Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Bamsevasking

Av sissi-mor - 20 maj 2008 08:29


 Nede i kjelleren er dundrer vaskemaskin OG tørketrommel allerede. Skal vel gå store deler av dagen også. I alle fall vaskemaskinen.


Da Linn flyttet fra Asker oppdaget hun at noen bamser/kosedyr hun har hatt siden barndommen hadde fått et slags støv/skittlag på seg i leiligheten, samme som dekket baksiden av noen hyller og noen bøker. Antagelig mugg, tror jeg.

Jeg tok med bamsene hjem for å vaske dem her, slik at jeg får tørket dem i trommelen sammen med en joggesko. Den skoen hadde jeg inni vaskemaskinen da jeg vasket bamsene også.

De så pjuskne og medtatte ut da jeg tok dem ut av vaskemaskinen, men de kan jo bli bedre.

Etter all erfaring med slike kosedyr sine opphold i vaskemaskin og tørketrommel vil jeg forvente at de blir bra...men det er jo stadig en liten risikofaktor med det meste da!

 
 
Ingen bild

Charlotte

20 maj 2008 08:47

God morgon :-) bamsevaskning jag undrar hur jag läste för jag trodde du hade en jättehög med tvätt. Nallar kallar vi dem hos oss. Jag måste leta fram bilden på gränsskylten jag tog foto på förra sommaren eller var det hösten? När var vi där tro? Ha en bra dag! Skickade dig sms med T:s mobil men den är i skolan nu, ville bara du skulle veta.

 
Ingen bild

Sissi

20 maj 2008 08:50

lotta: Jeg vet NÅ at våre bamser er naller hos dere. Men tidligere i livet mitt visste jeg ikke at VÅR Ole Brumm het Nalle Puh hos dere. DET vet jeg også nå...jeg begynner å ¨få et stort ordforråd på svensk:)
Fikk sms, men har ikke rukket svare...blir det behov sender jeg sms til DIN mobil bare.

 
Yvonne

Yvonne

20 maj 2008 08:53

A har två nallebjörnar sedan hon var 1 år liten...Den ena är/var gul å han har fått heta just Gul. Den andra han är rosa och gissa vad han heter....Rosa. Så enkelt!
De har då hängt med ett bra tag, A är ju 16 nu. Men hon har dom framme som gamla käresta, i sin säng.
De har blivit tvättade och torktumlade ett otal gånger under småbarnsåren. Har tappat mycket av det fluffiga i pälsen och har behövt sy igen några hål allteftersom. Speciellt på Gul. Honom kliade hon alltid på under hans armveck eller runt ena hans öra, när hon skulle somna. Rosa , han satt i ett järngrepp under ena hennes arm samtidigt.
Ska se om jag finner ett foto på henne att scanna in o lägga i min blogg.
Tack för att du fick fram ett fint minne hos mig!
Kram Sissi!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

20 maj 2008 09:13

Yvonne: Så koselig at jeg kunne hjelpe deg å minnes dette igjen. Det fikk MEG til å tenke på min egen bamse, ROSA MARI, en sennepsgul bamse. Var i sengen min helt til jeg omtrent byttet henne ut med min datter Linn...
Skal se om jeg får presentert henne i bloggen senere - BAMSEN altså, Ikke datteren, som nok er fremvist allerede.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards