Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Jeg orker ikke

Av sissi-mor - 16 september 2008 14:45


blogge noe for tiden, for jeg er så sliten.

Jeg klarer ikke å sove, og det er ikke enkelt. Har vært hos lege, men takket nei til sovemedisin, da jeg har dårlige erfaringer med det fra før.


Jeg sovner greit nok, men våkner ca 02.30 hver natt, og så blir det ikke mer søvn. Dersom jeg er heldig klarer jeg å sove en time eller to i åttetiden om morgenen.

Dette har pågått en ukes tid, og søndag var intet unntak. Lå våken fra halv tre, etter å ha sovnet i ettiden om natten. I åttetiden om morgenen sovnet jeg og sov til ni.

Hadde en travel seinvakt samme ettermiddag fra 14.45-22.15 Våken og oppstemt etter jobb og sovnet ikke før en halvtime etter midnatt. Våknet halv tre, og fikk ikke sove mer denne natten heller. Ei heller i løpet av ettermiddagen eller kvelden. Prøvde å sove, siden jeg skulle på natt i går, men det ble ikke noe soving allikevel.

Natten gikk ok, og da jeg kom hjem i dag tidlig hadde jeg de siste to døgn hatt to vakter på tilsammen 16,5 timer, og jeg hadde sovet i to timer i samme periode.

Regnet med at jeg fikk i alle fall sove lenge i dag, men det var fra litt over 8 til 10.30 Skal gå denne natten også, og regner med den blir relativt rolig. Med mindre noe akutt skjer, selvfølgelig.


Jeg hadde en slik periode i fjor også, da jeg ble sykemeldt et par uker, og det hjalp veldig godt. Jeg har hatt perioder før også, da jeg jobbet i posten, der jeg ikke klarte å beholde søvnen mer enn et par timer hver natt. Har alltid endt med sykemelding, og jeg har fått skikk på sovingen. Men sykemelding ble det ikke nå. Jeg skal derfor hangle meg videre og se om det blir bedre. Fikk beskjed om å se det an noen uker, og kutte ut medisinen min. Den KAN gi sovnforstyrrelser, men legen så jo i journalen min at de gangene jeg har stått på medisinen før har jeg ikke hatt noen bivirkninger, og søvnproblemene mine har skjedd til helt andre tider på året enn jeg har hatt medisin. Jeg tror heller ikke at jeg etter en og en halv måned på en for meg velkjent medisin uten bivirkninger plutselig skal få dem. Men jeg skal i alle fall kutte ut den i et par uker og se om jeg blir bedre.

på grunnlag av tidligere erfaringer tviler jeg sterkt på bedring pga av seponering av medisinen da...


I alle fall er det dette som gjør at jeg ikke orker noen blogging. Jeg er rastløs,men får ikke gjort noe. Kanskje ikke direkte rastløs, men mer oppspilt...

Jeg vet at dette vil rette på seg så snart jeg får fred og ro til å slappe av litt over tid. Har frihelg, men en enkelt helg er litt for liten tid, men jeg skal utnytte den så godt jeg kan i alle fall. Blir jeg alt for sliten så uteblir søvnen, så jeg har ikke panikk for dette her. Erfaringsmessig vet jeg at det vil bli bra med ro og hvile.

Men noen blogging orker jeg derfor ikke med. Men jeg orker å strikke, og det er nå alltids NOE:)

 
 
Ingen bild

sønn

16 september 2008 21:16

håper alt blir bra med deg mamma.

 
eva

eva

17 september 2008 17:52

Vad jobbigt det låter. Jag detta med sömnmedel är inte lätt. Jag fick insomningstabletter för 1½ år sedan, när jag mådde som sämst och inte kunde sova ordentligt. Jag åt tio tabletter under knappt fyra veckor och sedan fick jag ordning på sömnen. Kommer att sakna dig här på blogggen, men har full förståelse för att du inte orkar med bloggandet just nu. Ta det lugnt och vila mycket och sticka. Tänker på dig. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

17 september 2008 19:00

Hej gumman! Jag undrar om du inte har lite väl mycket om dig och kring dig nu för tiden. Det brukar vara så när man inte kan sova. Hoppas det lugnar ner sig snart.
Kram Elzie

http://essemia.blogspot.com

 
Ingen bild

Charlotte

18 september 2008 07:29

Jag tror du har lite mycket runt dig som Elzie säger, hoppas det lugnar ner sig för dig och att du får en underbar helg. Du får hålla utkik i lådan din under nästa vecka för något kommer det från Sverige i alla fall.

 
Anneli

Anneli

18 september 2008 08:31

Hej på dig vännen!
Hoppas du snart kommer i balans igen och iallfall får sova.

Kram

http://www.annelius.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellen

18 september 2008 21:12

Uff! Jeg føler med deg og kjenner meg igjen. Godnattklemmer fra nord sendes her og nu!! :)

 
eva

eva

19 september 2008 10:53

Vill bara önska dig en skön och vilsam helg. Hoppas du får fint höstväder. Metrologerna har lovat mig fint väder i helgen, får se om de håller sitt löfte. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sissi

19 september 2008 14:16

eva: Vi har fint vær, her også, og jeg håper du virkelig får det flott i helgen. Du har jo hatt mindre sol enn meg de siste ukene..

Ellen: De fleste opplever nok slike stressperioder da man ikke klarer slappe av.
Mænn æ klare mæ nå...har vårre ute ei vinternatt før...

 
Ingen bild

Sissi

19 september 2008 14:27

Anneli: Det går nok fremover med sovingen min, for de to siste nettene har jeg sovet i 4 timer. I går var jeg våken en gang, men i natt sov jeg fire timer uten avbrudd.
Så da tror jeg at jeg er i bedring:)

 
Ingen bild

Sissi

19 september 2008 14:30

Elzie: Jeg har faktisk tenkt å skrive til deg en av dagene!! Jeg har kommet så langt at jeg har tatt brevet ditt opp fra skrivebordsskuffen også.... men det kan jo fort ta litt tid å komme lenger med det allikevel..

Jo, det har vært mye her i en tid, men det er bedre nå!!

 
Ingen bild

Sissi

19 september 2008 14:32

Charlotte. ja, du(om noen) vet vel hvordan jeg har det. Er man beslektede sjeler, så er man beslektede sjeler, og da sendes sms i raskt tempo over grensen:)
Heldig for meg at du ikke krever psykolog-lønn!!!
Gave...det er jo spennende...selv om det ikke er noe rundt tall da...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 25 juli 2009 11:41

  Jeg innser her og nå at jeg ikke lenger er noen skriver - eller har noe ønske eller behov for å uttrykke meg skriftlig.   Tenkte å avregistrere bloggen nå i dag, men pga en slags omlegging fungerer ikke dette nå i dag... men avregistrering skal det...

Av sissi-mor - 24 juni 2009 14:15

  Jeg har for tiden null behov for blogging, og jeg vet ikke når jeg eventuelt kommer til å komme tilbake med noe heller. Ungene fikk skoleferie i går, og jeg har fire netter fra i morgen før jeg skal ha tre uker VELFORTJENT ferie....skal en tur til ...

Av sissi-mor - 22 maj 2009 17:23

  I dag har jeg vært på MR med kneet mitt som har vært vondt og kranglete den siste måneden. Legen min får resultatet av denne scanningen om en liten uke. Jeg, derimot, er lei av å gå sykemeldt. Prøvde et par dager på jobb siste uke, og gjorde de opp...

Av sissi-mor - 20 maj 2009 12:14

Jeg fikk denne på mail av en venninne, og fikk lyst til å dele den med andre. Jeg vet dessverre ikke hvem som er opphavsmann/-kvinne til denne her: ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards