Alla inlägg den 20 maj 2008

Av sissi-mor - 20 maj 2008 09:13

Akkurat denne forfatteren har jeg lest en bok av tidligere, og den het GREVINNEN GÅR KJØKKENVEIEN.

De bøkene er paperbacks fra 80 tallet, og jeg ble så glad da eldstedatter kunne fortelle at hun hadde funnet enda en bok av denne forfatteren!

Ingen dype og innviklede psykologiske vurderinger og hendelser, men kjempebra underholdning, mesterlig formulert og skrevet-

Ibbotson er født i Østeriket på midten av 1920 tallet, men vokste opp i England.


TRYLLEFLØYTEN

- Magic Flutes -


Tessa var fyrstinne av Pfaffenstein, arving til et storslagent slott, men ellers lutfattig. Derfor arbeidet hun som altmulig-pike for Witzlers lille opera i Wien.

Guy var en foreldreløs barnehjemsgutt so hadde kjempet seg frem til å bli en av Englands rikeste menn. Han kom til Østerrike for å kjøpe et slott til sin elskede Nerine, som han hadde elsket og ventet på i ti år før hun sa ja til å bli hans.

Guy kjøpte Pfaffenstein, og han leide Witzlers opera  til å komme dit og fremføre "Tryllefløyten" av Mozart.

Og med operaen kom også den unge fyrstinnen...


***   ***   ***


Boken ble utgitt av Bladkompaniet i 1982, og kostet dengang 29,50. I dag koster denne typen bøker 69,50.



Av sissi-mor - 20 maj 2008 08:43


Dette blir en luksus frokost på meg, når jeg nå skal kose meg alene hjemme og nyte dagen.

Ja, jeg vet det høres ut som om jeg lever og ånder for disse dagene når jeg er uten barn.

Men jeg vil ha sagt at det er ikke fordi at jeg ikke liker ungene mine da!!!

Faktum er at jeg er sammen med dem hele tiden, og jeg hører til de som virkelig har behov for å ha tid helt for meg selv.

I tillegg har jeg jo en jobb der jeg hele tiden også er sammen med andre mennesker.


Jeg har egg på til koking, og jeg holder på å trekke te. Bøker å lese i til frokosten har jeg så det holder til flere uker.

Så da kan regnet bare øse ned, og verden kan gå sin skjeve gang.


Jeg går til bords:)

Av sissi-mor - 20 maj 2008 08:37


Lady har tatt bilkjøringen fint denne turen til Rendalen.

Men i går så jeg at hun hadde problemer med magen; slik hun har en gang i blant. Det har ingen sammenheng med maten eller aktiviteten, men i blant har hun noe som kan ligne forstoppelse.

Får ut noe vann, og det står ¨på en dag. En slik dag hadde hun i går. I natt våknet jeg av at hun gikk ut på verandaen, og av duften som strømmet inn etterpå hadde hun i alle fall fått tømt seg noe.

Lot henne ligge på badet etter dette, og da jeg sto opp i dag......så jeg at hun hadde fått tømt seg mer, og at magen er i bedring.


Hun hadde gjort det hun skulle oppi badekaret, og ikke på golvet!

Vet ikke om jeg skal synes at hun har vært dyktig som ikke skitnet til golvet...eller hva jeg skal synes om badekaret.

Gikk greit å skylle bort og vaske det.


Skulle likt å vite hvordan Lady EGENTLIG tenker, og hva som ligger til grunn for de avgjørelsene hun tar...

Men hun er jo for så vidt renslig da!

Av sissi-mor - 20 maj 2008 08:29


 Nede i kjelleren er dundrer vaskemaskin OG tørketrommel allerede. Skal vel gå store deler av dagen også. I alle fall vaskemaskinen.


Da Linn flyttet fra Asker oppdaget hun at noen bamser/kosedyr hun har hatt siden barndommen hadde fått et slags støv/skittlag på seg i leiligheten, samme som dekket baksiden av noen hyller og noen bøker. Antagelig mugg, tror jeg.

Jeg tok med bamsene hjem for å vaske dem her, slik at jeg får tørket dem i trommelen sammen med en joggesko. Den skoen hadde jeg inni vaskemaskinen da jeg vasket bamsene også.

De så pjuskne og medtatte ut da jeg tok dem ut av vaskemaskinen, men de kan jo bli bedre.

Etter all erfaring med slike kosedyr sine opphold i vaskemaskin og tørketrommel vil jeg forvente at de blir bra...men det er jo stadig en liten risikofaktor med det meste da!

Av sissi-mor - 20 maj 2008 08:26



Jo eldre man blir

desto mer ligner kaken et fakkeltog.

                                          - Audrey Hepburn -

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards