Alla inlägg den 1 maj 2008

Av sissi-mor - 1 maj 2008 12:31


Flere av kvinnene som i fjor søkte hjelp hos Støttesenter mot incest i Oslo, har fått barn med sin far. En av kvinnene har fått mer enn tre barn.


En rekke menneskeskjebner skjuler seg bak dørene til Støttesenter mot incest (SMI) i Oslo. Bare i fjor ble senterets aktivitetstilbud benyttet av 5.000 incestofre og pårørende, melder TV 2.

– Jeg har flere eksempler. Et par av disse har fått flere barn med sine fedre. Den ene har fått flere enn tre barn, sier informasjonsansvarlig Amina Benattou ved SMI i Oslo.

Kvinnen har nå fått hjelp og kommet seg ut av overgrepssituasjonen. Hun har ikke anmeldt faren til politiet, og ifølge Benattou er det usikkert om kvinnen vil gjøre det senere.

De ansatte på senteret tror det finnes mange slike historier som aldri blir avslørt, fordi ofrene vil redde og beskytte familien.

– De vil ikke konfrontere familien og dra den ned i søla. De vil kanskje hindre mor eller søsken i å vite sannheten, sier Benattou.

Også forsker Geir Borgen ved Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress kjenner til lignende tragedier.

– Vi kan selvsagt spekulere på om det har vært flere som har vært gravide, men som har valgt å ta abort, sier han.

Flere andre norske incestsentre bekrefter at kvinner er blitt gravide etter å ha blitt utsatt for overgrep av sine egne fedre. (©NTB)


Denne grusomme nyheten fant jeg på http://www.abcnyheter.no/node/65897


Av sissi-mor - 1 maj 2008 11:44


Ja, slik står det over portrettet på en gammel 50 øring jeg fikk blant noen vekslepenger på butikken for vel 30 år siden.

Under står det BRODERFOLKETS VEL.

På andre siden er riksvåpenet, krone over riksvåpenet med en stående løve i. Under riksvåpenet står årstallet 1877. Min mynt er veldig slitt, og dermed ikke verd noe, men det er litt morsomt å ha den.

http://www.myntogseddel.no/Mynter-Norge/Argangsmynter-etter-1874/50-ORE-OSCAR-II  har bildet jeg setter inn her.


Et annet sted fant jeg denne infoen om denne mynten:
OSCAR: Fra 1877 til 1904 er det Oscar 2. som pryder norske mynter, også 50-øren. Oscar 2. var norsk konge fram til unionsoppløsingen i 1905. Hans forsonlige holdning bidro til å avverge krigsfaren mellom Norge og Sverige i 1905.
Den dyreste 50-øren fra denne perioden er fra 1885 og koster 14.000 kroner i perfekt kvalitet. ( http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article510587.ece )


Av sissi-mor - 1 maj 2008 11:32


Siden hun går siste året på ungdomsskolen, 10.klasse, ble også datter A fotografert i år.

Kvaliteten på det jeg viser i bloggern kan på ingen måte sammenlignes med det originale bildet, for jeg har fotografert gjennom klipsrammen sitt glass.

Ville bare ta det med her allikevel.

Det vises ikke på bildet her, men hun har et GAMMELT gullsmykke på seg; tro, håp og kjærlighet(kors, anker og hjerte). Dette smykket fikk hun sammen med konfirmasjonsgaven sin fra mamma i fjor, det har fulgt familien i noen år.


Anine er den som alltid har likt dette smykket, helt fra hun var liten, og derfor fikk hun det. Alle barnebarna har fått, eller skal få mamma sine gamle smykker etter hvert..

Koselig med slike arvesaker, selv om de ikke har gått i arv LENGE enda...en gang må det jo begynne også.

Jeg synes jeg har en veldg vakker datter også, selv om jeg ser med en mors øyne:)

Av sissi-mor - 1 maj 2008 11:19

KOM MAI DU SKJØNNE MILDE 

Kom mai du skjønne milde, gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde, fiolen blomstre skjønn.
Hvor ville jeg dog gjerne, at jeg igjen deg så.
Akk - kjære mai hvor gjerne gadd jeg i marken gå.

 ***   ***   ***


Da jeg var liten og gikk på skolen var det et sikkert vårtegn at vi skulle begynne å lære oss denne sangen, og flere andre. Det betydde at det var VÅR...og da var det på tide å øve til 17.mai...Åh, var det noen dag som var bedre??? Underholdning av skolebarn på skolen...bare det at akkurat VI deltok ikke der, for vi reiste alltid til byen....Tog med korpsmusikk masjerte i gatene, man fikk is og brus....det var sånn glede og feststemning...og det var en dag som var NESTEN like bra som julaften.,Derfor får jeg gode, varme følelser i meg når jeg hører slike sanger.

Av sissi-mor - 1 maj 2008 11:16



Vår oppgave er ikke å rette på hverandre,

men å hjelpe hverandre opp.

                   - Neva Coyle -

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards