Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

57-åring trodde hun hadde kreft - var gravid

Av sissi-mor - 24 mars 2008 22:28

VG Nett) Britisknorske Susan Tollefsen (57) var forberedt på å beskjeden om at hun hadde eggstokkkreft, men så viste det seg at hun var gravid i 30. uke.

Tollefsen og samboer Nick Mayer hadde lenge prøvd å få barn og blant annet søkt hjelp hos russiske fruktbarhetsklinikker. Etter at Tollefsen ble gravid, men gjennomgikk en abort i august i fjor hadde paret gitt opp håpet om å få barn, skriver den britiske avisen Daily Mail.

- Fire uker etter vi hadde fått befruktningsassistanse i juli fjor var jeg overbevist om at jeg aborterte. Da blødningene ikke ga seg, og jeg følte meg dårligere var jeg redd jeg var alvorlig syk, sier Tollefsen til Daily Mail.

Legen hennes sendte henne til gynekologen med beskjed om at dette kunne være eggstokkkreft. Overraskelsen var derfor stor da gynekologen i stedet for å komme med et trist budskap sa gratulerer.

Barnet, som er ei jente, skal fødes neste uke ved hjelp av et keisersnitt. Hun skal hete Freya.

Susan Tollefsen vil bli en av Storbritannias eldste mødre når Freya kommer til verden. Storbritannias eldste mor er ifølge Daily Mail Patricia Rashbrook, som i 2006 ble mor i en alder av 62 år.


***   ***   ***


Ja, man får håpe at disse gamle foreldrene holder seg friske og kan løpe med ungen i parken når hun blir 6-7 år....at de er i stand til å hente og bringe henne og vennene på diskoteker og parties når de blir 72-73 år gamle...og at de ikke blir så tidlig senile at de ikke husker de har barn i barnehagen...

Det er vel grunner som gjør at man fra naturens side skal føde unger når man er yngre....både for sin egen del og for ungenes del....

Når denne lille Freya begynner på skolen vil vennene hennes ha besteforeldre - og til og med OLDEFORELDRE som er på alder med hennes mamma og pappa...

Det setter ting litt i perspektiv...


Jeg er 45 år og jeg er en av de elste mammaene i min sønn S sin klasse. Han går i 7 nå----

 
 
Ingen bild

Charlotte

25 mars 2008 09:47

Chansen att bli gravid vid den åldern måste vara nästa omöjlig. Jag förstår inte vad de tänkte på! Jag skulle inte som barn vilja ha en förälder som är 57 år äldre än vad jag är. Om 10 år kan båda vara döda, sjuka eller senila. Om 3 år har de en vild 3-åring! Inte ens jag skulle orka med det. Om jag satt i deras situation skulle jag övervägt att adoptera bort barnet. Det är inte en rättighet att ha barn till varje pris. Tänk om de får ett barn med något fel? Risken är nog stor. Orkar man med en tonåring som 70-åring? Vad får detta barn för syn på världen, kan barnet ta hem kompisar utan att föräldrarna går i taket för att de inte orkar.För mig låter det helt absurt och man undrar om det verkligen är sant.

 
Ingen bild

Sissi

25 mars 2008 10:07

lotta: De har jo vært og fått behandling FOR å bli gravide, så det er vel et behov de har for å få barn. Men det er et veldig egoistiske behov...for de kommer ikke til å klare å være AKTIVE OG FORSTÅELSESFULLE foreldre når ungen vokser til. Lett å sitte med en nyfødt innpakket i vakkert teppe og smile og være glad...men alle netter med skrik, gråt, kolikk, feber, tannfrembrudd....oppfølging til fotball, turning, speideren, kor, skole, musikk...hva som helst? Nei, naturen visste hva den gjorde da den satte en NATURLIG grense for slikt!!

 
Charlotte

Charlotte

25 mars 2008 13:51

Ajdå, missade att de fått behandling för detta... hm konstigt att man kan få det vid den åldern. Men men... alla länder har väl inte samma syn på det hela.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards