Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Sissi -mor sin mandag

Av sissi-mor - 3 mars 2008 16:08

Ja, nå har jeg fått sovet litt, spist middag og brukt veldig lang tid inne på forskjellige blogger.

Egentlig kan man bare føle seg priviligert som blir kjent med så mange koselige, optimistiske, omtenksomme, generøse og flotte mennesker som blogger.

Det å lese om andres liv, om det kan virke enn så kjedelig og trist for den som lever det, kan være inspirerende å lese. Jeg ser mennesker som har tro på og håp for fremtiden, til tross for problemer og sykdommer og vanskeligheter i hverdagen.

Her sitter jeg på dette lille rommet og ser ut på en liten veistump i et boligfelt...jeg som begynte  å skrive blogg bare fordi at jeg liker å sette bokstaver sammen til ord....skriver ene og alene fordi jeg liker det, for min egen fornøyelses skyld...i blant fordi at jeg MÅ skrive...

Jeg opplever at jeg har fått venner, det er mennesker som bryr seg om meg og hva jeg gjør på i mitt lille hjørne i verden...det er merkelig. Men det gjør så godt, bare en liten kommentar om at noen liker en sokk jeg har strikket.... Jeg er nok en barnslig og enkel sjel, men jeg gledes faktisk over slikt, fordi de som sier det ikke MÅ si det. Det er ingen som forventer at de skal si noe til det jeg skriver eller viser bilder av...og DA betyr positive tilbakemeldinger mye. Da tror jeg at dette MENER faktisk denne personen om det jeg skriver...


Jeg tenker som så at kanskje er blogging veldig viktig for veldig mange. Kanskje er det mer enn "bare" en hobby, mer enn "bare" det å skrive litt...

Det er i alle fall ikke det jeg TRODDE det var da jeg begynte... Det er ofte enda mer givende for meg å lese det andre har skrevet enn det er for meg å skrive selv....

(allikevel fyller jeg linje etter linje med bokstaver...gang på gang, dag etter dag!)

 
 
Charlotte

Charlotte

3 mars 2008 16:55

Sissi, som du vet har jag och är med i olika forum som speglar mina intressen men jag måste erkänna att även om jag fått flera vänner genom forumen så är det bloggandet som ger allra mest. Jag har ju som dig alltid tyckt om att skriva, när man blir styrd i ett forum och man inte får prata om annat än just det forumet handlar om då låser det sig för mig. Jag kan nog uppfattas som jättetråkig men jag är inte det egentligen jag tycker bara inte om att bli styrd. Jag kan bli styrd om det är positivt och jag lär mig något nytt av det men när några personer ska bestämma vad jag får skriva eller inte skriva då vill jag inte vara med längre. Om någon sitter och bestämmer vad som är off topic ena stunden men går bra när någon annan skriver då blir jag faktiskt sur. I bloggvärlden tycker jag det är enbart positivt så jag håller med vart enda ord av vad du skriver! Skriva måste jag, annars blir jag nog väldigt deppad om jag inte får.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

3 mars 2008 16:59

i blant lurer jeg på NÅR jeg hadde kommet til å ta sjansen på å starte en blogg hadde det ikke vært for at DU begynte.
Jeg er veldig redd ukjente ting, kanskje mestrer jeg det ikke, kanskje dummer jeg meg ut, kanskje synes alle at det jeg skriver er dumt..(men slike kommentarer kan vi jo bare slette, og bare vise skryt og rosende ord..)
Jeg vet i alle fall at her og nå i livet mitt er dette MITT sted. Gud, som jeg håper at dette varer... :) - for jeg trives så godt. (men det gjorde jeg jo med brevene mine også - før...)

 
Ingen bild

Charlotte

3 mars 2008 17:25

När jag började blogga, var jag väldigt rädd. Tänkte som dig men tog steget tack var en då för mig helt okänd bloggare, tänkte att vågar hon vara så öppen om sig och sin familj så vågar jag nog också skriva om det jag tycker om att skriva om. Meningen med min blogg var att hålla den i en positiv anda, men jag vet inte om jag har lyckats med det alla gånger men i stort tror jag det. Att jag inte alla gånger trivs i ett forum beror nog på att jag inte är så bra på att vara social i stora grupper IRL och jag tror faktiskt det speglar mig som person även på nätet. Här i bloggvärlden har jag tack och lov enbart mött trevliga personer, aldrig fått en elak kommentar. Att jag skulle förbli skonad från elaka kommentarer det tror jag knappast förr eller senare kommer det säkert en men som du säger man kan alltid radera. Och jag har bestämt mig, om det kommer en så tror jag att jag ska ignorera det och inte ens lämna ett kommentar tillbaka. Det är nog bästa sättet att få bort dem som vill förstöra för andra. Bloggandet är en del av mitt liv nu, om det så förbli återstår att se...det skulle nog kännas konstigt utan det.

 
eva

eva

3 mars 2008 17:50

Ja visst är det skönt med bloggen. Att kunna skriva bara för skrivandets skull, men också att kunna skriva av sig. Jag vill tacka dig för alla vänliga kommentarer du lämnar på min blogg. Sköt om dig. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

3 mars 2008 19:06

Hej Sissi!
Oh vad det var längesen jag var härinne. Åtminstone känns det så. Du visar så mycket fint du har gjort. Gillade ponchon mycket.
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

http://essemia.webblogg.se

 
Ingen bild

Sissi

3 mars 2008 20:05

Charlotte: jeg sier ikke noe til det du skrev, for jeg har egentlig sagt det som er å si... I blant tror jeg du må være den bedre halvdelen av meg!
eva: Det er godt å skrive av seg. Stakkars terapeauter i både Norge og Sverige...hvor mange pasienter ville de ikke hatt dersom bloggene opphørte??? Jeg liker bloggen din, og snakkesalig som jeg er så legger jeg igjen en kommentar - eller ti.
Elzie: Tiden går så fort, spesielt når man jobber. Jeg har egentlig fri i en uke nå, for jeg har begynt å gå netter bare - byttet jobb med gravid kollega..Men skal ta dagvakter når det er mulig,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards