Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Sissi-mor er sjuk - kjennes det som.

Av sissi-mor - 13 april 2008 13:34


Jeg sitter og teller på fingrene om jeg skal ringe jobb og melde meg sjuk, og gi dem god tid til å finne nattevakt til natten, eller om jeg skal håpe at jeg kryr meg til.


Sov lite i dag, fordi hodet banker, kroppen verker, og jeg tror jeg fryser i hjel. Temperaturen er ikke på mer enn litt over 38, så det er jo ikke all verden. MEN...hodet kjennes helt tomt ut.

Enten er nesen så tett at jeg knapt kan puste, eller så renner det slik at jeg mistenker at til og med hjernen er på vei ut.


En sak er om jeg kan klare å tvinge meg gjennom en natt på jobb, men er det ETISK rett å møte på et sjukehjem med gamle og skrøpelige beboere og risikere å smitte dem med dette?

Nei, det er ikke rett.

Samtidig tenker man jo på den som må begynne å ringe rundt etter noen til å jobbe i natt, og på den som får en nattevakt på kort varsel. men det er tross alt bedre å vite om det kl 14, enn å bli oppringt kl 19 med tilbud om jobb kl 22...

Jeg må nok i tenkeboksen litt til, selv om jeg VET det ikke er noe å tenke på....egentlig.

 
 
Yvonne

Yvonne

13 april 2008 14:16

Det är bäst om du undviker att smitta de gamla tycker jag...Så sjukanmäl dej så de hinner hitta någon annan för dej.
Kram

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

13 april 2008 17:46

Yvonne: Jeg ringte jobb og sa jeg var sjuk med det samme jeg logget ut av bloggen tidligere i dag. Man må ta

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

13 april 2008 18:06

Krya på dig vännen/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
eva

eva

13 april 2008 18:06

Hejsan! Vad bra att du sjukanmälde dig. Var nu hemma och se till att du blir frisk. Att gå till jobbet och vara sjuk innebär även att man smittar ner sina arbetskamrater.
Här i Sverige har vi fått ett "nytt" ord: sjuknärvaro, alltså att du går till jobbet fastän du är sjuk och borde vara hemma. Anledningen till att många går till jobbet, fastän de är sjuka är att vi får inga pengar varken från försäkringskassan eller jobbet första dagen du är hemma sjuk. Krya på dig. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

13 april 2008 18:14

Dockmamman: Må bare ta det med ro og ta tiden til hjelp, det er ikke annet å gjøre.

eva: Jeg har også kolleger som strever med å komme seg på jobb når de er syke. Men det er ikke lett å ringe og si man er syk for man vet det er ikke så lett å finne noen som kan jobbe. DET er ikke den sykes ansvar, men det er nå denne samvittigheten vi har da...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards