda. Vi har huset og bilen og det går rundt økonomisk.....da synes jeg at jeg er sånn passe rik.

FATTIG er jeg ikke, men jeg HAR VÆRT, for jeg var student da jeg ble alene med tre unger.

Egenlig er jeg MEST RIK, og den største rikdommen min er at jeg er fornøyd med det jeg har og at det ser ut til å gå bra med ungene mine på skolen, faglig sett også. Vi har, med unntak av i dag(se tidligere innlegg fra i dag) god helse også...

Visst hadde det vært gøy å kunne brukt ubegrenset med penger til det man vil, men det er ikke de fleste av oss forunt å ha det slik.


Jeg vil heller være RIK OG LYKKELIG enn fattig og ulykkelig, jeg også:)

 
 
Charlotte

Charlotte

28 mars 2008 15:00

Ämnet är visst uppe hos många just nu. Som jag skrev till en annan bloggare så tror jag det skulle vara bättre om vi var mer öppna om vår ekonomi, det är så lätt att rykten sprids om att den och den lever på socialbidrag etc bara för att personen som undrar inte vågar fråga. Vi råkade ut för just detta för många herrans år sedan, vi hade tur för ryktet upphörde av sig självt. Jag vet inte om man kan säga att vi är fattiga i detta land, jag tycker nog att de som absolut inget har de är fattiga. Men har man råd att köpa en och annan dvd, åka på semester ibland då är man RIK i förhållande till de som inget har. Om jag jämför med de som verkligen har miljoner på banken är jag fattig. Men om man tänker är de lyckligare för alla sina pengar? Jag tror inte det, jag tror det kan bli tvärtom faktiskt om man har för mycket pengar. Naturligtvis skulle det vara bättre om jag hade inkomst, det skulle det vara. Och jag hoppas jag får det en dag. Men jag är glad att vi har råd med det vi har just nu även om det känns knapert ibland.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

28 mars 2008 15:06

Lotta: Som vanlig må jeg bare si at du har rett. Jeg skulle også ønske at det var to inntekter i denne familien, men det er det ikke...Det er tøft å klare seg, men du verden det er tilfredsstillende å klare seg også - og vi legger listen lavt for luksus.... Film, snacks og godis...da er DET en festkveld...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards