Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Innlegg fra 4. februar

Av sissi-mor - 24 september 2008 14:11

Jeg satt og funderte på hva slags artikkel jeg klippet fra da jeg brukte dette bildet....og det er fra 4. februar....


Et nytt lovforslag i Mississippi vil kunne gjøre det straffbart for restauranter i delstaten å servere overvektige gjester.

Dersom lovforslaget trer i kraft vil helsemyndighetene i den amerikanske delstaten kunne trekke tilbake serveringsrettighetene til restauranter som gjentatte ganger serverer overvektige gjester.

Mississippi regnes som den staten som har størst problemer med overvekt. Delstaten ligger helt på topp over amerikas feteste stater, mens befolkningen som regel ligger helt i bunnsjiktet i områder som fysisk trening og kroppsøving.

Ifølge de siste offisielle statistikkene er så mange som to tredjedeler av Mississippis voksne befolkning overvektig. Hele 30 prosent lider av fedme.

Det er lite trolig at forbudet noen gang vil tre i kraft. Ted Mayhall, som er en av politikerne som står bak ønsket om forbud, sier at han gjennom forslaget håper å sette søkelys på problemet.( http://www.abcnyheter.no/node/60240)


Er ikke dette å begynne i feil ende? Bør man ikke heller sette i gang FØR det blir så ille?

 
 
Ingen bild

Marit

26 september 2008 09:58

D e for seint å gjøre noe med det når de allerede er overvektige. Da kan de bare få nyte maten de få årene de har igjen å leve synes jeg.

 
Ingen bild

Sissi

26 september 2008 10:35

marit: Du kan så si... Stakkars han som skal stå i døra og veie kundene for å se hvem som er lette nok til å bli servert...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards