Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Gratulerer med dagen, lillesøster!

Av sissi-mor - 27 mars 2008 07:46

I dag har lillesøsteren min bursdag, og hun er 37 år.


Husker så spennende det var å bli storesøster, jeg som var 8 og et halvt år-

Men den gleden varte ikke så lenge, for hun ble så bortskjemt av våre foreldre.

Da Tove var 2 jobbet pappa borte på anlegg og kom hjem enkelte helger, og da hadde han med en eske mokkabønner. Det er små, mørke skjololadebiter, som kokesjokolade i smak.

Det var en bit til meg, og en bit til søster Unni som var drøyt 2 år yngre enn meg, og det var TO biter til Tove som var minst. Dersom det bare var to biter igjen i esken da runden var over, MÅTTE Tove få dem, for hun var minst.

Vi andre to måtte legge oss tidlig om kveldene, enten vi ville eller ikke. Tove slapp, for hun.....ja, gjett, gjett....hun var jo MINST og fikk sitte oppe så lenge hun ville, for hun var jo ikke TRØTT.....(at vi andre heller ikke var trøtte spilte ingen rolle "legg deg og vær snill og lukk øynene dine så sovner du til slutt!"...det var VÅR beskjed...)


Når mamma hadde venninner på klubb fikk vi knapt være oppe lenge nok til å se hvem av damene som kom, og hvor mye de hadde pyntet seg(på første havldel av 70 tallet var det slik på bygda...).

Tove satt midt blant alle damene og spiste ferdigsmurte smørbrød...for hun var jo så liten....jeg håpet at det skulle være igjen noe noen til neste morgen, noen pyntet med tomat og agurk, siden de var de fineste smørbrødene, selv om jeg måtte ta av tomaten, som jeg ikke likte....


Ja, SÅ feil behaldlet mine foreldre oss. HER er det ikke slik; ikke i mitt hjem.

Her er det en sjokolade til hvert av barna, uansett alder, og TO til mor; for hun er sjef:)


Jeg må i rettferdighetens navn si at Tove kom seg med alderen, og som voksen er hun ok. Er ikke hennes feil at hun ble båret på gullpute i oppveksten,,,,selv om det ofte føltes at det var jeg og Unni som bar.

 
 
Charlotte

Charlotte

27 mars 2008 09:47

Jag måste le lite åt dina minnen, mamma har en syster som är 10 år yngre och hon fick göra som hon ville medan de tre äldsta däribland min mamma inte fick det. Min bror, är 4 år yngre än mig och han var bortskämd. Det var alltid han som fick prova på nya saker, alltid han som fick åka på hockeyläger medan det blev stort rabalder när jag ville åka på ridläger en helg för det kostade 75kr med allt inräknat, det var på 70-talet det. Men hans hockey kostade säkert det dubbla och mer men det var det aldrig något gnäll om. Att jag skulle få ha vänner och ha roligt var det aldrig tal om, jag skulle uppföra mig och vara ordentlig. Inte konstigt mitt liv blev som det blev.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
eva

eva

27 mars 2008 10:41

Jag har en lillebror som är 6½ år yngre än mig och han blev också bortskämd när vi växte upp. Han var ju så liten, så det var klart att han skulle få fördelar. Usch vad det retade mig när jag växte upp. En annan sak som våra föräldrar gjorde, var att de särbehandlade oss syskon pga kön. Jag är nummer 2 i en syskonskara av 4 och enda tjejen. Så det var jag som skulle hjälpa till med städning, matlagning, tvätt och övriga typiska "kvinnosysslor". Fruktansvärt orättvist, för vad säger att en tjej är duktigare på att städa, laga mat mm bara pga att hon är tjej!!! Nä, nu ska jag sluta klaga på mina föräldrar, för de gjorde ändå så gott de kunde och det de trodde var rätt. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

27 mars 2008 11:08

Lotta og eva: Vi er nok alle produkter av tiden vi levde i..
Jentene sier at lillebroren er bortskjemt..han hadde andre regler da han var MINDRE for da var han syk hele tiden, sykehus og operasjoner...
men i dag har han flere oppgaver i hjemmet enn de hadde da de var 12. Men de sammenligner SINE oppgaver pr i dag med det han gjør i dag... SIer at når han blir 15 kan han også vaske sine egne klær...rommet sitt har han også tatt seg av i flere år allerede...Men han fikk mer blader, filmer...for han var jo så ofte syk... De fikk det samme den ene eller to gangene i året de var syke...men den som er syk annenhver uke ER oftere syk....
Ja, jeg unnskylder vel meg selv litt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards