Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Mann hevder han er gravid

Av sissi-mor - 26 mars 2008 20:18

Her er et innlegg jeg nettopp fant hos www.dagbladet.no

(Jeg setter MINE kommentarer i parentes med uthevet skrift, og det er ikke Dagbladets ord, men kun mine egne....og coveret på denne filmen jeg har på bildet har naturligvis ikke noe med Dagbladets historie å gjøre)


Venter datter med sin kone i juli. Har skiftet kjønn, men beholdt kjønnsorganer.

(hvis du har kvinnelige kjønnsorganer ER du kvinne...hvordan kan du ha SKIFTET kjønn når du er kvinne innvendig og utvendig, rent fysisk?

hvis jeg begynner å kalle meg Gustav, er jeg da MANN,,,,jeg kan jo fra naturen være flatbrystet og ha dyp stemme...

hvis jeg da stapper i meg testosteron og kaller meg Gustav er jeg da FAR til mine barn?)

(Dagbladet.no): En mann i Oregon, USA, hevder han er drøyt fem måneder på vei, og har fødselstermin den 3. juli.

Han forteller sin historie i The Advocate - et magasin for lesbiske, homoseksuelle, biseksuelle og transseksuelle.

Thomas Beatie skriver om hvordan han for mange år siden skiftet kjønn - fra kvinne til mann - og traff en kvinne, Nancy, som han nå er gift med, og som skal bli den kommende babyens mor.

Artikkelen han har skrevet i bladet er  illustrert med et bilde av ham selv, 22 uker på vei - og med en mage som utvilsomt ser gravid ut.


Beholdt kjønnsorganer

Beatie hevder at selv om han ønsket kjønnsskifte, bestemte han seg for å beholde alle forplantningsorganene, innvendig som utvendig.

Det ble bare foretatt en brystrekontruksjon - fra kvinne til mann, og han begynte med testosteron-terapi, for å bli mandig, få mannsstemme, hårvekst osv.

( Er det mangel på bryster og det å ha mørk, dyp stemme som gjør et menneske til mann?

Du har vagina og livmor, er flatbrystet og har dyp stemme....er du da MANN,,,selv om du alltid har vært kvinne pr egen og andres definisjon.....

Virker på meg som om denne gravide personen som KALLER seg Thomas er en kvinne med dyp stemme, hår på sitt flate bryst OG sine kvinnelige organer intakt....

dette virker mer som en forvirret dame, som sikkert ØNSKER hun var en mann....eller er det i dobbeltmoralens USA uaktuelt å innrømme at man er lesbisk...som denne personen nok ville blitt kalt dersom hun ikke hadde begynt å kalle seg Thomas...)


Avvisende leger

Paret drømte om å få barn, men å bli gravid var umulig for hans kone, siden hun hadde fjernet livmoren. Derfor sluttet han å ta testosteron, og etter fire måneder gikk kroppsfunksjonene tilbake til det opprinnelige, ifølge ham selv.

( er "han" ikke kvinne da, uansett navn....MENN har jo ikke fungerende livmor...."han" velger jo kjønn etter behov...så fornøyelig....og praktisk...slipper lange og dyre adopsjonsprossesser....)

Han oppsøkte en IVF-klinikk, men ble avvist. Flere leger skal ha vært avvisende til å hjelpe paret med å få barn. Paret har i det hele tatt møtt store utfordringer, da mange tar avstand fra dem.


Kjøpte sæd

Etter mye om og men fikk Thomas Beatie tilgang til en sædbank. Han ble gravid, men komplikasjoner under svangerskapet gjorde at han mistet fosteret.

Det andre forsøket lyktes bedre, og Thomas og Nancy gleder seg nå til å bli foreldre i juli, sier han.

Både familie og venner tar avstand fra familieforøkelsen og mener det de gjør er galt.

Men det er ikke en kvinnes eller manns rett å gå barn, det er en menneskerett uavhengig av kjønn, hevder Thomas Beatie - som tross den svangre kroppen bedyrer at han fortsatt føler seg som en mann.

Den oppsiktvekkende saken er også referert i  ABC News.

(det er jo avhengig av en kvinne og en mann uansett å få barn, og HVOR står det nedfelt at ALLE har RETT til det?  De fleste ØNSKER nok barn, men RETT til det....men "han" har nok et stort behov for å rettferdiggjøre ønskene sine. Som den kvinnen som kaller seg Thomas er kan det jo være at HUN kjenner på at den biologiske klokken tikker og går....

Hustruen Nancy...blir hun pappa, stemor, mamma...?? Blir HUN å betrakte som pappa dersom hun betalte for sæden og fikk den plassert i den mannlige/kvinnelige livmor til "Thomas"??)

***   ***   ***


Dette var mine kommentarer og tanker omkring en av dagens nyheter. Mulig jeg heller bør satse på å bli noe innen underholdningsbransjen.... Jeg ville i alle fall rettet opp en FEIL og MISVISENDE overskrift!

Den BURDE ha vært

Kvinne med mannsnavn er gravid.....men DET er jo ingen stor nyhet, er det vel??? Det er jo bare vi kvinner som går gravide, enten vi kaller oss Eva, Adam....eller Thomas...eller Gudrun, for den del:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Ovido - Quiz & Flashcards